Spelrum
| Giraffen | 11 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 20 |
Mobilspel
| Pågående | 19 701 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tess 08 | 2010-04-18 23:29 | |
![]() | Det behövs ju inte, men vet man med sig att man får dessa problem och ändå måste äta skiten kan man slänga in ett piller till och då slippa bli kass i magen.. Om farbror doktorn nu vill det sas. | |
| cheesemaster | 2010-04-18 23:38 | |
![]() | strunta i filen. den smakar ju så surt | |
| Miss_jk | 2010-04-19 06:19 | |
![]() | Strunta i filen om du är osäker. Kan du äta äta fil så borde du rimligtvis kunna äta blåbärsoppa, nyponsoppa, hallonsoppa o.s.v. | |
| Maja G | 2010-04-19 08:07 | |
![]() | Fil och youghurt ihop med penicillin/antibiotika är en myt. | |
| apbur | 2010-04-19 10:35 | |
![]() | Nej, det är det inte alls. Jag skickade en länk där det framgår vilka antibiotika som påverkas av mejeriprodukter och kalcium. Folk envisas fortfarande med att svara fast de inget vet. | |
| Maad Max | 2010-04-19 10:43 | |
![]() | Jag kollade länken du postade apbur. Kanonbra. Om man nu ska svänga sig med uttryck som "myt" kan man ju i så fall säga att det är en myt att mejeriprodukter slår ut ALLA penicillinvarianter. Hur som helst. Tack för alla svar. | |
| Maja G | 2010-04-19 11:04 | |
![]() | Jag menade att fil/yuoghurt inte stabilserar magen ihop med penicillin/ antibiotika..Förr sa man alltid att man skulle ta det tillsammans men det är en myt... Sedan vet jag att många mediciner ej ska tas ihop med mjölkprodukter tex järn | |
| apbur | 2010-04-19 11:22 | |
![]() | M_Gräddnos, du säger att det är en myt. Vad grundar du det på? Antibiotika är ju inte jättebra för den normala tarmfloran. Det är alltså en myt att man kan återfå balansen lite genom att tillföra mjölksyrebakterier? Du får gärna styrka det. | |
| Maja G | 2010-04-19 11:26 | |
![]() | Därför att fabbo doktorn har sagt det till mig... | |
| ninaaug | 2010-04-19 11:36 | |
![]() | Maad max strunta i det där med "budgetvariant" . En del tror att dyrt=bra. De innehåller samma sak, det är bara ett annat läkemedelsföretag som tillverkar. | |
| ninaaug | 2010-04-19 11:38 | |
![]() | Tess det var överkurs med Flagyl. Tänk på resistenta bakteriestammar. | |
| 414 - Ej medlem längre | 2010-04-19 12:56 | |
![]() | Lånar den här tråden lite. Jag äter stesolid just nu, kan jag blanda detta med alkohol? | |
| Maja G | 2010-04-19 13:04 | |
![]() | 414; Vad tror du själv? | |
| skrabban | 2010-04-19 15:26 | |
![]() | Man ska äta filmjölk om man tar antibiotika. Penicillin är antibiotika. Penicillinen förstör tarmens naturliga bakterier därför ska man äta fil för filen innehåller de bakterierna som finns i tarmen och det gör att du inte blir lös i magen när man äter antibiotika. | |
| Tess 08 | 2010-04-19 16:44 | |
![]() | ninaaug- Det var därför jag skrev 'Om doktorn nu VILL skriva ut det'. Vet att det hänt vid tillfällen där personer varit tvungen att äta mycket penicillin och därmed blivit dålig i magen... så pass att de inte hunnit bli bra emellan gångerna. Trodde i första inlägget att TS funderade på vad han ska svälja ner tabletten med. Det finns nämligen flertalet tabletter som inte ska sväljas ner med annat än vatten, vissa tom på fastande mage (med med vatten) och då får man inte äta någon timme före/efter. Synd bara att få vet om det och inte bryr sig om att läsa bipacksedeln... | |
| mrperfect | 2010-04-19 17:10 | |
![]() | Tur att jag tål Kåvepenin, då jag hade halsfluss så tog jag det och var frisk på tre dar :) | |
| Maad Max | 2010-04-19 19:43 | |
![]() | Jag hade läst bipacksedeln och var väl medveten om att man inte ska ta kåvepenin tidigare än 2 timmar efter man ätit. Inte heller ska man äte på en timme efter man tagit en dos. Jag undrade bara om det var någon som hade stenkoll på ämnet, Apbur postade en länk som gav 100/ info om det jag behövde veta. | |
| Maad Max | 2010-04-19 19:44 | |
![]() | 100% ska det stå! | |
| Elinvelin | 2010-04-19 19:50 | |
![]() | Är det inte allmänt känt att medicin och liknande ska tas i samband med matintag? Det tas upp bättre av kroppen då. Fil är ju perfekt, milt och bra. Om det är någonting specifikt med kåvepenin vet jag ej, när jag åt det fick jag utslag och fruktansvärd magont. | |
| Maad Max | 2010-04-19 20:20 | |
![]() | Magbesvär av olika slag är vanliga bieffekter av Kåvepenin. Det ska helst tas på fastande mage, eller enligt de tidsanvisningarna jag nämnde innan. Det skapar ju cirkus i magen iaf. Himla roligt. | |