Spelrum
Giraffen47
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
5
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade79
Mobilspel
Pågående19 712

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Robbanhof - Ej medlem längre2010-03-21 14:04
Antal inlägg: 552

Utanför protokollet: Speedwagon är desperat. Därmed kan hennes omdöme om taxichaufförernas hunkability starkt ifrågasättas. :-)

speedwagon - Ej medlem längre2010-03-21 14:07
Antal inlägg: 318

Nej men jag är partisk, eftersom det var en av våra.. :) De har inte för vara att köra på folk på gågatan..

Robbanhof - Ej medlem längre2010-03-21 14:08

Ah! En partsinlaga. Stryk ur protokollet, herr ordförande Mouche. :-)

Risotto - Ej medlem längre2010-03-21 14:09
Antal inlägg: 3069

Jag kan erkänna att jag visst hade koll på att det var en taxi.
Nåja jag har regnumret på taxin får se vad jag gör med det.

Risotto - Ej medlem längre2010-03-21 14:10

Speed, kanske inte men denna gjorde det.

Risotto - Ej medlem längre2010-03-21 14:12

Och so
m du säger "gågatan", betyder inte det att bilen i ALLA lägen ska hålla sig undan för gångtrafikanten oavsett vad?

Linn79 - Ej medlem längre2010-03-21 14:15
Antal inlägg: 4279

Risotto, taxibilar har ibland rätt att köra på ställen som inte är öppna för vanlig trafik. Men jag tycker det är rimligt att de är uppmärksamma på fotgängarna som kanske inte är beredda på att det kommer en bil där.

Självklart skulle han inte köra på dig, men det kanske var en olyckshändelse. Jag hade inte lagt någon större energi på det om jag inte blivit skadad eller lidit någon ekonomisk förlust.

Risotto - Ej medlem längre2010-03-21 14:19

Linn, det är ungefär där jag står, vi får se vad som blir av det. Nåväl jag är mest intresserad av hur andras inställning till detta är eftersom jag bara har mitt eget synsätt att gå på annars.

Robbanhof - Ej medlem längre2010-03-21 14:24

Risotto, flytta på dig nästa gång, och använd din energi till roligare saker. :-)

speedwagon - Ej medlem längre2010-03-21 14:26
Antal inlägg: 318

Jag har Pm:at dig men kan ta det här också:

Varför pratade du inte direkt med chauffören? Och om han hann åka iväg så varför ringde du inte till växeln och berättade vad som hänt? Varför tog du ingen kontakt med någon, varken chaufför eller växel?
Det är ju det första jag skulle gjort om jag blev påkörd av en taxibil.

Numret står ju med STORA siffror på hela sidan av bilen.

amb12010-03-21 14:26
Antal inlägg: 73

Jag håller med DennisPlz...

kajix2010-03-21 14:33
Antal inlägg: 7767

jag tycker ts gjorde rätt. nån jävla gång måste man väl själv stå upp för sin rätt.

Robbanhof - Ej medlem längre2010-03-21 14:34

Att välja sina strider...

Robbanhof - Ej medlem längre2010-03-21 14:40

The soundtrack of Risottos life:

www.youtube.com/watc...at ure=fvst

;-)

mattieh - Ej medlem längre2010-03-21 15:04
Antal inlägg: 249

Nja. Det skadar väl inte att flytta på sig direkt. Men han gör ju självklart fel om du inte står mitt på en väg.. Eller hursomhelst gör han fel, men isf. är det i.a.f. lagvidrigt.

Hebbelelle2010-03-21 15:15
Antal inlägg: 100

BORT MED BILARNA. Bilar tar 1/3 av stadens yta, slöseri med plats när så många är hemlösa. Kör man bil, och därmed förstör för alla andra, får man göra det respektfullt.

Mouche - Administratör2010-03-21 15:22
Antal inlägg: 24193

Jag instämmer till 100% med speedwagon.
Varför i hela världen ringer man inte till taxibolaget om man blivit påkörd av en av deras bilar och efter vad det nästan ser ut, med vett och vilje från chaufförens sida.
Och, om man nu fått sig en puff och beslutat sig för att ingen skada skett, så varför då ta upp saken här?

Så till den där burken i sidan på bilen som inte stannade vid övergångställe.
Ditt brott är likvärdigt med hans/hennes i det fallet med ett markant undantag: Ditt brott hade varit avsevärt mycket dyrare.
Bilistens böter hade förmodligen varit en bråkdel av vad du fått betalat för skadegörelse, åverkan å annans egendom...jag skulle kunna göra listan väldigt lång.
Hade jag kört bilen så hade inget hänt rent fysiskt.
Hade vissa andra jag känner kört den bilen hade du fått storstryk.
Varför riskera liv och lem på ett så otroligt omoget sätt?

Kändisen som släppte handbromsen med "berått mod" så till sist.
Jag antar att han sitter fängslad för mordförsök eller liknande?

Mouche

Risotto - Ej medlem längre2010-03-21 15:24

speed, jag tog honom direkt när han hade stannat utanför mataffären och drog upp dörren. Nu nöjde jag mig med att skälla ut honom där han satt bakom ratten och han svarade med att jag inte hade flyttat på mig. Var ner och kollade på stället när jag handlade mat till middagen och det är i sanning blockerat för fotgängare om man samtidigt ska lämna plats för en bil på gångbanan och det är inget jag köper. Det kan inte vara rätt att man ska kliva i snö med lågskor bara för att en taxi kommer och ska hämta en färdtjänstresenär, den tiden kan de bägge vänta så att taxisnubben kan ge plats åt de som banan är ämnad för.

Risotto - Ej medlem längre2010-03-21 15:36

Mouche, jag vet inte straffet på att inte stanna för fotgängare vid övergångsställe men rim och reson borde säga att det är högre böter på att inte stanna så som lagen påbjuder än att som reaktion på det hela -vill minnas att jag var halvvägs ut i gatan och att bilen gör en gir för att komma förbi mig- sula något mot denne. Men som sagt jag vet inte klart och det hela är längesedan.

Jag skrev tråden för att jag ville höra lite andra perspektiv på det hela och den som läst rätt från början -vilket många är dåliga på i många trådar- så hade denne förstått att jag hade en argumentation med chauffören på plats.

Kändisen sitter inte inne för mordförsök men fick sig en redig avhyvling på platsen. Min mor som var närvarande trodde att jag skulle dra vederbörande ut ur sidorutan på bilen. Han fick antagligen en bula i huven på sin svarta Cadillac då jag drog näven i den.

Måhända att man riskerar en del genom att agera met aggresivitet på händelser som denna och att det kan vara riskabelt men den som är föremål för det hela är nog rätt naken också.
Jag vill personligen inte skada någon och har självklart alla de spärrar som en vettig person bör ha. Men då det kommer till att försvara mig själv så är det något jag självklart gör, jag är trots allt höggraderad i kampsport.

Tvålis - Ej medlem längre2010-03-21 15:43
Antal inlägg: 4429

Jag blev påkörd engång för att jag stod i en parkeringsruta. Jag var väl jätteretlig som vaktade platsen till min man och gjorde helt fel. Men någonstans så borde det ingå i det allmänna bilvettet att bilar är hårdare än människor och om tokstollar som jag råkar paxa en parkeringsruta, så är ändå tokstollen värd mer än rutan. Jag hade ju inte helt rätt, men blev tokarg ändå den gången. Jag tror till och med att jag hade helt fel, men man kör inte på folk med bilar.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?