Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 293 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lovemercury | 2010-02-06 21:12 | |
![]() | Alla låtarna ikväll var ju skit | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-02-06 21:15 | |
![]() | Håller med - inte va det ngt speciellt. Får hoppas nästa omgång e bättre. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-02-06 21:39 | |
![]() | Jag gillade de två som gick till globen, Ola och Salem. Gillade också Jessicas låt mycket. | |
| Satyra | 2010-02-06 21:43 | |
![]() | Normalt ÄR det ju bara skit i melodifestivalen - låtmässigt alltså - men hittillls i år verkar ju standarden vara något bättre faktiskt. Och av de tre låtar jag tyckte var bäst, enligt mitt tidigare utlåtande här i tråden, gick ju dessutom två direkt till Globen (även om jag inte trodde Fakirs låt skulle gå hem) och en till andra chansen så ... uppenbarligen tycker övriga lyssnare i Sverige likadant som mig - för ovanlighetens skull. Kul. :-) Showen i sin helhet var också bra, tycker jag. Måns är ju som född till sångare/dansare/programle dare/allmän mysmänniska som SKA synas-och-alltid-är-bra-p å-allt-han-gör, komikerkvinnan (som jag tappat namnet på plötsligt :-O) var ok, fast lite vääääl upphissat hysterisk, och Dolph, hehe - mm, hade en period som yngre då jag var lite småtänd på honom faktiskt och ikväll var han ju ascool! Särskilt under sin Elvis-cover! Mums! ;-) | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-02-06 21:51 | |
![]() | Mina två favoriter gick vidare! Ola och Salem. Sämst var Jenny Silver som var en Madonna-wannabe.. | |
| Maad Max | 2010-02-06 21:56 | |
![]() | Jag har svårt för Ola. Jag tyckte inte att han kunde sjunga när han var med i idol, och jag anser fortfarande att han inte lärt sig det än heller! Salem, som pratar flytande bebisspråk är den klart bästa musikern bland den totala arsenalen av artister i år och jag tror att han kommer vinna hela tävlingen! | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-02-06 22:03 | |
![]() | Jag tror Salem kommer att gå långt. För egentligen gillar jag inte musikstilen..men den låten satt direkt. Ofta måste man ju lyssna på låtarna flera gånger. | |
| Satyra | 2010-02-06 22:09 | |
![]() | annelie72 - mm, precis vad jag skrev om Jennys låt i början av tråden och det var ändå innan jag SETT bidraget, vilket ju ÄNNU mer gjorde det hela löjligt Madonna-kopierat, hehe. ____________________ Olas låt - vad man än tycker om genren - tycker jag helt klart är den bästa hittills för just Melodifestivalen. Uppbyggd som en schlagerlåt ska vara (traditionellt alltså "ska vara") och drivande i sitt tempo. Tycker Ola gör sin stil bra - han kanske inte är en supersångare, men han har "go"-et. Tycker jag. (Orkar inte höra honom prata dock, hehe) | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-02-06 22:17 | |
![]() | En av låtarna hade samma intro so "One" av U2.. Plagiat går bort. Trasiga jeans på scen är ok,men plagiera intron? Nä,säger jag. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2010-02-06 22:26 | |
![]() | Var "showen" bra? Hur tänker ni då? Syftar ni på skämtet "idag är det samernas dag, och det firar vi med att säga KÅTA"? Showen var ju en fullständig katastrof. Luuk och Mede har levererat fyndiga kvickheter mellan låtarna, men här fanns ju överhuvudtaget ingen humor. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-02-06 22:28 | |
![]() | Vi tänker Dolph! | |
| Satyra | 2010-02-06 22:31 | |
![]() | Birgerkung - Nej, humormässigt menade jag inte att showen var bra. För mig känns det inte viktigt att det finns just humor med i upplägget. Håller med anneli72 i uttalandet ovan, hehe. ;-) Sen gillar jag Måns - han känns sådär lagom mysunderhållande i ALLT han gör. | |
| Tommy 1979 | 2010-02-06 22:32 | |
![]() | Jag måste säga att bidragen i kväll var tämligen usla, för att uttrycka det milt, men min chansning på Oddset gick hem så jag vann drygt 700 :-. Så jag får väl vara nöjd ändå :-) | |
| Baphomet_ - Ej medlem längre | 2010-02-06 22:33 | |
![]() | jag tyckte att programledarna pratade som om de ledde ett barnprogram på tv4...det enda roliga var Dolphs "sång". | |
| dgeo27 - Ej medlem längre | 2010-02-06 22:33 | |
![]() | lägg ner skiten | |
| Gunilla _ | 2010-02-06 22:36 | |
![]() | Det var en riktigt flat tillställning... | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-02-06 22:38 | |
![]() | Dolphs sång? det var en show! | |
| mrperfect | 2010-02-06 22:41 | |
![]() | Jag missade tydligen nya baddräktsmodet, tur att det finns SVT Play :) | |
| -Torskmacka | 2010-02-06 22:55 | |
![]() | Dolph var bäst idag... men lite konstigt att han behövde visa att han kunde slå sönder isbalkar och träplattor. | |
| Satyra | 2010-02-06 23:03 | |
![]() | "Behövde visa", -Torskmacka? Nä, tror mer det är så att folk VILL att han ska visa det. Det är ju hans signum att vara stor, stöddig. För egen del hade jag nöjt mig med Elvis-numret. :-) Han är väldigt mycket man i sin utstrålning, Dolph - helt utan karatetrix. ;-) | |