Spelrum
Giraffen36
Krokodilen1
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
34
Inloggade73
Mobilspel
Pågående19 728

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tanten M - Ej medlem längre2010-03-27 12:55
Antal inlägg: 5126

Mouche, återvänd från Maxi... ;)

andreask1990 - Ej medlem längre2010-03-27 12:57
Antal inlägg: 160

ja misstolkar saker o ting fel ibland :)

Robbanhof - Ej medlem längre2010-03-27 12:57
Antal inlägg: 552

Jag finner pedofiler ytterst osympatiska.

Robbanhof - Ej medlem längre2010-03-27 12:59

Jag vill för övrigt också snacka med Molle på tu man hand. :-D

Steve Zissou - Ej medlem längre2010-03-27 13:04
Antal inlägg: 1821

dubbelt så jobbigt är det mär man misstolkar saker fel! ;)

Satyra2010-03-27 13:06
Antal inlägg: 4561

Steve, af81, mfl. - Att på olika vis ventilera svåra frågor är väl jättebra - här som någon annanstans. Och jag är nog "förälderskadad" eftersom jag inte förmår reta mig på en tråd likt denna, när jag ser att trådskaparen är i ålder med och till och med yngre än mina egna barn.

Tycker det är hoppfullt att se att unga människor tänker på annat än hur fan de ser ut. Alla är inte "luttrade" vuxna som redan mattats av av allt elände som sker i samhället/världen ...

Robbanhof - Ej medlem längre2010-03-27 13:08

Jag misstolkade efter en hundspann en gång. Snacka om felskär! Hjärnskakning och två utslagna oxeltänder.

Tanten M - Ej medlem längre2010-03-27 13:11
Antal inlägg: 5126

Eftersom 1990 är ny så ger jag ett tips om ngt som heter Sökfunktion:

Pedofiler
Antal sökträffar: 8

Ska dömda pedofiler jobba med barn?
att skapa en debatt om pedofilers rätt att utöva sin sexualitet 30 Mar, 2009
Yonderboy
Pedofiler inom katolska kyrkan?
Har precis sett en oscarsnominerad dokumentär 11 Mar, 2009
kissed
skall barnamördare och pedofiler få leva?
Jag har alltid varit emot dödsstraffets 12 Apr, 2008
Loppan65
TYCKER VI PÅ BETABET OM PEDOFILER
Hatar att tjejer och Även killar Idag, 12:23
andreask1990
Uthängning av pedofiler!
www.kriminellt.com Bästa sidan EVER! Helt rätt tycker 25 Nov, 2008
BugBig
Pedofiler på betapet
Vart skriver man om man blivit 13 Sep, 2008
Emma_Berg
Hjälptelefon för Pedofiler?
Som rubriken säger: www.svd.se/opinion/b...49 2271. svd Bra eller dåligt? Jag 26 Jul, 2008
Apan Bollo
Vad göra åt pedofiler ?
i världen som gjort det pedofiler gör. Det fick mig 22 Dec, 2005
lelou

vulcan2010-03-27 13:12
Antal inlägg: 7666

Inte en pedofiltråd till :-(

Steve Zissou - Ej medlem längre2010-03-27 13:12

Satyra, frågan är väl inte särskilt svår? "Vad tycker vi om pedofiler?" är väl knappast att ventilera en svår fråga?

Kanske är jag för snabb att tycka att det mest handlar om att samla någon slags gemensam "Ja, det tycker vi är fel!" mentalitet och så kan man fritt få propagera avrättandet av människor för att gud vem vill stötta sexualbrottslighet?

Det är det fattiga, det tragiska och jag ser det tyvärr inte som ett dugg hoppfullt. Det är vm i ryggdunkers för att sno ett jyste ord från Robban.

