Spelrum
Giraffen7
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
4
Inloggade12
Mobilspel
Pågående19 483

Forumkategorier

Användare Inlägg  
bobo flux2010-01-20 14:10
Antal inlägg: 11371

Jag är övertygad om att det finns "intelligent" liv i kosmos. Det jag grunnar på är varför vi människor förutsätter att alla förutsättningar för utomjordiskt liv måste vara desamma som för människan. Jag kan mycket väl tänka mig att det finns utomjordiska varelser som kanske inte alls är lika beroende som människan är av syre, vatten, behagliga temperaturer etc etc...

Kewla2010-01-20 15:03
Antal inlägg: 195

Mixiplus: jag hoppas att du skämtar.
Att påstå att evolutions teorin är falsk är som att föneka förintelsen.

Egenskap - Ej medlem längre2010-01-20 15:05
Antal inlägg: 8331

Nej.
Motivering överflödig.

Ronny2010-01-20 15:19
Antal inlägg: 518

jag är ialf övertygad om att det finns intelligent liv nånstans i universum, alla i olika stadier, och olika former, universum kryllar nog av liv. det vore väldigt konstigt om det bara fanns vi. angående just UFOn, att man sett sådana är jag väldigt skeptisk till. men liv, ja!

swingmatism2010-01-20 15:27
Antal inlägg: 509

Mixiplus; vet ej hurpass seriöst ditt inlägg var, men om man ser hela UFO-diskussionen ur ett bibeltroget perspektiv så måste man börja med att göra sig av med den rätt trångsynta kristna bilden av att där bara finns gud, människor och änglar. Hursomhelst, till klassifikation av "änglar" hör alltså o-/övermänskliga varelser - (eller, om man så vill, över-/utomjordiska intelligenta varelser). Konceptet ängel/angel kommer ur grekiskans aggelos - från hebreiskans ago, som betyder ledare eller ledande budbärare. Som du tycks vara bekant med bibeln gjorde änglarna, enligt denna bok, uppror emot gud och blev därmed förkastade ut ur den store arkitektens plan/vilja. Änglarnas natur förblir densamma - att föra ett budskap. För eller mot människans bästa. Änglar är intelligenta och kraftfulla varelser som med lätthet kan ha uppfattats som eller dyrkats som guddomar då de steg ner till jorden innan syndafloden (mosebok 6).
Dr. Pierre Guerin skriver i en artikel i FSR "UFO behaviour is more akin to magic than to physics as we know it... the modern UFO -nauts and the demons of past days are probably identical."
Alltså... bibeln, om man väljer att ta sin tillflykt i den, styrker tron på UFOn.

123 hopp - Ej medlem längre2010-01-20 15:29
Antal inlägg: 464

Ja!!!

Kan aldrig ens inbilla mig på ngt vis att vi skulle vara ensamma på jorden,dessutom är vi för "dumma" för det.

askbo2010-01-20 15:30
Antal inlägg: 37

Nej. tror inye på sånt

swingmatism2010-01-20 15:36

Askbo: Är det inte roligare om folk ger en anledning till varför de tror som de gör? Om jag inte missminner mig helt så bad ts om just detta i sitt första inlägg.

swingmatism2010-01-20 15:43

Kewla: på tal om nazism är det väldigt solidariskt av dig att påstå att någon som inte delar din åsikt har fel.

bove2010-01-20 15:55
Antal inlägg: 1333

UFO:n: Nej. Om de är såpass lätta att upptäcka så att de kan uppfattas med blotta ögat och fastna på foto så borde de ju definitivt även ha upptäckts av astronomer och bevakningssatelliter. Att så skulle ha skett och mörklagts av myndigheterna låter mycket osannolikt. Vi vet ju att politiker gärna fokuserar på något yttre hot för att flytta fokus från kontroversiella händelser och beslut inrikes, så vad hade passat bättre än en officiellt bekräftad UFO-iakttagelse? Efter en sådan hade man ju kunnat driva igenom vilka konstiga beslut som helst, ingen människa hade ägnat en tanke åt inrikespolitik den närmaste tiden efteråt. Dessutom har jag väldigt svårt att tänka mig att tillräckligt många inflytelserika personer hade klarat av att hålla tyst om något sådant.

Intelligent liv: Oerhört svårt att spekulera i givetvis men om jag var tvungen att gissa på ett alternativ skulle jag säga "ja". Vår planet är ju ett bevis på att liv kan uppstå i universum, och då vore det mycket osannolikt att det här skulle vara den enda platsen i hela den obegripligt enorma världsrymden som detta hade skett. Vår planet och vår art är ju också levande bevis på att intelligens kan vara en evolutionär fördel, så därför tror jag även att det nånstans där liv har uppstått, även har utvecklats intelligenta varelser, med våra mått mätt. Att vi inte har sett några spår av dem behöver inte betyda någonting Även om de liksom vi skulle ha sökt kontakt genom att skicka ut meddelanden med hjälp av radiosignaler eller dylikt, så skulle det vara mycket svårt att skilja ut dessa signaler från resten av bakgrundsstrålningen. Finns de tillräckligt långt bort är det dessutom mycket möjligt att eventuella signaler de har sänt ut inte ens har nått oss ännu.

LisaLong2010-01-20 18:07
Antal inlägg: 2725

Självklart finns dom och det är ju fakta eftersom det betyder oidentifierade flying objekts, men menar du flygande tefat kanske?

LisaLong2010-01-20 18:08
Antal inlägg: 2725

Mixiplus enligt mig va det det dummaste jag hört:)

Kewla2010-01-20 18:14
Antal inlägg: 195

swingmatism: På tal om nazism? vad solidariskt av dig att tilltala mig sådär. eller?

Chrisson2010-01-20 18:21
Antal inlägg: 1

"Självklart finns dom och det är ju fakta eftersom det betyder oidentifierade flying objekts"
Hur kan dom finnas om dom är oidentifierade...
Faller väl på sin egen orimlighet...

bulimi32010-01-20 18:21
Antal inlägg: 187

Ja

kajix2010-01-20 18:25
Antal inlägg: 7767

Chrisson finns inte.

cykel_2010-01-20 18:25
Antal inlägg: 7

Chrisson:
Ett lik som är oidentifierat, finns inte det?

Spirou22010-01-20 18:38
Antal inlägg: 371

Från att tidigare ha varit starkt övertygad om och fascinerad av exsistensen av besökande utomjordingar, så är jag nu istället så gott som helt övertygad om motsatsen. Jag helt enkelt tillräckligt länge utan resultat sökt efter seriösa bild och filmbevis över internet som inte skulle kännas antingen flummiga eller som blatanta uttryck för önsketänkande. Konspirationsklassikern om att "USAs regering förnekar kännedom" håller dessutom absolut inte. Så nej, Det finns inga "UFOn" i betydelsen besök från andra planeter.

Den korrekta betydelsen oidentifierade flygande objekt finns förstås så saken inte är identifierat. Men de är enl,. mig inte besökare från rymden.

Pensioneren - Ej medlem längre2010-01-20 18:45
Antal inlägg: 32

Ja, kolla bara på X-files.

Stringmuskel2010-01-20 18:48
Antal inlägg: 11

Kanske tramset o ufo - oidentifierade föremål - kan sluta. Avsändaren menar självklart besökare från andra planeter.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?