Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 234 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ANDERStG | 2010-05-02 14:18 | |
![]() | Man ska ha husvagn... | |
| Harlort - Ej medlem längre | 2010-05-02 14:46 | |
![]() | Varför skulle man vilja ha det som hemma om man åker utomlands? ....ja det undrar jag också. | |
| bulll | 2010-05-02 18:24 | |
![]() | Vi var i Port el Kantaoui förra året, en liten stad som är uppbyggd enbart för turister om jag fattade det rätt, den ligger i närheten av Sousse. Vi hade en skön och mysig vecka utan magsjukor, men vi hade heller inga jätteförväntningar på resan. vi ville koppla av tillsammans och låta lilltjejen få bada, i stort sett. Instämmer dock med flera av ovanstående, försäljarna var jobbiga och något aggressiva på sina håll, det gjorde att jag blev ännu mindre shoppingsugen är jag redan var med tanke på att det inte fanns så mycket jag var intresserad av ändå. | |
| wildcard | 2010-05-02 18:40 | |
![]() | Jag tycker att det ska bli spännande, jag har aldrig varit till ett muslimskt land. Jag antar att man får ta seden dit man kommer och inte gå omkring så lättklädd. Eftersom jag dessutom bränner mig lätt, så är det hälsosammast med kläder på. Det ska bli kul att se hur mycket jag retar mig på folk som försöker tjäna sitt uppehälle på mig. Jag återkommer i den frågan... bull: då vet du inte om det fanns några fina, inhemska tyger som var något att ha då? Skor? Väskor? Någon annan? | |
| Koste | 2010-05-02 18:55 | |
![]() | Tyvärr måste jag hålla med de flesta här...Tunisien är bland de tre sämsta länder jag varit i. Fulgarien och egypten ligger lite före i betyg och det säger en hel del. Du är en vandrande plånbok, som troligen ändå inte kommer tillbaka. Det enda "roliga" jag upplevde var när en huttrande kille i dunjacka skrek bloody viking när jag klev av planet i tshirt och det var 12 grader varmt. Boka om till vartsomhelst? Lika meningslöst som att gå in på dressman. | |
| bulll | 2010-05-02 18:59 | |
![]() | Wildcard: Jag kollade inte själv efter såna grejer, men jag vet några som åkte hem samtidigt som oss som hade köpt skinnskor som de var väldigt nöjda med, har tyvärr ingen aning om vad det var för stuk på grejerna.. Väskor, hmm, det fanns ju en hel del märkeskopior av olika grejer, om man prutar bättre än jag så var det säkert ganska bra priser också:-) Tyger, hmm, jag kan bara dra mig till minnes såna där "turistfällesaronger" och liknande, men i medinorna borde det ju även finnas bra grejer att få tag på. | |
| ådärkomdenja | 2010-05-03 09:08 | |
![]() | @wildcard, stör du dig på svenska turistnäringen också, som tjänar pengar på tyskar och amerikaner? | |
| wildcard | 2010-05-03 10:24 | |
![]() | ådärkomdenja: Nej, jag var lite halvt raljerande, skulle ha lättat upp den med en smiley, förstås. Jag _tror_ verkligen inte att jag blir irriterad, kommenterade bara vad en del andra skrivit. Jag har varit på en hel del andra turistorter som har "inkastare" och försäljare av olika slag och aldrig känt mig irriterad på dem tidigare pga att de just bara försöker tjäna sitt levebröd på oss turister. Jag kör taxi, så jag tjänar en del på turister själv... =) | |
| wildcard | 2010-05-03 10:25 | |
![]() | Jag ser fram emot resan och de nya erfarenheter den kommer att ge mig, bra och dåliga! | |
| ådärkomdenja | 2010-05-03 16:19 | |
![]() | Bra det, Wildcard! :-) Jag tyckte om Tunis, det är en trevlig stad. | |
| sebgra | 2010-05-03 17:04 | |
![]() | lol @ Koste | |
| HumbleBug | 2010-05-03 17:19 | |
![]() | Tunisien... mig vilja dit. Va kostar en middag på vanlig krog? Rum på trestjärnigt hotel? | |
| strella70 | 2010-05-03 20:03 | |
![]() | var på ön Djerba 2008.. med min brorsdotter... vi hade jätte mysigt det var underbart vackert och lugnt, vi åkte över till fastlandet vi var på Sahara... allt var underbart förutom försäljare som hela tiden försökte lura en på pengar. ska du köpa nåt, rida på kamel etc. gör ALLTID upp om pris först annars kan det kosta skjortan för då kan de börja hitta på priser och när du ska betala säger de "nej du förstod inte, jag menade så häääär mkt" och så höll det på.. om det kommer nåt barn fram med ett litet ökendjur så klappa det INTE för då får du betala för det osv... är de jätte trevliga och bjuder på te när du ska handla på t.ex. en marknad, då har de garanterat lurat dig... ser de sura ut men säljer till dig ändå då har du prutat bra! allt handlar om att vara försiktig med pengar! | |
| wildcard | 2010-05-03 20:18 | |
![]() | strella70: Vi ska till Djerba. Ska man betala klart innan, menar du eller finns det risk att man blir lurad på turen då? Jag har också hört det där om hur man vet om man gjort en god affär, får se hur det går... =) | |
| betabiffen - Ej medlem längre | 2010-05-03 20:30 | |
![]() | Roligt att ni ska åka, har hört från en hel del att det är en del taffsande där nere. så se upp:) | |
| wildcard | 2010-05-03 21:13 | |
![]() | betabiffen: "där nere"? "se upp"? Om det är tafsande där nere, så ska man väl se ner och inte upp? Jag tror att du skojar... =) | |
| ådärkomdenja | 2010-05-04 14:22 | |
![]() | Jo, just det. Växla till er Euro som ni sedan växlar till Dinar nere i Tunisien, växlar man i EU får man sämre kurs. | |
| wildcard | 2010-05-04 14:43 | |
![]() | Bra tips, tack! Angående växlingen, alltså. | |
| nyaAnna | 2010-05-04 17:13 | |
![]() | Hej alla! Trevligt med så många synpunkter! Har jobbat som sjutton så jag har inte hunnit vara inne något på ett par dagar. (allt för att hinna åka på semester=) Har insett att jag får jobba på dottern att hon ska ha "ordentliga" kläder med sig och att vi ska se upp med tafsandet där nere =) Dinarer kan man inte växla annat än på plats då det är förbjudet att föra in och ut dinarer i Tunisien (eller iaf förbjudet att föra ut och då finns det ju inga att föra in) Spelar det någon roll om man har Euro eller Svenska kronor med sig och växlar på plats? Någon som vet det? Vad jag har läst mig till på andra ställen så skulle det inte göra det men jag blev osäker av ett inlägg här... | |
| ådärkomdenja | 2010-05-05 14:24 | |
![]() | Vi hade inga problem med att växla till dinar i Frankrike innan vi kom till Tunis i alla fall. Men vi förorade på det, eftersom kursen är bättre i Tunisien så växla på plats. Och Euro står säkert högre i kurs då det är en starkare valuta än svenska kronan. Var har du hört att det skulle vara förbjudet att ta med sig dinarer in och ut ur Tunisien? I så fall har jag gjort mig skyldig till valutasmuggling och hur i hela friden fick de dinarer till CDG:s flygplats? | |