Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 500 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sangria | 2010-01-03 20:31 | |
![]() | Satyra-om du är med i hyresgästföreningen så kontakta dom omgående!! Man ska absolut inte behöva ha så kallt inomhus på vintern. det är inte upp till värden att bestämma det utan sånt finns det regler om. Det är ungefär som att han skulle bestämma att ni bara fick varmvatten mellan 12-21 på kvällen för det tycker han är bra. Hota med att du ska kontakta dom iallafall och se om det händer något. | |
| Rullarjämt | 2010-01-03 20:47 | |
![]() | Här är det 20 grader, och det är definitivt för kallt, soffaoch täcke hela tiden. | |
| DeadSilent | 2010-01-04 11:31 | |
![]() | 17.6 står våran termometer på nu. Vaktmästarna har varit här och gjort en mätning som visade på 20 grader, förutom den dagen dom kom hit med mätaren och vi hade haft vår värmefläkt igång, då visade den 27 grader medan våran termometer visade 21 grader...hmm. Dom verkade inte bry sej så mycket iallafall och att det blåste in genom varenda fönster struntade dom i också så nu har jag själv tätat dom så man slipper känna att det blåser på en när man ligger i sängen, men varmare har det inte blivit här inne iallafall. | |
| DeadSilent | 2010-01-04 11:40 | |
![]() | Men är man igång med hushållsarbete så blir man uppvärmd och märker inte av att det är kallt men sitter man däremot still som jag gör nu framför datorn, då fryser jag. Vilket kanske inte är så lustigt :) Att jag är rökare med dålig blodcirkulation gör ju inte saken bättre heller. Och inte av att gå ut i kylan på balkongen för att röka. | |
| Satyra | 2010-01-04 12:14 | |
![]() | Miss Yoco & Sangria - 17,4 visar termoterna i denna stund och Nja, har påtalat det indirekt men utan större kraft. Det är lite speciellt i mitt hus - inklusive husvärden - ... lite av ett kompiskollektiv, fast utan att vara ett kollektiv. Så det blir liksom lite känsligt allting. Någon som förstod något av den förklaringen?? hahaha Knappt så jag själv gjorde men hur som helst - blir nog tvungen att trycka på lite snart ja, innan jag frusit ihjäl. Dock inte genom hyresgästföreningen i första hand, trots att jag är medlem där. | |
| wildman | 2010-01-04 12:19 | |
![]() | Mellan 20 och 24 grader. Har helst runt 22. Då kan jag gå runt halvnaken utan att frysa. Tycker inte om att TVINGAS klä på mig inomhus. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-01-04 14:17 | |
![]() | Visste ni att detta också till stor del är en generationsfråga? På hotell så märker man tydligt av just det att olika geneationer efterfrågar olika temperatuer. Om man då bara kan ange typ 1 temperatur med små variabler upp och ner så blir det svårt. | |
| lsaw | 2010-01-06 10:41 | |
![]() | Idag har jag hela 9° (+ iofs) i mitt sovrum. Det är på gränsen (14 i husets varmaste rum). | |
| run-marie | 2010-01-06 11:36 | |
![]() | 17-18 i sovrummet (har svårt att sova annars) i de rum vi uppehåller oss mest timmar f ö = allrum och matrum vill jag ha 22. Nu när det är - 20 gr ute så jobbar både element och luftvärmepump ganska mycket så elverket blir väl rikt. :) | |
| katalias - Ej medlem längre | 2010-01-06 11:43 | |
![]() | 17,1 just nu. Om några timmar förmodligen kring 18-19, men inte över 20. Och detta är självvalt. Mysigt med stora tröjor och plädar i soffan. | |
| emmylish | 2010-01-06 12:50 | |
![]() | lsaw, brukar ni ha många besökare på vintern? :P | |
| lsaw | 2010-01-06 12:59 | |
![]() | Jag bor själv och brukar inte ens rekommendera att mina barn dyker upp, då det är som kallast. Det finns extra element i deras rum, så de kan bestämma sin egen sovtemperatur... Men det är nog bara jag som står ut i denna temperatur - men så mycket energi jag sparar... (sist jag mätte var det bara 7 i sovrummet (där jag ligger just nu), så det är snart dax att elda i den öppna spisen)! | |
| teamgrens | 2010-01-06 13:14 | |
![]() | Vi har 19 grader i sovrummet och 21-22 i resterande hus. Det är precis lagom. Är ganska frusen av mig så kallare kan jag inte ha. =) | |
| Okreh | 2010-01-06 13:48 | |
![]() | 25,6 grader! Skönt att sitta i shorts och t-shirt! Älskar värme. | |
| Sangria | 2010-01-06 14:45 | |
![]() | Isaw -du bor väl inte i hyreshus hoppas jag för då måste dom ju åtgärda problemet. Är det självvalt så är det en annan sak. Det är på tok för kallt för att ens betala hyra. | |
| R-M | 2010-01-06 14:56 | |
![]() | 20..Alldeles lagomt!:-) | |
| mrsH | 2010-01-06 15:03 | |
![]() | Var hittar man vad det är för minimitemperatur som gäller inomhus. Hyr en lokal av en brf, och det var knappt +15 inne. Har fått låna ett element, men den slukar ju el. Har någon nåt tips? | |
| run-marie | 2010-01-06 15:09 | |
![]() | Okreh, är du i Thailand eller? | |
| lsaw | 2010-01-06 15:13 | |
![]() | Sangria: det är helt självvalt och jag bor i eget hus med möjlighet att brassa på. Jag tillhör dock de som låg som "sjuk" under den värmebölja vi hade i början av sommaren, så detta passar mig bättre (men 16-17 är bäst, men det slår väl om snart igen?). Blir det så kyligt så det inte är behagligt, så har jag ett badkar som avhjälper... | |
| Perpersa - Ej medlem längre | 2010-01-06 15:26 | |
![]() | Vet inte. | |