Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 19 226 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bj-olle | 2010-05-29 01:41 | |
![]() | "köpa nytt på plats"? det här för ju in en helt ny dimension. i så fann säger jag: ta med hygienartiklar och 1 st av alla nödvändiga plagg förutom underkläder som du får ta fler av. ta sen med en jävla massa pengar så är inget ett problem längre. om inte det är en möjlighet, köp en mindre väska och fyll den. | |
| SheDeVille | 2010-05-29 01:46 | |
![]() | Ja en variant på det hela - men jag vill inte springa runt o shoppa för mycket på semestern. Sedan använder jag aldrig nya otvättade kläder Sen har jag inte en j-a massa pengar så jag måste nog ta vad jag har. Kanske det blir nåt nytt som jag tar med hem - som t ex en djebba. | |
| bj-olle | 2010-05-29 02:23 | |
![]() | fan nu läste jag om mitt inlägg och missförstod tom mig själv. jag menade inte en mindre väska som att köpa en söt liten väska, jag menade: köp en mindre väska än den du har, så kan du inte packa lika mycket. kanske är det lite som att flytta? man får plocka fram sin mest klädsamma cynism och se det lite som en materialistisk katarsis ha ha ha, och komma ut (på andra sidan flygplatserna) som en nyutsprungen knopp, men bara ett destillat av ens goda smak i väskan ;) | |
| Giddy | 2010-05-29 03:07 | |
![]() | Förutom kläder så brukar jag försöka komma ihåg laddare. Typ mobilladdare, kameraladdare/batterier. Kortlek brukar jag också försöka komma ihåg, förutom bok o korsord tycker jag de är ett bra "tidsfördriv" :) Den är ju så liten, tar ingen plats alls :) | |
| SheDeVille | 2010-05-29 03:27 | |
![]() | Kortlek! Bra tips. Ja en korsordstidning blir det också - den köper jag på Arlanda liksom böcker för det hittade jag bara två olästa i lämpligt format. | |
| tuta | 2010-05-29 05:44 | |
![]() | skaffa påfyllningsbara flaskor för schampoos o annat om de ska tas med hemifrån. finns även små tuber med tandkräm och mini tandborstar man kan ha med sej istället för dom vanliga stora. Och har du parfym/kräm prover av olika slag är dom fiffiga att ta med på resor istället för dom ordinarie stora versionerna. och vad gäller kläder kan man tänka lite på materialet. 3 par jeans både väger och tar mer plats än tex kjloar i mer glattare tyg. sen kan de vara bra o ha med nån sorts universal adaptor. Lite beroende vart du ska, men att ladda mobilen eller föna håret går inte så bra utan en sån då kontakterna ser lite olika ut från land till land. | |
| tuta | 2010-05-29 05:49 | |
![]() | jo glömde att de kan va smidigt o ha med både handdesinfektion, nåt för huvudvärk och eventuella magbesvär (tex koltabletter) om man känner sej frestad att prova diverse lokala delikatesser.. ;) | |
| pion ekrot | 2010-05-29 09:23 | |
![]() | Ska du vara borta i tre veckor är ett tips att packa lätt och lämna in kläder på tvätt på plats. Det blir gigantiska mängder kläder annars. Huvaligen. | |
| Grådask - Ej medlem längre | 2010-05-29 09:50 | |
![]() | Ta med dig plånbok, pass och gott humör. Resten lämnar du hemma. | |
| Elinvelin | 2010-05-29 10:17 | |
![]() | Gör en checklista! Tänk på vad som går bra till vad, inga udda saker. Tänk på bekvämlighet. Oftast blir det att man tar med sig en massa kläder och dyligt, men ändå bara använder en viss del av det. Men bra att ha lite att välja mellan ändå. | |
| wildman | 2010-05-29 10:39 | |
![]() | Jag är inne på Pions linje, ska du vara borta tre veckor, packa då för en vecka och fixa tvätt istället. I värsta fall kan du handtvätta vissa plagg enkelt själv. | |
| KWHT | 2010-05-29 10:55 | |
![]() | Vad jag har lärt mig och faktiskt funkat riktigt bra för mig är att du lägger allt du ska ha med dig på sängen. Ta bort hälften och sen tre plagg till. Ta inte med tveksamma plagg som du tänker att du kan använda fast du inte använt de på flera år. Plus att på en solsemester så brukar jag mest bo i min bikini och alltså har bara på mig kläderna några få timmar om dagen vilken gör att de kan användas igen. | |
| SheDeVille | 2010-05-29 11:22 | |
![]() | Tack - det har hjälpt att få råd av er. Nu ska vi se om det blir någorlunda rätt när jag är på plats. Kläder o skor är nu packade - kvar att fylla på bagaget är hygienartiklar o mediciner. Eftersom jag ser uruselt så ska två par glasögon med liksom solskydd/solglasögon. Jag har skrivit ned på en lista och prickat av eftersom jag är rätt stressad och glömsk - inte bara av "resfeber". Jag har provat kläder som legat ett tag så de inte är i fel storlek och jag har inte tagit med en massa finkläder som jag så ofta tidigare fått med och som i regel inte kommit till användning. För tvätt packar jag ned en galltvål. Den kan jag rekommendera er som brukar ta med tvättmedel. Tack för era råd - de HAR hjälpt mig tänka rätt i min stressade situation. Även om jag reser rätt ofta så har jag hittills inte lyckats packa rätt. Men nu - kanske. ;) Ja nu ska jag försöka fixa till mig själv så jag är redo för "le plage". Hoppas att ni som stannar hemma just nu får det väder ni önskar er och har det riktigt skönt! Mot Arlanda om några timmar. Ses! | |