Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 420 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| La bruja | 2010-05-24 21:58 | |
![]() | Ata-direkt ut och kissa, vakna-direkt ut och kissa, somnar snart-direkt ut och kissa, leka-direkt ut och kissa ,kela och gosa-direkt ut och kissa. Detta upprepas typ5 gånger i timmen dygnet runt (överdriver lite nu) dom första dygnen sedan lugnar det ner sig lite. Efter ca två veckor var mina hundar helt rumsrena-inga tidningar alls inomhus och inte en enda olycka sedan dess(förutom vid magsjuka då). Har skaffat hund precis före Jul och en precis före midsommar och jag måste ju säga att det gick smidigare för en själv när det var sommar och man skulle ut kl fyra på natten med det lilla livet. | |
| Plättlaggen | 2010-05-24 21:58 | |
![]() | Grattis till valp köpet & lycka till ett enkelt litet tipps glöm inte att ställa upp skona på hatt hyllan En liten säkerhet åtgärd om du vill ha skona kvar | |
| Smulanbus | 2010-05-24 22:00 | |
![]() | jag har en egen hund!!! | |
| Minta | 2010-05-24 22:00 | |
![]() | Man upptäcker inte förrän det är för sent vad valpen kan hitta på och göra sönder. Min hund åt inte så mycket skor, men tuggade sönder mattfransar och bords- och stolsben och lite annat. | |
| Tince | 2010-05-24 22:01 | |
![]() | Grattis, njut och ha roligt tillsammans | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-24 22:02 | |
![]() | Tvålis: "Låt hunden sova med stängsel runt korgen bredvid sängen. Stängslet och att du är bredvid gör den trygg" Vad menar du med stängsel? | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-24 22:13 | |
![]() | Jag menar typ en sån liten grej man har i trädgården, en sån grön grej t.ex. Ska vara så låg att du kan klappa hunden utan problem från sängen men så hög att hunden känner trygghet. Det var ett tips från kennelmamman och det hjälpte verkligen vår kille att känna sig trygg när han sov. Efter en vecka eller två känns korgen naturlig och trygg och det lilla stängsel/staketet tas bort, men hunden förblir trygg. | |
| La bruja | 2010-05-24 22:15 | |
![]() | Bur är också jättebra. Det hade jag till min ena hund när han började äta och tugga på precis allt inkl.väggar och trappan. Han blev lugn när han fick en bur och älskade den. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-24 22:22 | |
![]() | Ett tips är att använda tidning inne trots att vissa uppger att det inte är bra. Mina hundar har blivit rumsrena mycket fort och poängen med tidningen är att hunden första timmarna i nya hemmet, enligt mig INTE ska gå ut och rastas alls. Sedan tar man med sig tidningen med kiss på ut och lägger den på marken, vilket får valpen att förstå att kiss och bajs ska vara utomhus, i annat fall är chansen stor att valpen tror att det bara är en ren slump att kisset/bajset hamnar ute men att det egentligen är betydelselöst om det är inne eller ute. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-24 22:29 | |
![]() | Tvålis:Ok då förstår jag, där ska man nog försöka efterhärma miljön hos uppfödaren, vilket hos kennlar ofta innebär stängsel:) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-24 22:31 | |
![]() | Nja Nouba, det var inte många stängsel där. Det var nog hennes otroliga erfarenhet efter att ha arbetat med hundar i så många år med sådan kärlek och hängivenhet som har lärt henne detta. Vilket leder mig till ett annat tips. Prata med någon som älskar hundar och som vet på riktigt och inte har en massa åsikter som kanske inte passar din valp. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-24 22:37 | |
![]() | Tvålis: Det var inte en kritik på något vis om du tog det så? Mina föräldrar har haft kennel sedan jag liten så mina tips och råd kommer inte ifrån himmelen om du trodde det. För övrigt har du en utan orsak mycket tråkig ton, vilket är synd! | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-24 22:39 | |
![]() | Jisses, ber om ursäkt om jag trampade på en öm här. För min högst personliga del så har det varit en stor hjälp att ha en person som älskar hundar. Du läser nog in lite för mycket Nouba. | |
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2010-05-24 22:40 | |
![]() | Du fick en massa bra råd här, men det viktigaste är ändå, älska den! Alltid! Det är svårt ibland, men ser man situationen ur hundens perspektiv brukar det gå bra. Den kommer att bli en mycket nära och personlig vän, i med och motgång. Oavsett hur hemsk omgivningen än kan te sig kommer den alltid att älska dig. Och förlåta dig och älska dig igen. Det är stort att ha hund, en helt ny tid väntar! En tid där du aldrig behöver känna ensamhet. Var rädd om er, och njut! | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-24 22:41 | |
![]() | Tvålis: Jag ber också om ursäkt, jag uppfattade det som att hela inlägget var riktat till mig, så det var jag som läste in för mycket:) | |
| Bianca_79 | 2010-05-25 10:13 | |
![]() | TACK FÖR ALLA TIPS!!! | |
| 25ton | 2010-05-25 11:03 | |
![]() | va roligt! skall själv köpa en chinchaua och undrar om du vet var man köpa kläder till hunden eller om man måste gå till nån skräddare. dem e ju så söta och sen så har dem samma temprament som min fru. liknar henne på pricken faktiskt. | |
| anneliea1 | 2010-05-25 11:14 | |
![]() | Lycka till med hunden! Jag kommer ihåg när jag hade en valp för nåt år sedan, jag brukade vakna av mista lilla rörelse från hans sida och då var det bara till att kasta på sig jackan och gå ut med hunden för då skulle han kissa :) | |
| anneliea1 | 2010-05-25 11:15 | |
![]() | Jobbigt var det men rumsren blev han! | |
| Minta | 2010-05-25 11:16 | |
![]() | Jag håller med om rådet att tala med hundälskare. Det första du ska göra är att inte lyssna på ALLA råd, du kommer att få många alltifrån hårda till mjuka. Jag fick väldigt mycket hårda råd i början och blev förvirrad för det gick emot min instinkt och känsla för hur jag ville ha det. Jag kom i kontakt med en bra hundskola (mjuka metoder) och ett bra lästips är Anders Hallgrens böcker. | |