Ämnet är inte fel, frågan är dock borderline för att jag med välvilja skall kunna tolka det som en ungdoms vilja att ventilera en "svår fråga", snarare verkar det vara ett rop efter medhåll (vilket inte är särskilt svårt att få, det är inte många som tycker pedofili "är bra" även om vi har olika syn på hur man skall komma åt det som samhällsproblem)

Robbanhof - Ej medlem längre2010-03-27 13:12

Jag vet inte... men problemet med pedofiler som våldtar barn i gränderna på fredagskvällarna känns inte alltför alarmerande. Pedofiler torde vara av ett mer ljusskyggt klientel.

mollee - Ej medlem längre2010-03-27 13:13
Antal inlägg: 6087

Satyra: Jag håller med. Det är bra att ungdomen tar viktiga hjärtefrågor till sig, och reflekterar. Att börja se världen som den är och det är en fuk värld, är ett stort steg till vuxenlivet tycker jag. Det är inte så konstigt att dagen undomar är deprimerade och känner hopplöshet inför livet.
Egentligen är det synd att barnen växer upp så fort i dagens samhälle och går ut i den med klarsynthet och öppna ögon, det gör att det ser allt det hemska så mycket tydligare.
Men samtidigt är det nödvändigt att ta bort sina skygglappar i tid, för att det ska bli en ändring. Man måste nog kunna ha både öppna ögon men samtidigt ett öppet sinne, med tänket att det kanske finns även godhet här i världen och att det faktiskt finns människor som vill bättra på saker med hjälp av kärlek och konstruktivitet, inte våld.

vulcan2010-03-27 13:14
Antal inlägg: 7666

Satyra: Javisst är det hoppfullt att unga människor går omkring med drömmar om att kastrera sina medmänniskor istället för vilken hårmousse de ska köpa. Vilka fina ungdomar vi har!

Linn79 - Ej medlem längre2010-03-27 13:15
Antal inlägg: 4279

Pedofili och andra sexualbrott är naturligtvis avskyvärda - det tror jag alla är överens om. Det intressanta är hur vi som samhälle ska hantera förövarna och offren. Att skjta av alla förövare verkar inte hjälpa ett samhälle med att få bukt med kriminalitet i allmänhet, så jag tror knappast det hjälper med den här gruppen heller. (även om man spontant kan känna att man skulle vilja när man hör vad de utsatt andra för). Överhuvutaget tror jag att mob-mentalitet är minst lika farlig för ett samhälle som förövarna är.

mollee - Ej medlem längre2010-03-27 13:16
Antal inlägg: 6087

Tycker f.ö att trots den dåliga rubriken, samt dess uppenbara men ack så ogivande innehåll, kan öppna öpp för många bra disskussioner och kanske få TS att reflektera på ett mer nyanserat vis.

Robbanhof - Ej medlem längre2010-03-27 13:16

Vulcan snackar om hårmousse igen, precis som på den gamla goda tiden! :-)

bj-olle2010-03-27 13:18
Antal inlägg: 3350

det är de våldsamma tv-spelen som får kidsen att tänka såna våldsamma tankar. undrar vad de där pedofilerna lekte med. alfapet?

Steve Zissou - Ej medlem längre2010-03-27 13:19

Tack Linn, precis vad jag menade. Jag är t.o.m. övertygad om att en mob-mentalitet är FARLIGARE än förövrarna, och det beror helt enkelt på att (särskilt när det gäller pedofili) att mobben är fler till antalet än förövarna, dessutom har "mobbar" i allmänhet inte (heller) vissat upp någon större respekt för rättvisa, rättsäkerhet och så vidare vad gäller sitt sätt att markera "moralisk rätt".

bobo flux2010-03-27 13:19
Antal inlägg: 11371

"Tycker det är hoppfullt att se att unga människor tänker på annat än hur fan de ser ut. Alla är inte "luttrade" vuxna som redan mattats av av allt elände som sker i samhället/världen ..."

Satyra, på vilket sätt har vuxna mattats av och blivit "luttrade" i jämförelse med unga människor som öppnar en frågeställning likt denna?

Mixiplus2010-03-27 13:20
Antal inlägg: 267

Känns som en mycket gammal tråd denna.

Jag tycker att man ska köra över folk som kör 40 km/h utanför ett dagis med 30-sträcka. Öga för öga, tand för tand.

Jag menar... varför vara civiliserad och nyanserad när man ändå har en reptilhjärna som sköter diplomatin?

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?