Spelrum
| Giraffen | 49 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 83 |
Mobilspel
| Pågående | 19 578 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-13 18:56 | |
![]() | "Och som vanligt kan inte polisen göra något pga sveriges urusla lagstiftning" vad syftar du på då? | |
| Sporten4 | 2010-04-13 19:21 | |
![]() | Godis som godis... | |
| memento-mori | 2010-04-13 20:00 | |
![]() | www.gp.se/nyheter/go...lj a-droger | |
| klockskojarn - Ej medlem längre | 2010-04-13 20:22 | |
![]() | Otippat att det e en "kamelryttare" som driver tobaksaffären | |
| Snoosy | 2010-04-13 23:09 | |
![]() | Säger bara en sak. Sjukt! Vi lever i ett mycket sjukt samhälle! | |
| Snoosy | 2010-04-13 23:11 | |
![]() | Personer som är för droger sysslar ju med det själv. Thats it. Vi andra är emot säljandet av droger | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-04-13 23:17 | |
![]() | Sjukt... | |
| swampen | 2010-04-15 09:31 | |
![]() | inte förvånad...what next... | |
| Zmurfy | 2010-04-15 11:43 | |
![]() | "Håll dig borta från godisaffären pojk! Där finns både KNARK och godis (herregud tänk på alla tillsatser och raffinerat socker)..Har du förresten tid att springa in på bolaget åt mig. 1 platta starköl och en flaska vodka ska jag ha, grannen hade tyvärr slut på dunkarna i garaget.." Säga vad man vill om svensken men tänka själv kan de INTE. | |
| Hirosha | 2010-04-15 13:57 | |
![]() | "Personer som är för droger sysslar ju med det själv. Thats it. Vi andra är emot säljandet av droger" Personer som är emot försäljning/brukande av droger TROR att alla som är för det nödvändigtvis sysslar med det själva. Skulle hellre säga att de flesta som knarkar är för droger... | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-15 16:15 | |
![]() | jag "sysslar" inte med droger. men jag ifrågasätter vad en del av narkotikalagstiftningen och klassificeringen har för syfte och får för konsekvenser. mariujana versus alkohol tex. varför är det ena förbjudet och det andra straffbart. jag tycker inte att det är konsekvent. med det sagt vill jag inte förbjuda alkoholen för att uppnå konsekvens utan tillåta mariujanan som är en betydligt mildare drog. sprutor och heroin borde också tillhandahållas till de tyngsta missbrukarna, enligt dansk modell. | |
| Lasse1978 | 2010-04-15 17:08 | |
![]() | Eftersom jag inte pallar diskutera vår värdelösa narkotikalagstiftning som mest kostar pengar och människoliv med dönickar, så hänvisar jag istället till detta spännande parti som på sakligt vis informerar om exakt hur farlig vår "säkra" drog och tillika lösningsmedel alkohol är: www.spritpartiet.se Så alla ni som sitter och skriker om hur dåligt "knark" är, de flesta droger är inte ens i närheten av så farliga som alkohol är för samhället. 80% av alla våldsbrott sker i kombination med intagande av alkohol, för att inte tala om de 11 personer som dör av själva drogen i sig dagligen i Sverige. Alkohol ger dessutom inte sällan upphov till psykoser. Går att jämföra med cannabis då CBD'n i cannabisplantan är ett antipsykotikum som man för tillfället håller på att framställa medicin av. Cannabis har dessutom MASSOR av medicinska användningsområden och är dessutom OMÖJLIGT att dö av eftersom det inte innehåller några toxciner. Det kan man verkligen inte säga om etanol, undantaget sårtvätt och som lösningsmedel åt andra substanser (och hjärnan) dårå. Farligast i detta är faktiskt folks okunskap. Jag förespråkar adekvat information snarare än dyra moralpanikslagar som dödar folk. Google är ett bra ställe att börja på innan man börjar ha åsikter om saker. | |
| bizzimiss | 2010-04-15 18:06 | |
