Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 493 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-01-15 19:50 | |
![]() | hehe, precis:) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-01-15 20:00 | |
![]() | hmm... ok då:) | |
| -Torskmacka | 2010-01-15 20:05 | |
![]() | vaddå? är det bevisat att hon var lite av var? vad menar ni? är hon kille eller tjej? nu är jag ingen biolog, men finns det inte x-kromosoner och y-kromosoner? bestämmer inte det vad man är för något? | |
| Rob Gubbrock - Ej medlem längre | 2010-01-15 20:16 | |
![]() | Hermafrodit <3 | |
| Örn-Björn - Ej medlem längre | 2010-01-15 20:25 | |
![]() | om man manlig kulstötare byter kön.. men behåller skäggstubb och ryggbehåring.. bör han få tävla mot kvinnor då? Bara för att han inte kan stå upp och kissa lika lätt längre... menar jag.. | |
| Spetskaka - Ej medlem längre | 2010-01-15 20:53 | |
![]() | sv.wikipedia.org/wik...er _Semenya | |
| Spetskaka - Ej medlem längre | 2010-01-15 20:55 | |
![]() | Och så här sa AB häromdan: www.aftonbladet.se/s...64 22489.ab | |
| Liftactiv | 2010-01-15 20:57 | |
![]() | Hon både ser ut som och låter som en kille. Trist att vara tjej då.... Lite procent hit eller dit det har väl alla. Vissa mer än andra. | |
| gnill | 2010-01-15 21:17 | |
![]() | Man kan ha "oklar könsidentitet" på flera nivåer. Yttre genitalia är en, hormonellt är en annan och reproduktiva organ en tredje. | |
| gnill | 2010-01-15 21:20 | |
![]() | Och, ja just det. Det heter inte längre "hermafrodit" som det står i wikipediatexten (och när det "hette" det så syftade ju den termen bara på just genitalia för övrigt). Det heter numera intersexualitet. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-01-15 21:20 | |
![]() | Som vi sa redan på 80-talet.. "spelar roll gummitroll". Hon/han kan ha vilket kön som helst. Det som är viktigt är att man säkerställer att det blir en shysst kamp. | |
| Globularis | 2010-01-15 21:50 | |
![]() | Jag såg direkt att det var något fuffens. "Hon" rörde sig som en karl och minspel och röst var verkligen karllikt. Antingen var det tung doping eller "fel" kön. Fattar inte att "hon" tilläts ställa upp överhuvudtaget. | |
| -Torskmacka | 2010-01-15 22:25 | |
![]() | okej... men låt säga att "hon" är hemafrodit... testiklar inne i kroppen och saknar bröst och livmoder.... borde man inte själv känna att det vore lite skumt att tävla i mästerskap och utklassa de andra tjejerna? Även om hon inte är "man", så är hon bra jkla nära. Man borde känna sig bra lite skyldig menar jag. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-01-15 22:28 | |
![]() | men vad då, skall man ha ett viss hormonnivå för att få tävla? tänk om man hamnar mitt emellan pga kromosoner. nej, female sex - tävla som kvinna. och varför ska hon känna sig skyldig? hon har en fördel i den aspekten ja, so? | |
| -Torskmacka | 2010-01-15 22:31 | |
![]() | Men ärligt talat... om jag föddes utan snopp, men var man i övrigt, skulle jag nog tycka det skulle kännas lite konstigt att ställa upp i dam-vm. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-01-15 22:35 | |
![]() | om du föddes m kvinnligt könsorgan skulle du få ställa upp i dam-vm oavsett hur manlig du var i övrigt. tycker jag. annars ska man alltså hålla på och utvärdera "det riktiga könet" då. knäppt. | |
| -Torskmacka | 2010-01-15 22:43 | |
![]() | men om alla "fattar" att man är kille, bara det att man råkar ha ett kvinnligt könsorgan, men är man i övrigt... hur kul är det då att vinna? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-01-16 13:48 | |
![]() | jaha, så om man är man och tex e feminin, kanske tom gay... då ska man kromosontestas för att fastställa "det riuktiga" könet innan man får tävla i herr-vm? mkt möjligt att alla varianter i uppsättningar finns men det fysiska könet tillsammans m personnummer avgjör självklart tycker jag. allt annat känns helt skruvat. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-01-16 13:50 | |
![]() | och det är säkert lika kul som för alla andra... alla har sina förutsättningar, faller man inom ramen så gör man. även om man skulle vara mer gagnad än en del andra. | |
| Liftactiv | 2010-01-16 13:56 | |
![]() | Haha ramsay - är det inte du som tycker (läst i en annan tråd) att tjejer inte ens ska spela fotboll för att de blir så okvinnliga? Men helt okej att VARA "okvinna" och tävla mot andra kvinnor, det är det? Förklara gärna hur du tänker! | |