Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 717 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-04-11 23:03 | |
![]() | Jag formligen älskar presenter..så jag skulle inte drömma om att ge bort dom! | |
| Sote | 2010-04-12 07:39 | |
![]() | Lillstöta-hur skulle du få veta att det du gett bort till X getts vidare till Y om du inte känner Y? Bor man i en liten stad så har man ju oftare ett umgänge som är gemensamt med många andra så att säga. I en storstad så känner inte alla varandra på samma sätt som i en småstad alltså är ju risken att du får veta att din grej hamnade hos nån annan inte så stor. Personligen så tycker jag att folk får göra vad dom vill med sina saker. Stoppa i skåp eller ge bort eller förhoppningsvis använda dom. Men det är ju inte mina grejer längre så det är ju inte heller min sak. | |
| honeydevil81 - Ej medlem längre | 2010-04-12 08:15 | |
![]() | Jag skulle nog aldrig kunna ge bort presenter jag fått, i alla fall inte som present. Jag skulle däremot kunna ge bort dom till bättre behövande om det så är någon vän eller organisation! | |
| Lillstölla | 2010-04-12 13:02 | |
![]() | Sote! Min bror som bor i Göteborg och vänner som bor i Stockholm och Södertälje har mer begränsat umgänge än vad jag själv har som bor i Tranås. Och det är ju skaplig storleksskillnad mellan dom städerna. Så det uttalandet är väl kanske mer grundat i att du själv har ett begränsat umgänge i din lilla stad? Och om så är fallet så får man väl vara lite smart om man nu ska ge något vidare! | |
| Lillstölla | 2010-04-12 13:04 | |
![]() | honeydevil81: Först säger du att du aldrig skulle kunna ge bort nåt du fått och sen att du kan göra det om det är till en vän eller organistation, så hur ska du ha det? | |
| Sote | 2010-04-12 14:15 | |
![]() | Men herregud vilka förutfatade meningar du verkar ha Lillstöta- det är ju precis det jag säger att man får vara smart om man ger något vidare ifall man nu har ett begränsat umgänge. Och vad du grundar ditt påstående att jag skulle ha ett begränat umgänge i en liten stad på förstår jag inte och heller inte varför du överhuvudtaget påpekar det då jag inte har gjort några påpekanden om hur du ev har det eller hur du bor. Jag har skrivit att OM man bor i en liten stad så är ju ofta risken större att fler folk känner varandra sinsemellan än det är i en större stad. Hurdant umgänge just du har eller storleken på din stad är bryr väl inte jag mig om. Jag ger min åsikt i själva frågan men du verkar ta åt dig rent personligt. Men har du behov av att vara lite småelak i dina inlägg så är det ok det med om du mår bra av det. | |
| brava | 2010-04-12 14:22 | |
![]() | mitt problem är snarare att tacka på ett övertygande sätt om jag får nåt jag egentligen inte vill ha/behöver/tycker om. mitt ansikte är lättläst som en pekbok. annars tycker jag i princip att begreppet brukanderätt är bättre än äganderätt. | |
| mrperfect | 2010-04-12 15:00 | |
![]() | Om jag ger bort någonting så lägger jag ner en enorm massa tid på att se till att personen i fråga har nytta av eller uppskattar presenten, annars får det vara, jag ger aldrig bort prydnadssaker, undantag kan jag göra ifall jag vet att personen exempelvis samlar på giraffer ( jag känner två som gör det :) ). På samma vis så uppskattar jag inte ifall jag får något skräp som nyckelring eller plastdjur eller pälsklätt kramdjur. Hellre ingenting, eller en rökt korv skulle jag uppskatta :D Ovanstående ger ju då att jag inte skulle skänka vidare ett objekt som jag fått... | |
| laddare - Ej medlem längre | 2010-04-12 15:00 | |
![]() | jag skulle inte vilja ha en fådd rökt korv iaf | |
| Lillstölla | 2010-04-12 15:05 | |
![]() | Sote, ja och jag förklarade att för min del så det så att det inte har någon relevans att man bor i en liten stad. Kanske ska sluta läsa om du tar åt dig så fruktansvärt. | |
| strella70 | 2010-04-12 15:05 | |
![]() | Lillstölla... det låter som en mycket bra idé att ge något man inte behöver vidare till någon som behöver det bättre eller gärna vill ha! Jag håller med om att det inte handlar om "otacksamhet" det är två helt olika frågor... sen finns det något fint i det tycker jag... en present som får vandra än att det ska ägas av en enda som inte ens vill ha den/behöver den/osv. :) om du fick en idé att ge bort något till någon annan som behöver det bättre ska du helt klart följa ingivelsen! När jag får något av någon som inte passar och ger bort det brukar jag till och med tala om det för personen som gav det till mig, på så sätt talar jag även om att det du gav mig kom till nytta så det var inte bortkastat... bättre än att låtsas ha tyckt om det och dra små vita lögner om att "jo jag använder det ibland...(men inte när du råkar vara i näheten!)" | |
| Lillstölla | 2010-04-12 15:07 | |
![]() | mrperfect. Kul med någon som samlar på giraffer. Vet en som samlar på grodor, precis allt ska vara grodor och det underlättar ju när man ska ge bort någon till en som har ett samlarintresse. Man vet vad de gillar!! | |
| lailala | 2010-04-12 15:07 | |
![]() | Läs lite feng shui.Du kan ge bort det du inte vill ha kvar utan dåligt samvete.Jag har äntligen blivit av med massa grejer som jag haft i lådor och skåp.Det svåraste är om det är nåt barnen gjort,i år kastade jag faktist en kyckling av flirtkulor som inte var helt intakt.För att inte tala om alla vackra porslinsgrejer man fått i julklapp genom åren... | |
| mrperfect | 2010-04-12 15:12 | |
![]() | Jag ville bara klargöra att jag inte samlar på rökta korvar :P | |
| laddare - Ej medlem längre | 2010-04-12 15:16 | |
![]() | hehe | |
| mjangsan | 2010-04-12 15:18 | |
![]() | Jag känner personer som är noga med att säga vad dom INTE vill ha, man kan fråga också så ger man inte bort "fel" presenter men det var ju inte det frågan handlade om så då säger jag att jag tycker att det är helt okej att ge bort saken man inte gillar. Att vara ärlig och säga till personen man får presenten av att man inte gillar den känns lite elakt - men det beror ju på hur väl man känner personen. Vissa kan man ju säga sånt till. Tycker för övrigt att man skall ge bort upplevelser istället för saker, på så sätt är man mer miljövänlig i långa loppet. | |