Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 4 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 19 278 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-06-03 20:45 | |
![]() | Jag leker aldrig någonsin hjälplös. Däremot så är jag sjukt kass på vissa saker som min man är bättre på. Då brukar jag be honom. Det fungerar åt två håll. Men leka.... det behöver man nog bara göra som superduper enastående fantastisk person... | |
| dalapower | 2010-06-03 20:56 | |
![]() | Gillar inte att ni utnyttjar oss hjälplösa killar ;-) | |
| Tunnelbanan8 | 2010-06-03 20:57 | |
![]() | När nåt ska monteras och när bilskrället inte går som det ska. | |
| slånbär | 2010-06-03 21:01 | |
![]() | Aldrig!! Bra kvinna reder sig själv. Däremot delar vi gärna upp tråksysslorna så att jag tex alltid handlaroch fixar allt tekniskt som inkoppling av div apparater och datorfix medans sambon får fixa när bilen krånglar och bäten ska i sjön. | |
| typ3 | 2010-06-03 21:05 | |
![]() | När min cykel är trasig brukar jag ta ett verktyg som uppenbarligen är fel och ställa mig och vifta lite med det vid cykeln utanför huset. Förr eller senare brukar jag få hjälp... (fungerar även i cykelbutiker, men då går jag fram med cykeln och det udda verktyget till kassan/reparationsdisken och ber om instruktioner hur jag kan fixa själv, men får sen, efter en blick på mig, cykeln och verktyget i princip alltid hjälp). | |
| typ3 | 2010-06-03 21:06 | |
![]() | Men här hemma är det jag som skruvar ihop möbler, borrar i väggar, monterar vvs m.m... | |
| talvala | 2010-06-03 21:13 | |
![]() | When hell freezes over! Med andra ord: Aldrig med min fot att jag hemfaller till sådant trams. Behöver jag hjälp ber jag om det, annars fixar jag det själv. Svårare än så är det inte. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-03 21:13 | |
![]() | Jag låter alltid andra laga mat till mig. Särskilt äldre kvinnor verkar älska att pyssla om mig. Har haft ett par stycken som försökt adoptera mig. | |
| moncan | 2010-06-03 21:21 | |
![]() | när jag är på bilbesiktningen,,,, jag är med, ställer dumma frågor med huvudet på sned. Han blir glad, förklarar, skruvar och ställer in lampor och kan efteråt berätta om det dumma fruntimret, jag kan andas ut när jag åker hem i min bil utan tvåor men med lapp om var man kan handla billiga nya däck:-) | |
| Pocaloca | 2010-06-03 21:21 | |
![]() | hahahahahaha...det här var en kul tråd! =)) | |
| Minta | 2010-06-03 21:22 | |
![]() | Män verkar gilla A damsel in distress. | |
| felstavad | 2010-06-03 21:25 | |
![]() | när det är något med datorn som måste programeras om eller göras. Min man är grym på datorer och jag mindre bra. ;) | |
| MRS_PANIK | 2010-06-03 21:26 | |
![]() | När jag köper en stor sak - tvättmaskin, grill eller dylikt så lyckas jag alltid få en eller två grabbar att lasta in den i min bil ... | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-06-03 21:32 | |
![]() | Men det är ju inte att leka hjälplös. Om ni kvinnor är så starka att ni kan hysta in en tvättmaskin i bilen så hatten av. Själv så skulle jag försöka, så skulle en vagn eller nåt rulla iväg jag skulle snubla och i absolut bästa fall skulle det sluta med att jag förstörde något. Med största sannolikhet skulle jag förstöra någon istället. Jag ÄR fullständigt hjälplös i dom situationerna... Och på bilbesiktningen. Man måste ju ställa frågor. Det är ju ett fullständigt mysterium som äger rum där inne. | |
| bj-olle | 2010-06-03 21:38 | |
![]() | ha ha tvålis :) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-03 21:39 | |
![]() | Tvålis: Man kanske kunde säga att många kvinnor gjort sig hjälplösa genom att inte bygga muskler. Många män bygger muskler för att slippa fråga andra män om hjälp. Egentligen tycker inte jag man kan säga att man aldrig spelat hjälplös om man inte gjort sitt bästa för att bygga upp biceps. | |
| typ3 | 2010-06-03 21:42 | |
![]() | Få är de män som i förväg bygger muskler för att slippa fråga andra män om hjälp, många är de män som får ryggskott för att de vägrar fråga andra män om hjälp | |
| bj-olle | 2010-06-03 21:53 | |
![]() | jag följde med en tjej hem för inte så länge sen, gjorde kaffe på morgonen i hennes kollektivkök med en sån därn mockabryggare man skruvar ihop. nån snubbe gjorde kaffe efter mig i samma bryggare. eftersom jag är sån att en syn där ompalompieportion kaffe man får ur en mockabryggare är som en droppe i havet för mig på morgonen så skulle jag göra nytt ganska snart, men då hade den där snubben skruvat ihop mockabryggaren hårt som satan. så där står jag och tar i så tinningarna värker när jag hör henne komma tassandes ut i mot köket. hel-ve-te! fick ställa ifrån mig bryggaren och noncha den totalt i ett försök att mörka alltsammans. så gick hon på toa, och genom bakfyllans töcken steg en sån där "kvinnan lyfte bilen för att rädda sitt barn"-kraft, och med en riktig maorie-grimasch vred jag upp bryggaren till min extrema lättnad och lätta huvudvärk. sen spelade jag cool som clintan när hon kom tillbaka och sa "more coffee?" fast jag nästan sket på mig av paniken och ansträngningen. jäkla könsroller. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-06-03 22:01 | |
![]() | Men en grej som är rätt rolig är när jag och syrran ibland har försökt släpa iväg på grejer som vi egentligen inte klarar av att lyfta, typ soffor i trappor etc. Den fastnar alltid och det slutar att man står och skrattar helt hysteriskt för att man inser att man befinner sig i situation som man eventuellt klarar av eller eventuellt dör av...Som att få en skrattattack på djupt vatten när man tappar förmågan att flyta.. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-06-03 22:05 | |
![]() | www.youtube.com/watc...JY H4lO6Bug | |