Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 18 732 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-03-05 19:58 | |
![]() | bajare helt klart!;) men du, jag tror att det är en bra idé att ringa polisen så har du lite records iaf om inte påtryckningar genom värden funkar. | |
| bj-olle | 2010-03-05 20:49 | |
![]() | det kanske är dags för en klassiker i den här situationen. bekanta till mig har gjort såhär: välj det rum där det hörs mest. skaffa eller låna en inspelningsutrustning som är bra, och spela in deras nästa gräl. sen kan du antingen oredigerat, eller, om du är lite extra elak och be nån göra en rolig remix av deras gräl, ta och släppa ner en cd anonymt genom brevlådan. en kompis som gjorde det fick knäpptyst omedelbart. | |
| bj-olle | 2010-03-05 20:53 | |
![]() | däremot har vet jag inte hur man skulle kunna göra med röklukten. jag är rökare själv och vet hur kul det luktar med rök. att göra det till en offentlig fråga med hyresvärd, föreningstyrelse eller vad för instans som är rätt där du bor tror jag är bästa sättet i första hand. det är klart, en kvinna jag känner hade problem med lukt där hon jobbade. hon gick till ett högstadies gymnasielärare och fick några milliliter smörsyra som hon hämnades med. sen var det slut med problemen där med. | |
| typ3 | 2010-03-05 21:04 | |
![]() | Egentligen är det ju helt absurt att man ska behöva stå ut med rök från grannen, när man är befriad från det i (nästan) alla andra miljöer. Iställer för få, mycket eftertraktade, rökfria hus, borde det väl vara standard att man inte röker i flerbostadshus och speciella hus för rökarna. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-03-05 21:44 | |
![]() | Det där får man räkna med i Vasastan, har jag hört. :) | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2010-03-05 22:04 | |
![]() | Hur är det på Söder? Mest rökelse? :) | |
| prinzezza | 2010-03-05 22:25 | |
![]() | Varför stå vid väggen i sovrummet? Brist på sysselsättning där? | |
| LisaLong | 2010-03-07 00:04 | |
![]() | jag säger bara herre gud va folk har blivit känsliga för rök. Att inte ens få röka i sitt eget hem | |
| Jymden - Ej medlem längre | 2010-03-07 00:10 | |
![]() | rökning inomhus måste ju va ett bland de sämsta påhitten någonsin. Konstigt att det fick pågå så länge på krogarna. | |
| bobo flux | 2010-03-07 00:22 | |
![]() | Lisa Long, det går väl an att röka i sitt eget hem så länge det inte drabbar någon annans hem. Men om det tränger in till grannen så har väl denne all rätt att bli förbannad? | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2010-03-07 00:35 | |
![]() | Värst vad rökarna har blivit känsliga för att de inte får röka överallt :) Givetvis kan man röka hemma (även om det är helt sjukt snuskigt) om det inte läcker in till grannen, då får man röka utomhus. Så besvärligt är det inte att gå ut. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-03-07 00:52 | |
![]() | Linn, rökelse kommer inte över tröskeln i det här hemmet. Då skaffar jag hellre en Wunderbaum. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2010-03-07 00:56 | |
![]() | Jag har en Wunderbaum, helt oanvänd, som jag kan donera om du känner ett sug :) | |
| bulladeg | 2010-03-07 01:18 | |
![]() | jag är glad att jag bor i Spanien där man får röka lite vart man vill. | |
| Maad Max | 2010-03-07 02:35 | |
![]() | Vilket jävla gnäll! Ta reda på hur röklukten kommer in i lägenheten och åtgärda det! Är det ventilationen så lär det ju tas om hand när ventarna kommer och inspekterar. Är det via väggen så får ni väl täta den då om det stör. Jag förstår absolut att det är störande, ingen trevlig doft att behöva bli påtvingad. Men framför allt så tycker jag ju att det är bättre att prata med folk det berör istället för att gå och ljuga för värdar osv. Hoppas ni får ordning på det hela. | |
| Miss_jk | 2010-03-07 09:20 | |
![]() | prinzezza: Nej, jag STÅR inte vid väggen, jag LIGGER där eftersom min säng står där. Lisalong: Känslig eller inte, är jag rökfri så vill jag fan inte ha röklukt i MIN lägenhet. De får röka precis hur mycket de vill i SIN lägenhet, men när det smyger sig in till mig så är det inte okej längre. MaadMax: Men är det verkligen vi som ska behöva betala för eventuella åtgärder? Det är sådant jag undrar. Visst, det är vi som störs, men det är dom som röker så jävla mycket så att det sprider sig. | |
| micro113 | 2010-03-07 09:28 | |
![]() | Miss_jk Du bor i bostadsrätt - så ja, det borde vara ni som får åtgärda er lägenhet faktiskt. Ni borde ju rent krasst inte ens ha någon hyresvärd att klaga hos. Dock om du misstänker läckage under listen -- så lossa listen, lägg på en sträng silikon - släta ut snyggt med fuktat finger - och slå på listen igen. Problemet löst på ett par timmars jobb, en hyfsat billig penning -- och du besparar alla parter en massa obehag. | |
| micro113 | 2010-03-07 09:30 | |
![]() | I en hyresrätt hade man kan kunnat be värden silikona eventuell otäthet och slå tillbaka listen. Det är en av de fördelar som faktiskt finns med hyresrätter -- där är ansvaret någon annans. | |
| Miss_jk | 2010-03-07 09:33 | |
![]() | micro: Ja, det där med silikon pratade vi om igår så det blir nog att gå och handla det idag. Nej, någon hyresvärd har vi givetvis inte, men vi har ju en ordförande som även är fastighetsägare. Men vi får väl se vad som händer om vi tätar... | |
| Minta | 2010-03-07 09:42 | |
![]() | Fastighetsägare? Är det inte en bostadsrätt? | |