![]() | ...jag tycker det är lustigt att någon kan tycka synd om de stackars föräldrar vars barn "handlar droger". Eller alkohol. Om man uppfostrar sina barn, håller en öppen dialog och lär dem vad som är rätt och fel, och är konsekvent, kärleksfull och respektfull mot dem, så har jag svårt att se att dessa stackars föräldrar har barn som vare sig köper illegala substanser eller lagliga sådana (fast inte för barn/minderåriga) utan föräldrars vetskap eller tillåtelse. Givetvis finns det alltid undantag och personer, stora som små, som har en annan läggning och som inte kan räknas som "normen". Men de skulle hitta på sina otyg vare sig de kunde tillgå substanser i godisaffärer eller någon annanstans. För min del tycker jag att förmyndarpolitiken i Sverige är värre än något annat. Folk lär sig inte tänka själva, gör saker "för att så skall det vara" men utan att själva verkligen resonera och ta ställnig i alltför många fall. Eftersom mina föräldrar sade "du kan få smaka men bara ½ glas" från jag var kanske 14-15 så var det inget speciellt konstigt med alkohol och jag bodde själv innan jag drack mig full första gången (skyller på dåligt minne, det hände mer än en gång:=) och har provat "röka på" - vilket jag för min del avskydde - men är inte anti "naturliga droger". Jag har vänner som röker cannabis reguljärt och som är helt OK. Ingen av dem pissar på sig, spyr, skriker och slåss, som tyvärr olika vänner som dricker för mycket alkohol gör. Man behöver inte vara drogbrukare för att säga att det är OK. Och det är en typisk svensk kommentar "de som tycker att droger är okej använder ju dem". Jasså gör de ju det? Jag kan gärna ta ett blodprov / pissprov eller hår (där kan man mäta) för att bevisa att jag inte använder droger men ÄNDÅ har haft en chans att bilda mig en uppfattning genom att bo i olika delar av världen och se hur droger kan vara en accepterad del av samhället och användas i en måttlig form. Det är också väldigt typiskt svenskt att göra all in absurdum. Man skall inte dricka, man skall supa. Man skall inte bruka droger, man skall missbruka dem o.s.v. Men det är bara min personliga åsikt, baserad på observationer jag gjort. Personligen gillar jag att ta en öl eller dricka vin, jag röker under perioder och håller upp under andra. Båda dessa lagliga droger är faktiskt värre för kroppen än mycket annat som är olagligt, enligt min uppfattning. Och värst av allt är okunskap och ovilja att bilda en egen uppfattning. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-15 18:35 | |
![]() | word:) | |
| Mouche - Administratör | 2010-04-16 21:26 | |
![]() | Nu var det inte att glorifiera narkotika som var ämnet för tråden. Sådant pysslar vi nämligen inte alls med här på Betapet. Sätter in följande som en liten påminnelse: "säljer droger i affären www.gp.se/nyheter/go...go disbutik Läste denna artikel i GP idag, vart är samhället på väg egentligen när man börjar sälja droger i en godisaffär och polisen inte kan göra nånting..." | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-16 22:36 | |
![]() | oki. det är bra att "polisen inte kan göra något" åt saker som ej är kriminaliserade. så ska det vara. narkotikakklassningen av nya preparat bör dock gå fortare. även om ett visst glapp alltid kommer att finnas. | |
| Thoron_ril | 2010-04-25 18:59 | |
![]() | morfin är en drog men väldigt många recetbelagda mediciner innehåller morfin så alltså är det en drog också. | |
| Läderfejan - Ej medlem längre | 2010-04-25 21:10 | |
![]() | Hoppas detta i slutändan leder till en avkriminalisering av cannabis...alternativet med suspekta nätdroger till helt sjuka priser är knappast önskvärt. | |
| rajott | 2010-04-25 21:30 | |
![]() | Hela artikeln är sjuk: "Hjälp! en godisaffär säger lagliga produkter!" Whats the deal liksom? Sveriges absurda nolltolerans mot narkotika dödar missbrukare som inte får vård i tid. Samtidigt som forskning och medicin till gan för befolkningen undanhålls allmänheten. Jag tänker främst på cancerpatienter som skulle lida betydligt mindre av cellgiftsbehandlingar, men det finns även forskning om att det lindrar besvär hos ms-patienter och reumatism (säkert flera som jag inte minns på rak arm). En annan viktig drog som Sverige förbjudit forskning på är ibogain, vilket används i andra länder som mycket behandling mot opiat- och benso-missbruk. Blev lite off topic kanske, men ämnet berör mig personligen med en nära vän som i detta nu lider enormt av sin svåra cancer... | |
| rajott | 2010-04-25 21:31 | |
![]() | Edit: "mycket effektiv behandling..." skulle det givetvis stå. | |