Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 605 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-05-12 11:12 | |
![]() | Grattis och lycka till!! En undran.. varför vill dom inte säga vad det är, trots att dom kan se könet? | |
| Annica_s78 | 2010-05-12 11:34 | |
![]() | SiriusMusta: Jag har hört att visa landsting inte säger något pga principskäl, men vad det är för principskäl vet jag inte. Jag tror dock inte att det är så här i Blekinge eftersom min läkare på MVC sa till mig att säga till innan undersökningen började att vi ville ha reda på könet. | |
| wildman | 2010-05-12 11:37 | |
![]() | Vi har kollat kön på våra. Jag ser det som en trevligare överraskning i förväg eftersom man vid själva förlossningen ändå skiter i vilket, då har man viktigare saker att tänka på om det finns en snopp eller ej. | |
| perfectfit - Ej medlem längre | 2010-05-12 11:47 | |
![]() | Varför är det så viktigt att veta könet på barnet iförväg? Det spelar ju egentligen ingen roll för det borde vara lika välkommet ändå! Grattis och lycka till ;-) | |
| wildman | 2010-05-12 11:49 | |
![]() | Perfectfit - Det är lika välkommet, men det är ju ändå så att dom flesta är nyfikna på vad det blir. | |
| Annica_s78 | 2010-05-12 11:53 | |
![]() | Perfectfit: Det är inte viktigt att vet i förväg det är bara roligt och självklart spelar det absolut ingen som helst roll om det blir en flicka eller pojke. Tack för lyckönskningen! :) | |
| Satyra | 2010-05-12 11:56 | |
![]() | När jag fick min dotter för 26 år sedan gjorde man inte ens ultraljud ännu. Inte mer än i väldigt specifika fall och då fanns bara ett sjukhus att tillgå för att få det gjort. Jag gjorde inget ultraljud på henne hur som helst. Med sonen (18 år idag) gjorde man ultraljud men jag vet inte om utrustningen var för knal på den tiden, personalen för ovan ännu för att kunna uttyda könet, eller om vi väntande föräldrar inte var nyfikna nog på könsfrågan, men jag kan inte minnas att någon på den tiden fick eller ens ville veta vilket kön barnet hade. Jag tror inte att jag skulle vilja veta könet i förväg om jag väntade barn idag, men å andra sidan ... eftersom möjligheten nu finns mer lättillgängligt så kanske nyfikenheten skulle vara svårare att stävja? ;-) | |
| Knäckehäxan2 | 2010-05-12 13:40 | |
![]() | Tog inte reda på kön då jag personligen anser att det är halva tjusningen, fick två pojkar på en gång. Självklart ska man göra som man vill. Anledningen till att inte alla sjukhus vill tala om könet är tror jag att osäkerhetsfaktorn är relativt hög i vecka 18, ungefär som att en snickare inte vågar lämna ungefärligt pris på ett arbete då denne är rädd att kunden ska tycka att de blivit lovade! Sen tror jag att de vill att de blivande föräldrarna ska tänka över beslutet en gång extra, att man inte rent impulsivt säger att man vill veta bara. Visst kan tiden för ul avgöra något om barnet ligger "fel", men jag tror ändå att de skulle kunna se om man verkligen vill veta. När jag väntade mina tvillingar så sa vi att vi inte ville veta kön, då sa de till oss att de ändå inte berättar så tidigt. Vilket jag iofs inte trodde på, utan tog det mer som en säkerhet för att de inte ville riskera att lämna fel svar. Tala gärna om hur UL gått och vad ni väntar för kvalisort. Nyfiken är man alltid.... | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-05-12 13:47 | |
![]() | Lycka till med bäbisen:-) Med mitt första barn som är 21 tog jag inte reda på det. Med min andra hade jag inte tänkt att ta reda på det men vi fick gå på ett extra ultraljud i mitten av graviditeten och då kan man se lättare vad det är för kön. Vi hade iofs inte tänkt att ta reda på det ändå men när jag låg där och jag frågade om hon kunde se vad det var för kön och hon svarade ja på den frågan så blev vi så nyfikna så vi ville veta:-)) Vi berättade det inte för någon men jag var lite överdrivet kaxig till vänner och bekanta och sa att jag kände på mig att det var en tjej. Sa även till mamma att sy i rosa band på sängkläderna:-) Mamma blev lite stressad på mig och sa till mej att inte ta ut för mycket i förskott. Men vi berättade efter hon var född att vi hade vetat om det:-) Så jag har en av varje, underbart kul:-) | |
| Plättlaggen | 2010-05-12 13:53 | |
![]() | Grattis & lycka till | |
| caughtbock | 2010-05-12 13:54 | |
![]() | Jag har hört att man inte avslöjar sånt tidigt i graviditeten eftersom risken finns att det är "fel" kön och att det leder till att kvinnor gör abort för att försöka igen... =/ | |
| evamor | 2010-05-12 14:21 | |
![]() | Ta reda på vad det är, sedan behöver ni ju inte tala om det för någon annan. Det spelar ju ingen roll vad det är i slutänden men det är rätt kul att veta i förväg. Vi har vetat i förväg båda gångerna och det kändes rätt för oss även om många påstår att det är att "förstöra" upplevelsen. Tillåt mig småle...det finns så mycket annat att fokusera på när det väl är gjort. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-05-12 14:25 | |
![]() | Det viktiga om man väljer att ta reda på det är att inte ställa in sig för mycket på att det blir det som de säger så man blir chockad om det inte blir så. Det är ju 100% säkert. | |
| malman | 2010-05-12 14:27 | |
![]() | hej jag väntar mitt första barn och var på UA i måndags jag är beräknad till den 9/10. jag vill inte veta vad det blir än kan förstå att vissa vill det men det känns som om man förstör överraskningen. Men snart bär det av mot ullared har hört att det ska finnas hur mycket som helst till barn och det ska vara jätte billigt. har en kompis som handlade kläder för 2 år framåt på bara 1 dag och det blev inte alt för dyrt, | |
| Margana | 2010-05-12 14:42 | |
![]() | Grattis! Fuskade med sista barnet, en sladdis på 3,5 år nu. Har även 3 tonåringar och då fick man inte reda på könet även om man ville. Nu visste jag i o f s med sista, ibland vet man själv, ibland inte ;-) | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-05-12 14:50 | |
![]() | Okej, i så fall tycker jag det är bra att man inte får veta..om det är så att man gör abort om det är "fel" kön.. jag tycker inte man ska ha den möjligheten. | |
| granit69 | 2010-05-12 15:28 | |
![]() | Grattis till bäbben! Jag kan inte hålla med om att man kan välja ut namn,åtminstone kunde inte jag det.Jag hade ett tjej och killnamn som jag älskade men när killen kom ut så passade det inte alls på honom! | |
| Annica_s78 | 2010-05-12 15:32 | |
![]() | Tack till alla lyckönskningar! Nu är ultraljudet gjort. Barnmorskan "gissade" att det var en flicka, men inget är ju 100% säkert. Vi blir lika glada om det är en liten pojke. Det beräknade datumet blev 5 dagar tidigare än innan. Det var häftigt att se den lilla bebisen i magen. :) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-12 15:37 | |
![]() | yeyy, kan knappt vänta till första juni när det är min tur!!! | |
| fissten | 2010-05-12 15:47 | |
![]() | grattis!! med första barnet fick vi veta att det va en flicka.. kändes naturligt att fråga medans vi va där. Denna gång.. (gravid i vecka 22) fick vi inte veta på ul för den låg med benen ihop:) en liten hemlig sak. men ska tillbaka i vecka 32 så om dom kan se då kommer vi nog fråga. | |