Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 838 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Guldplate | 2010-05-08 13:03 | |
![]() | Hmm... Flera nämner den goda ölen som har i Belgien. Nu är det bara så att jag inte gillar öl. Jag är mer cider-människan. Fast då dricker jag den utländska torra cidern och inte den saftliknande cidern folk här hemma i Sverige ser som cider. För den som inte vet vad jag menar när jag pratar om utländsk cider så rekommenderar jag att ni prövar den utländska hyllan på systemet. Där finns bland annat cider från England och Frankrike, m.fl. Klasskillnad på cider i världen. Här i Sverige började vi göra cider på 50-60 talen medan man utomlands har hållit på med det sen åtminstone Caesars tid! =) Är det någon som vet hur cider och andra drycker i Belgien smakar? | |
| LisaLong | 2010-05-08 13:57 | |
![]() | Prova Desperado:) Det är en sån dryck som man antingen hatar eller älskar, själv älskar jag den. Det är öl och tequila, låter kanske inte så gott, men en varm sommarkväll är den jätte god men den ska serveras ISKALL:) | |
| Maradona1986 | 2010-05-08 14:05 | |
![]() | Bodde i Rotterdam i fyra år och var ofta över gränsen. Det kändes dock alltid som om civilisationen slutade någonstans mellan Rotterdam och Antwerpen. Så snart man kommer in i Belgien så känns allt lite skitigare, mer slitet, och ruffare på något sätt. Men Belgien är ett trevligt land på många sätt. De är bäst i världen på öl (som många skrivit tidigare) och choklad. Maten är generellt sätt väldigt bra, om än lite för traditionell och inte särskilt nyskapande. Och majonäsen till pommes frites är ju ett av de där obegripliga fenomenen som bara holländare och belgare förstår. Lite som vår surströmming. Glömde en sak när det gäller maten. Deras musslor kan du leva på länge. Fantastiska!! | |
| __Westberg__ | 2010-05-08 14:09 | |
![]() | Förutom den redan nämnda ölen så finns det fler fördelar med Belgien. - T ex så kommer Thomas Vermaelen ifrån Belgien... | |
| Maradona1986 | 2010-05-08 14:09 | |
![]() | Vindsus, jag var i Durbuy och paddlade för ett par år sedan. Som du beskriver det så var det fantastiskt trevligt. Minns också att vi var på en helt fantastisk restaurang inne i den lilla 'stan' också. Så den rekommendationen kan jag också skriva under på. | |
| EttanPortion | 2010-05-08 17:48 | |
![]() | Jag vill citera Johan Glans - Det finns inga finska hits! Det är precis som Belgiska fotomodeller, det existerar inte. "Har ni varit i Belgien? Asså någon har kissat i den genpoolen. Dem ser ut som sjukskrivna danskar! | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-05-08 19:40 | |
![]() | mjo sant ettan... | |
| _--Robban--_ - Ej medlem längre | 2010-05-08 19:42 | |
![]() | Anderlecht har ett bra fotbollslag. Check them out. | |
| _--Robban--_ - Ej medlem längre | 2010-05-08 19:44 | |
![]() | *är | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-08 19:46 | |
![]() | Man får uppleva ett landi splittring enligt gamla hederliga diskriminerings lagar. | |
| Jobbar | 2010-05-08 19:59 | |
![]() | Vill man äta och dricka gott så passar Belgien bra. Gillar man att det är trångt med folk, och inte så mycket natur, så är det OK. Belgarna (i Flandern i alla fall) är öppna och språkkunniga Nackdelar: mer förorenat, och de kör som idioter: det dör massor med folk på vägarna | |
| Maradona1986 | 2010-05-08 20:06 | |
![]() | Belgien är ett av länderna i Europa med flest trafikolyckor. Orsaken? Det var det sista landet i Europa som krävde körkort. Fram till åttiotalet körde folk utan någon som helst träning. Och även nu så undrar man i många fall om trafikanterna är nyktra och om de har körkort..... | |
| vindsus86 | 2010-05-08 20:22 | |
![]() | Men man ser i alla fall på folks bilar ifall de tagit körkort eller ej. De körkortslösas bilar har omkringkastade bokstäver och siffror på sina nummerplåtar. :) Annars är ju lay-outen samma som i Sverige, tre bokstäver och tre siffror fast i rött. För en som inte tagit körkort är det dock siffror och bokstäver lite huller om buller. Man får dock anta att de personerna kan köra nu eftersom det som sagt var ganska längesedan de tog bort det där att man fick körkort om man köpte en bil, typ. Apropå körning, de har bitvis kassa vägar i Belgien! Om man åker på motorvägen från exempelvis Nederländerna över till Belgien så känner man direkt när man passerar gränsen för då blir det mycket skumpigare. :) | |
| ankabarn | 2010-05-08 20:47 | |
![]() | Dem har grymt goda jordgubbar från belgien..... | |
| ErikSeger | 2010-05-08 20:58 | |
![]() | Hur kan man inte gilla öl???? Och ingenstans är ölen så god som i Belgien! Du kommer lära dig att tycka om det. | |
| Guldplate | 2010-05-09 01:01 | |
![]() | Erik... I och med att mina smaklökar nu ganska bestämt hävdar att öl är vedervärdigt så har jag lyssnat på dom. Dom brukar har en viss koll på vad jag gillar och inte gillar! ;-) Har kanske lyckats få i mig sammanlagt en helt öl i mitt liv, eller det kanske t.o.m. är två hela öl. Så Belgien måste vara extremt bra på öl om dom ska lyckas få mig att dressera om mina smaklökar till att börja gilla denna dryck! =) | |
| Virrenr1 | 2012-11-08 12:48 | |
![]() | Jag bor i Belgien officelt :) | |
| Xin Chao | 2012-11-08 13:39 | |
![]() | Nu har du sån tur att Belgien har öl som kan smaka cider, körsbär och allt möjligt. Upprepar andra fördelar: Musslor och absolut majonäs till pommes! Brügge. | |
| lamaglama | 2012-11-08 13:53 | |
![]() | De har väldigt god öl som kan vara väldigt förrädisk t ex jordgubbsöl. Man förstår inte att den innehåller alkohol förrän det är försent. Kanske är den en av orsakerna till trafikolyckorna? Moules frites är gott. | |
| inchina | 2012-11-08 14:54 | |
![]() | Narheten till ovriga europeiska lander, Italien, Frankrike...Nederlanderna mm...och maten inte minst...moules frites. Kan inte komma pa ngt negativt om vi jamfor med att bo i Sverige. | |