Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 855 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-03-08 11:08 | |
![]() | Okej, nämen det låter inte alls så bekant som jag trodde haha. | |
| emmylicious | 2010-03-08 11:08 | |
![]() | Hm, googlade röda-vita-rosen och känner inte alls igen lekreglerna. | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-03-08 11:10 | |
![]() | Sen körde vi någon lek med nån ring på marken, man skulle rita med en krita. Sen skulle någon ha en svans eller nåt och man skulle gå runt i den där ringen.. sen minns jag inget mer. Kommer inte alls ihåg vad den enentligen gick ut på men. :p Någon som känner igen den? | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-03-08 11:12 | |
![]() | Haha röda-vita rosen låter ju som misshandel :D | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-03-08 13:19 | |
![]() | Ingen som lekte Linus på linjen (en bollek)? Vi hade en plan permanent uppritad på skolgården, så det måste vart en populär lek. | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-03-08 13:22 | |
![]() | Röda/vita rosen lekte vi oxå :) Oftast tjejerna mot killarna. Har alltid undrat om det var Astrid Lindgren som uppfann den leken :) | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-03-08 13:58 | |
![]() | Hittade lite olika typer av röda-vita rosen, en som gick lite för våldsamt till, därav mitt tidigare inlägg om misshandel. :) Men jag tycker de andra varianterna (den där den tillfångatagna måste ge ledtrådar) låter jätte kul. Synd att jag aldrig hörde talas om den som barn.. :( fast det finns väl inget som säger att man inte kan köra den nu också.. hehe. | |
| guni | 2010-03-08 14:07 | |
![]() | Röda/vita rosen, land och rike och olika bollspel mot väggar som gick ut på att kasta från 1-12. Klockan tror jag att det heter. Så roligt! Nån som kommer ihåg klock-reglerna? | |
| bobo flux | 2010-03-08 14:11 | |
![]() | Oj, hur har jag missat den här tråden? Leka lekar är ju bautakul :D Minns att vi hade en grisig variant av prickskytte i skolan. Alla skulle stå på en planka som stod på ett par pålar en halvmeter över marken, sen skulle en person stå på marken och försöka skjuta en fotboll på dessa personerna. Missade personen så fick han skjuta från den plats där bollen hamnade. Det enda man fick freda sig med var benen och man fick givetvis försöka ducka eller flytta sig i sidled på plankan. Trillade man av plankan eller blev träffad på kroppen så fick man själv byta plats med skytten och försöka skjuta ner någon annan. Det kunde flyta rätt mycket blod om man fick ett skott i fejjan från tre meters håll. | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-03-08 14:18 | |
![]() | Låter ganska farligt det där :D | |
| bobo flux | 2010-03-08 14:24 | |
![]() | Ja, leken var i huvudsak dominerad av fotbollsspelande pojkar, så chansen att stöta på nån som inte kunde skjuta ordentligt var dessvärre ganska liten. Ibland var det en plastboll som användes och ibland en gammal avskavd läderkula. Gissa vad som var värst ;) Under min uppväxt var det oftast de farliga lekarna som var roligast :) | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-03-08 14:25 | |
![]() | Haha det kan jag tänka mig. Blir väl extra kul och spännande när det är lite farligt. :D | |
| bobo flux | 2010-03-08 14:28 | |
![]() | Ja, vad fasen slutade man leka såna lekar för? Beror det på att man inser vilka risker man faktiskt utsätter sig för. Idag klättrar jag ju inte upp 15-20 meter i ett träd bara för sakens skull, något man lätt kunde göra när man var liten flux :) | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-03-08 14:30 | |
![]() | Hehe precis. | |
| bobo flux | 2010-03-08 14:44 | |
![]() | Vad leker småknattarna idag egentligen? :) | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-03-08 15:04 | |
![]() | Tv-spel. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2010-03-08 15:16 | |
![]() | Vi spelade nigger i plugget tills lärarna förbjöd det och vi var tvugna att kalla det för "smash" istället, vår lek hade inget med rasism att göra. Kasta hoprullade och tejpade tidniongar på varandra? det låter kul! sadistiska lekar är alltid kul så länge det som är med i leken kan tåla den. På judon förekom det en lek med hopvikt bälte där den ene jagade en annan runt en ring av resterande deltagare. Den med bälte hade till uppgift att spöa den andra på ryggen medans denne sprang och försökte hitta en fristad. | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-03-08 17:38 | |
![]() | Precis, tänkte säga att dom leker inte, dom spelar. | |
| Ftang - Ej medlem längre | 2010-03-08 18:27 | |
![]() | Tjuv och polis beväpnade med skarpladdade luftgevär | |
| ijer48 | 2010-03-08 19:10 | |
![]() | Vi hade inget namn på bolleken mot vägg. Men vi kastade olika på olika siffror eller tal. Vi kunde kasta till 100 el 10 Första omg: bolla vanligt mott vägg (till 10 el 100) Andra omg: överhandskast (till 9 el 90) tredje: En "över" en "under" (till (8 el 80) fjärde: under ena benet -osv femte. under andra benet -"- sjätte: bakom ryggen -"- sjunde: hmm ... minns inte fler ... Vi hade också motsvarande hopprepslekar: hoppa vanligt, jämfota, vänster fot, höger fot, baklänges, baklänges jämfota, osv, korsade armar framåt, bakåt etc Vilken kondis man måste ha haft!!! Undrar vart den tog vägen??? Så hoppade vi hage förstås, spelade kula och snodde haseelnötter i rektorns trädgård. | |