Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 3 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 77 |
Mobilspel
| Pågående | 19 717 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bittekrstd | 2010-05-07 17:55 | |
![]() | Det där med sömnen är ett ett gissel,jag vaknar kl 5 nästan varje morgon.Jag försöker verkligen somna om,men kroppen värker och längtan efter kaffe gör mig nästan halvknasig. Jag önskar att jag bara kunde sova till kl 7 iallafall när det är helg,men det går bara inte. Jag har börjat att förföka se "morgonstunden" som bonustid,tittar på nyheterna i lugn och ro,löser lite korsord och pysslar om mig själv. Inget ont som inte har något gott med sig! :-)))))) | |
| granit69 | 2010-05-07 18:08 | |
![]() | Dödstrött när klockan ringer 04.20.Tvingar mig upp. På helgerna sover jag till typ 10-11.Lika trött då men får dessutom en jäkla huvudvärk.Förmodligen för att jag inte får kaffe i tid. | |
| blue_moon | 2010-05-07 20:09 | |
![]() | När jag vaknar tidigt och inte kan somna om så stiger jag helt enkelt upp och äter frukost, läser morgontidningen och löser sudoku. Sedan kan jag gå och lägga mig och sova en eller ett par timmar till. Därefter brukar jag känna mig utvilad. :) | |
| yogamama - Ej medlem längre | 2010-05-07 20:28 | |
![]() | Jag har problem tvärtom, kan knappt komma upp på morgonen och vill inte prata med nån om jag inte måste. Som tur är har jag en kollega med samma " läggning " så vi jobbar i tystnad första timmen : ) | |
| Måns_E | 2010-05-07 20:37 | |
![]() | Inte det minsta morgonpigg, jag är en utpräglad nattmänniska och har svårt att somna före 2, och före klockan 11 är jag knappast särskilt effektiv. Och eftersom samhället är anpassat efter morgonpigga så är det inget vidare :/ | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-05-07 20:44 | |
![]() | Det spelar ingen roll om jag sover 6 eller 12 timmar..jag är ändå alltid på lågt humör när jag vaknar. Förr drack jag kaffe för att kickstarta men nu tar jag en kopp svart te för att softstarta. | |
| Labret | 2010-05-07 20:57 | |
![]() | Jag är något mitt-i-mellan *skratt* Stiger upp vid halvsju på vardagsmorgnar och är oftast lite seg, men har inget förjävligt morgonhumör utan vaknar ganska snabbt till (sen att jag alltid somna på bussen till skolan är en annan sak xD) På helgerna sover jag som längst till elva, har jag inte vaknat innan dess av allt oljud här hemma så vaknar jag automatiskt runtomkring tio-elva | |
| mina111 | 2010-05-07 20:57 | |
![]() | Jag är som död varje morgon när klockan ringer. Kvittar om jag lägger mig tidigt eller sent, likadant varje morgon. | |
| Nettis89 | 2010-05-07 21:52 | |
![]() | bästa tipset jag kan ge till dig är att vara vaken och att lägga sig när du är riktigt trött, när du lägger dig så ska du inte suttit vid teven/datorn på över en timme.. sen kanske det hjälper med promenader och rätt mat så många aspekter till att man inte kan sova. Själv så har man inte såna problem :P jag somnar så fort jag lägger huvudet på kudden. | |
| Tess 08 | 2010-05-07 22:30 | |
![]() | inte det minsta :) Eller jag är toktrött tidigt på morgonen, men sover inte bort hela dagen heller. Sover till 8-9 de dagar jag är ledig eller jobbar kväll. Måste ju stiga upp tidigt när jag ska jobba dag och det funkar rätt br även om jar är rätt trött. Dock har jag inget dåligt morgonhumör som förpestar andras morgon :) Är man van att stiga upp tidigt så vänjer sig kroppen vid det och vaknar så tidigt lediga dagar också. Tråkigt! | |
| cat-woman - Ej medlem längre | 2010-05-07 22:38 | |
![]() | Varför måste du sova om igen? Jag vaknar oftast tidigt, si så där 04:00 Tar mig då upp ur sängen och går en rask promenad ;-) Hur skönt som helst i all ensamhet...Sedan blir det frukost, havregrynsgröt med linfrö, ett äpple och mjölk. Dusch =P Motionen är gjord och jag kan med gott samvete på eftemiddagen efter jobbet ägna mig åt det jag tycker är viktigt. | |
| apbur | 2010-05-07 22:59 | |
![]() | Morgonpigga människor brukar sällan ha någon förståelse för morgontrötta människor. De brukar ta sig friheter som att väcka den som sover. Tror sällan det är tvärtom, att kvällsmänniskan inte respekterar den kvällströtte och väcker personen så fort de somnar. Tortyr. | |
| cecland | 2010-05-07 23:03 | |
![]() | Ja, om man är morgonpigg på helgen, då kan man ju ligga och njuta över att inte behöva gå upp. om man inte vill. För då kan man ju ta en härlig morgonpromenad, och hinna med mycket när man faktiskt är ledig! Se det positiva i allt :) Själv är jag morgontrött i veckorna (när jag ska jobba) och morgonpigg på helgerna... :-P | |
| cat-woman - Ej medlem längre | 2010-05-07 23:32 | |
![]() | Sant apbur :-)) | |
| Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2010-05-08 06:26 | |
![]() | Vaknade 03:24 imorse...hmm..pensionärsv arning? ;-) | |
| Eken_70 | 2010-05-08 08:23 | |
![]() | Vaknar alltid alldeles för tidigt, kan oftast inte somna om någon längre stund. Bra i veckorna när man ändå ska upp till jobbet, men en plåga på helgen. | |
| Behringer | 2010-05-08 09:37 | |
![]() | Jag är morgonpigg om jag måste men en liten sovmorgon är ju alltid trövligt :) | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-05-16 06:06 | |
![]() | Nu är det dags att vara morgonpigg. | |
| PowerYoga | 2010-05-16 07:09 | |
![]() | jag är relativt morgonpigg även om helgerna, dock vill jag inte prata med omgivningen utan behöver min tid att komma igång i tystnad. apbur; där har du nog fel. Jag är en kvällstrött person och min erfarenhet av kvällspigga är precis motsatsen till det du säger, dvs inget överseende att anpassa ljudnivån efter oss som inte orkar uggla halva natten. | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2010-05-16 07:51 | |
![]() | Mitt jobb inom äldreomsorgen säger mig att vakna tidigt, är inte vanligt förekommande bland äldre. Det är mera en myt. Vaknar de tidigt, beror det oftast på att de lägger sig tidigt. Den som vaknar för tidigt är nog utsatt för någon form av stress. Att lära sig stresshantering är nog en bra lösning på problemet. | |