Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 24 |
Mobilspel
| Pågående | 19 167 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-08 21:09 | |
![]() | Ohja, morsan till flickan störde sig på blåmärken? | |
| pion ekrot | 2010-06-08 21:10 | |
![]() | Okej reg, ge mig ett argument för att den fria viljan INTE är relativ. | |
| MaadMaxx | 2010-06-08 21:10 | |
![]() | Ja, men jösses. Det var ju inte länge sedan gemeneman tyckte att homosexuella var psykiskt störda och behövde vård... Det är tydligen väldigt svårt för samhället att acceptera avvikande sexuella läggningar. Jag anser inte att någon av de behöver vård, däremot tror jag att tjejen kan behöva lite vägledning i att vara rädd om sig själv... Att låta sig bindas första gången man träffar en person och leker med den pekar inte precis på att hon lärt sig att vårda sig själv. Och mannen i det här fallet verkar behöva lite stöd av en mer erfaren BDSM-anhängare för att lära sig att vara en "bra dom". | |
| granit69 | 2010-06-08 21:11 | |
![]() | Nej,hur många kvinnor har hävdat att våldet var frivilligt,det räcker att se på vanligt" familjebråk"som det brukar kallas. | |
| Venatici | 2010-06-08 21:12 | |
![]() | Det framgår inte om de hade sk "stop-ord". Har han det är det inte misshandel och de som sysslar med BDSM på ett seriöst sätt respekterar stop-ordet. Tjejens psykiska hälsa tycker jag dock mannen borde känna till om de chattat mycket. Den biten kan man ifrågasätta. | |
| regression | 2010-06-08 21:14 | |
![]() | pion: för mig är uttrycket ''den fria viljan är relativ'' en meningslös tautologi. | |
| granit69 | 2010-06-08 21:15 | |
![]() | Ramsay,du frågade om det var ok att du och din man hade våldssex.Ni är väl myndiga antar jag.Därför skojade jag till det lite och undrade om ni fått tillstånd till äktenskap av kungen om ni nu var 16 år ,hahaha. | |
| Gautama | 2010-06-08 21:16 | |
![]() | Det viktiga när det handlar om en omyndig person är väl att det utreds om det verkligen var frivilligt eller inte. Vad vuxna människor gör bryr jag mej inte om men när det handlar om unga människor ska man vara observant. Hade jag varit mamma så hade jag garanterat anmält det också. | |
| Venatici | 2010-06-08 21:16 | |
![]() | Vidare tycker jag att överlag ska andra skita i hur andra väljer att ha sex om det är i samförstånd. Båda två var i laglig ålder etc. Men som sagt, artikeln skriver om att tjejen hade psykiska problem så jag tycker att om mannen känner till det är det hans ansvar. Men då handlar det mer om etik och sunt förnuft? | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-08 21:17 | |
![]() | Äh jag tycker vi kan lägga resurser på andra saker än folks högst privata sexliv. Vore flickan utvecklingsstörd på något vis så hade jag också reagerat, även om man "inte mår så bra" så måste man få ägna sig åt vilka sexlekar man vill, så länge ingen kommer till skada. Då menar jag mer skada än ett par blåmärken. Vore han enbart ute efter att skada någon så hade han nog våldtagit något, vore hon ute efter någon annan form av sex så är det en princip öppen marknad för tjejer där ute. | |
| Venatici | 2010-06-08 21:18 | |
![]() | Hade folk reagerat på annat sätt om killen var... låt säga 16-18 år? | |
| regression | 2010-06-08 21:19 | |
![]() | Skulle tjejen ha varit utvecklingsstörd så hade det varit våldtäkt. Åklagaren utesluter våldtäkt för att de hade kommit överens om att det hela hade skett under samtycke. Det hon vill pröva (åklagaren alltså) är om det ska vara okej att samtycka till att skada varandra. Det hela ska helst jämföras med en boxningsmatch, tycker jag, eller huliganbråk, snarare än våldtäkt. | |
| Venatici | 2010-06-08 21:19 | |
![]() | Blir detta en fällande dom blir jag arg. Med tanke på hur många våldtäktsfall det finns som inte ens går till åtal. Detta är att lägga resurserna på fel saker. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2010-06-08 21:19 | |
![]() | Om våldsamt sex ska vara olagligt måste väl rimligen boxning vara det också. Och att tatuera sig. Och allt annat som gör ont, men som folk ändå gör frivilligt. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-08 21:20 | |
![]() | venatici, sant. han är dock 32 hon 16. det bör läggas ett större ansvar att checka på honom .och pga att han kännt till hennes problem men ändå "kört på" kan han ryka. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-08 21:21 | |
![]() | consensus birger, så heter samtycke i lagen och det gäller boxning och sex. hennes personliga status är anledningen till åtalet här. | |
| Venatici | 2010-06-08 21:21 | |
![]() | ramsay: visst, men vi vet väldigt lite om omständigheterna. Av artikeln att döma verkar han inte vara en nybörjare på området och därför borde stop-ord rimligen ha använts. Men vi har väldigt lite att gå på egentligen. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-08 21:21 | |
![]() | Jag känner många män i över 30 års åldern med ett sinne som en tonåring, ålder är en siffra. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2010-06-08 21:22 | |
![]() | Om rollerna hade varit ombyta då? Hade man väckt åtal mot kvinnan om det var mannen som hade blivit fastlåst och plågad av henne? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-08 21:22 | |
![]() | att han är erfaren betyder inte att han tar ansvar. | |