Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 420 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-25 12:50 | |
![]() | Wildman jag utgår ifrån att "löpsträckan" i trädgården är en smula längre än den utanför matbutiken. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-25 12:54 | |
![]() | Jag har aldrig hört talas om en hund som blivit stulen utanföer en mataffär. Jag bor i Göteborg, förvisso en ganska liten stad, men ändå. Antingen så är jag helt blind för problemet, eller så är det inte så markant. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-25 12:59 | |
![]() | Tvålis: Du blundar för problemet, det har hänt massor av gånger! | |
| Venatici | 2010-05-25 13:09 | |
![]() | Självklart ska hunden delta i flockens liv och inte lämnas hemma. DET är djurplågeri. Jag bor i en småstad (15000 i staden, 33000 i hela kommunen) och här är hundstölder inget problem. Däremot glömska hussar och mattar som sedan med dåligt samvete sprungit och hämtat sin älskling och överöst densamme med prinskorvar och bedyrat sin eviga kärlek och förbannat sin tankspriddhet. Ska man ha ett risktänkande i precis allt man gör, kan man inte lämna dörren eller ens duscha. Andas är farligt i storstäder, till och med. Hunden förstår inte varför den lämnas hemma när flockledaren lämnar hemmet och skulle hellre följa med och få hjälpa till med att bära en apelsin tillbaka på hemvägen. Man ska inte utgå från att alla människor är hemska idioter, gör man det är vi snart lika uppvarvade och rädda som amerikanerna som inte ens vågar säga hej till sin granne. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-05-25 13:29 | |
![]() | Nåja, vissa raser och individer är mer självständiga än andra (angående att vara utan flockledare). | |
| Venatici | 2010-05-25 13:32 | |
![]() | Larvbrud: Du påstår väl inte att hundar inte är flockdjur som underkastar sig hierarki och testar flockledaren etc? Bara för att en darrig, liten dammtiss till chihuahua kanske inte hävdar sin plats i flocken som en större hund, betyder inte att den inte är ett utpräglat flockdjur. | |
| Venatici | 2010-05-25 13:32 | |
![]() | *dammtuss* | |
| Venatici | 2010-05-25 13:37 | |
![]() | Hur som helst. Att ta med hunden och låta den vänta en stund utanför affären är absolut inte djurplågeri. Det är om en annan idiot till människa gör något mot hunden det är djurplågeri. Det kan inte hundägaren klandras för. Det är som att säga det är en tjejs fel om hon blir våldtagen. Man ska inte sluta leva för att man är rädd för allt och misstänker alla i sin omgivning. Det verkar vara ett jobbigt liv att leva. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-25 13:42 | |
![]() | Venetici: Du menar alltså med ditt inlägg att en Chihuahua pga sin litenhet inte skulle ha samma instinkter som större rasen? Mycket märkligt uttalande! | |
| wildman | 2010-05-25 13:45 | |
![]() | Jag måste faktiskt hålla med Venatici. Att vara rädd och misstänka alla i sin omgivning går bort för mig. Och även om det händer så är det absolut INTE vanligt. Betänk hur många hundar som står utanför mataffärer VARJE dag i Sverige. Då händer inte mycket. | |
| af81 - Ej medlem längre | 2010-05-25 13:46 | |
![]() | Väl talat Venatici, du får mitt stöd! | |
| kerz | 2010-05-25 13:46 | |
![]() | Hur kan du anse att binda fast hunden utanför affären är djurplågeri? Trådskaparen måste vara tappad som liten. | |
| BenDavis | 2010-05-25 13:47 | |
![]() | Jag ställer hunden utanför när jag handlar och jag bor i Stockholm. Dock har jag en Engelsk Staff så det är nog inte så många som vågar jävlas med honom. Dessutom fäster jag honom så att man måste ta loss kopplet från hans halsband så om någon försöker sno honom så måste man först lossa honom helt och det kommer inte gå bra för den ovana. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-25 13:52 | |
![]() | Då har ni med ens även slagit fast att ni utsätter era hundar från djurplågeri vid alla de tillfällen hunden lämnas ensam hemma. Personligen anser jag inget av sakerna vara djurplågeri, och bryr mig inte om hur andra gör, själv lämnar jag inte min hund i en så pass maktlös position att jag knyter honom utanför konsum, men som jag avundas er som vågar! | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-25 13:55 | |
![]() | Jag tar helt enkelt inga onödiga risker när det gäller vare sig mina barn eller min hund, dem är helt beroende av mig och att jag fattar rätt beslut. Vad det gäller mig själv och andra vuxna människor som kan tala för sig/göra sina egna val är jag inte alls risktänkande i samma utsträckning. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-05-25 13:56 | |
![]() | NOUBA>> Läste du verkligen Venaticis uttalande om instinkt? Eller du missförstod bara? | |
| Nordström88 | 2010-05-25 13:57 | |
![]() | Det är inget fel med att ha hunden utanför affären, punkt slut! | |
| Satyra | 2010-05-25 13:58 | |
![]() | Vill bara hålla med Venatici: "Man ska inte utgå från att alla människor är hemska idioter, gör man det är vi snart lika uppvarvade och rädda som amerikanerna som inte ens vågar säga hej till sin granne." Och: "Man ska inte sluta leva för att man är rädd för allt och misstänker alla i sin omgivning. Det verkar vara ett jobbigt liv att leva." -------------------- Gör hur ni vill men kom inte och påstå att jag plågar mina hundar för att jag låter dem följa med även förbi affären och sitta och vänta där en stund medan jag handlar. Jävla larv! Och nej, det är inte alls ett stort problem som jag blundar för, att hundar där jag bor skulle bli plågade och stulna för att man binder dem en kort stund på det viset. Jag har aldrig hört talas om det ens, i min småstad. Och eftersom det ÄR just en småstad så skulle jag garanterat HA hört talas om det OM det hade hänt. Så fungerar det i småstäder. Nej, blir nog mer rädd för den cynism och rädsla folk verkar sitta inne med, än för att låta hunden sitta bunden - på offentlig plats - max en kvart medan jag handlar! Tror det är med människor som med djur - det är de rädda man ska se upp för. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-25 14:00 | |
![]() | nulltj: Japp det gjorde jag, läste alltså. Och jag uppskattar absolut inte att man benämner Chihuahuan som en darrig dammtuss. Resten i just det inlägget kan jag instämma i. | |
| Nordström88 | 2010-05-25 14:00 | |
![]() | Bra träning för hunden är det också, när de är valpar är det bra att ta med dem ut till affärer och dyligt med mycket folk. | |