Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 19 226 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| merawera - Ej medlem längre | 2010-05-25 17:18 | |
![]() | Satyra Kunde inte sagt det bättre själv :) NOUBA Håller med om det där att många kvinnor ger sig på andra kvinnor. Det gör mig verkligen ledsen. Klart vi kvinnor ska hålla ihop, eller hur? Vad gäller att komma ifrån ämnet (då menar jag inte sådant som personliga påhopp) så är det nog så att själva tråden egentligen är uttömd och färdigdiskuterad så att säga. Men under resans gång i tråden så har kanske andra diskussioner uppkommit som också kan vara bra. Det som är synd är att någon som kanske har mycket att tillföra i diskussionen inte hittar till ämnet eftersom tråden heter något helt annat. Jag kan också tycka det är tröttsamt när det utvecklas till rena rättegångar i trådarna. Alla ska kunna få vara med och diskutera utifrån sina förutsättningar utan att bli påhoppade av de som är mer verbala eller mer kunniga. Det kan vara en vits för de som anser sig vara mer kunniga att framföra saker på ett ödmjukt sätt och på så vis få gehör hos de mindre kunniga . Men uttalanden som du är dum i huvudet, trög, obildad, rasist osv leder väl just inte till nåt..... | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-05-25 17:28 | |
![]() | NOUBA>> Det tror jag också. merawera>> För att ta upp ett litet sidospår: varför ska vi kvinnor automatiskt hålla ihop? Är det inte bättre att man 'håller ihop' om man har samma åsikter? | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-25 17:33 | |
![]() | Det bästa är väl om vi kvinnor helt enkelt lämnar vårt behov av att läxa upp andra kvinnor, och behandlar alla kvinnor som män lika. Jag tex är inte en särskilt trolig konkurrent till någon här, inte på något vis. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-05-25 17:34 | |
![]() | Ja, det mest rationella vore väl att strunta i VEM som har en åsikt, om det är en man eller en kvinna, och bemöta själva åsikten. | |
| apbur | 2010-05-25 17:37 | |
![]() | -NOUBA-, samtidigt är det ju just det som får människor att ändra åsikt. Jag tror man alltid har som utgångspunkt att den åsikt man själv har är den bästa. Annars hade man inte haft den. Är man lite osäker kan det vara bra att lägga fram sina argument för att se om de håller. Gör de inte det får man vara beredd att omvärdera. Det är det som skiljer en klok person från en oklok. Den kloka är alltid beredd att ändra åsikt och har förmodligen också gjort det ett antal gånger. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-25 17:38 | |
![]() | Mm för mig är iofs problemet att det i princip bara är kvinnor som insuinerar saker, tycker som det är vidrigt. Jag vill gärna veta varför kvinnor tenderar göra så, är det inte enklare att tala ur skägget och sluta försöka vara så jävla underfundig? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-05-25 17:38 | |
![]() | Ååååh, musik för mina öron, Nouba! Håller med dig hundraprocentigt. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-25 17:40 | |
![]() | Apbur: givetvis är det så, jag älskar när en debatt/diskussion hettar till. Men man kan inte tala utifrån att man själv har rätt och alla andra fel i alla frågor, rätt och fel existerar inte alltid. Att man lägger fram sina argument till den åsikt man har är det som eventuellt kan få en av annan åsikt att tänka till, men aldrig otrevligheter. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-25 17:43 | |
![]() | Och jag påstår definitivt inte att jag skulle vara bättra än någon annan här, däremot ger jag min orsak till varför jag hettar till ibland. | |
| Guanyin - Ej medlem längre | 2010-05-25 17:44 | |
![]() | Å andra sidan vet man inte alltid (kanske snarare sällan) om de man debatterar med är män eller kvinnor då det görs här även om man tror att den som utger sig för att vara man i själva verket är en kvinna och vice versa. Det brukar dessutom vara så att de som är mest bitska och sänker sig till sandlådenivå är de som vill vända andra att tycka som dem själva och då argumenten tryter, ja då blir det blaj. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-05-25 17:48 | |
![]() | Jag älskar också när en debatt hettar till, det hör till en bra diskussion i många lägen. Men det är skillnad på att det blir en hätsk debatt och att man kastar oförskämdheter fram och tillbaka, det senare är bara ett tecken på att ens egen argumentering inte håller. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-25 17:50 | |
![]() | Sant men jag tycker att vi med bild är överrepresenterade angående att bli påhoppade! | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-05-25 17:56 | |
![]() | Är det så? Det har jag inte funderat på. Iofs har jag bara gjort 62 inlägg hittills. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-25 17:58 | |
![]() | Nulltj: Jag fattar hur du menar men instämmer inte, jag har genom mina år i forum lärt mig en sak, biter du inte ifrån så kommer personen som stör sig på dig förfölja dig tills du gör det, vilket tenderar att bli mycket otrevligt. Jag säger genast ifrån när jag anser männsikor vara otrevliga eller stöddiga just för att det ska slippa sluta med världskrig. Så det handlar inte alltid om att ens argumentering tryter utan att man helt enkelt ger svar på tal för att slippa en lång utdragen process som handlar om att en mer eller mindre komplex person försöker sätta sig på någon. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-25 18:00 | |
![]() | Genom att spela läcker på den andra personens bekostnad ska tilläggas. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-25 18:10 | |
![]() | Det är just den typen av generella antagande som ovanstående om kvinnor som får mig riktigt irriterad. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-05-25 18:12 | |
![]() | Men det håller jag med dig om, jag biter också tillbaka om någon är direkt otrevlig, genom att påpeka just det; det har jag inget emot. Och det är inte det jag syftar på med att någons argument tryter; det är den som börjar med att vara otrevlig vars argumenterande inte håller. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-25 18:12 | |
![]() | tvålis nu talar jag i vanlig ordning om mina självupplevde erfarenheter här på forumet och inte om alla kvinnor! | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-25 18:14 | |
![]() | nulltj: Jag tror inte att det är argumentsbrist som ligger bakom, utan helt enkelt en vilja att skapa konflikt eller fördumma någon. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-25 18:15 | |
![]() | Ja men det är just den typen av generella uttalade fördommar om kvinnor som slår tillbaka mot kvinnor. Jag tycker att det är rent snack faktiskt. Kvinnor måste sluta tala illa om kvinnor. Basta! | |