Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 260 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2010-06-20 12:47 | |
![]() | Att jämföra människa med hund är inte speciellt realistiskt. Det finns mycket vi gör med hundar som inte görs med människan. | |
| Ässät | 2010-06-20 12:55 | |
![]() | jag har bara erfarenheter av kastrerade katter före och efter och jag föredrar verkligen kastrerade katter. Båda mina är det och det är både fördelar för dom och mig. Ska dom inte användas för avel så är nog det bästa att kastrera dom. | |
| raisingirl | 2010-06-20 12:59 | |
![]() | Guldplate: Min åsikt är att det inte är nån större skillnad på just kastrering och annat som vi "tvingar på" våra husdjur. Kanhända att vissa kommer protestera men vi har dom ju för vår egen skull, det är vi som bestämmer över deras liv och hur länge dom skall finnas till, då är det inget konstigt att vi bestämmer över deras fortplantningsförmåga också. Eller att vi på allehanda sätt försöker påverka deras beteende. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-06-20 13:22 | |
![]() | onobond skrev: "saknar kunskap om kastrerade hundar: hankatter som kastreras blir feta flegmatiska pälsbollar". Du kanske borde läsa på om kastrerade katter också ... Vi har två kattpojkar som är syskon. Den ena mådde pyton och började pissa överallt så enda chansen att ha honom kvar var att knipsa honom. Nu har han slutat pissa, har blivit mycket gladare och piggare och är allt annat än flegmatisk. Den andre har alltid skött sig och mår prima så den får behålla sina kulor tills vidare. | |
| Pocaloca | 2010-06-20 14:04 | |
![]() | mångsidigt och knepigt ämne....min son har en bamsestor hund....han är inte kastrerad....men jäääädras, som han lider om det bor en löp tik i närheten....ja, höglöp alltså....men detta gäller ju inte alla...dom är lika individuella som oss människor. gå efter din egen mag känsla vetja! =) | |
| bj-olle | 2010-06-20 14:17 | |
![]() | har veterinären använt uttrycket "chop chop"? | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-20 14:18 | |
![]() | Nej "chip" sa han, det är också dåligt a? | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-20 14:18 | |
![]() | va?* | |
| bj-olle | 2010-06-20 14:23 | |
![]() | om du ser ett paket nudlar och en vattenkastanj bredvid operationsbordet, så byt veterinär :) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-06-20 14:28 | |
![]() | Vi har inte kastrerat vår kille. Vi vill inte ha honom mer harmonisk. Men sen är han ingen alfa precis utom en sympatisk metrosexuell kille. Han sitter när han kissar förutom när han är riktigt provocerad då han lyfter lite på ena benet och sitter och kissar samtidigt... Ända gångerna han blir riktigt full i fan är om det är leverpastej inblandat och han gör bedömningen att han faktiskt kan få en bit. Hade han blivit lugnare så hade man behövt kolla andningen på honom för att vara säker på att ha levde. | |
| Nasty Nimrod | 2010-06-20 14:34 | |
![]() | Jag har hört om uppfinningen "Neuticles" (efter engelska NEUTer och tesTICLES), som är någon sorts fejktestiklar man kan sätta på kastrerade hundar för att dem, enligt tillverkaren, ska känna sig starkare och självsäkrare. Det låter litet gimmickartat, men intressant. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-06-20 14:48 | |
![]() | Kanske vore något för BEACH 2010: penisatrapper för män. | |
| TopBanana | 2010-06-20 14:49 | |
![]() | Vi har inte kastrerat vår kille heller, 6 år nu. Eftersom min gamla tik levde, när han kom in i bilden, är han nu livrädd för tikar. Tror det verkligen är beroende på hur hunden beter sig de första två åren; blir han galen för att det finns löpande tikar, kissar han inomhus också, ylar han på nätterna osv. Matvägra? Min hund gör det ändå då och då, oftast för att han surar för att han lämnats hemma; eller för att han är ledsen (husse är bortrest) eller för att han blivit skrämd (mycket höga ljud, t ex ballonger som spricker för nära) | |
| ger055 | 2010-06-20 21:51 | |
![]() | Jag har inte någon erfarenhet av kastrerade hundar men vi har en steriliserad honkatt. Hon blev urtråkig efter ingreppet. Slutade leka och vara gullig. | |
| gottmix71 - Ej medlem längre | 2010-06-20 22:04 | |
![]() | Grannen har en kastrerad hanhund och han är lika tokig som innan. Gör utfall, tror att han är störst bäst och vackrast, kissar ideligen, sätter på allt och alla osv osv.. Min chef kastrerade sin hanhund och den blev lugn som en filbunke och muckar aldrig längre och bryr sig inte om när deras tik löper heller. Är dock lika social och trevlig mot allt och alla som innan. Själv har jag en kastrerad cocker från Polen och han bryr sig inte nämnvärt när min tik löper. Brukar lukta henne på ryggen lite och då morrar hon och han går och lägger sig (tänk den som hade det sååå lätt :)..) Han är kemiskt kastrerad så han har kulorna kvar. Han kissar dock lika mycket som innan.. Och han mopsar mot andra hanhundar, men det beror nog lika mycket på hans uppväxt i Polen, som att han skulle vara kastrerad. | |
| MrLitzkie | 2010-06-24 15:18 | |
![]() | NOUBA Om du kastrerar din hund måste du kastrera dina familjemedlemmar också. Enligt din logik när det gäller getingar alltså. :-) | |
| AnneHag | 2010-06-24 17:39 | |
![]() | Hunden blev slö. Orkar inte springa runt och leka och blev helt enkelt slöare.... :( | |
| Guanyin - Ej medlem längre | 2010-06-24 22:51 | |
![]() | Nu har jag iofs en katt, men jag hoppas vid gudarna att han blir lugnare och börjar uppföra sig som en katt och inte ett galet lejon (kastration måndag). | |
| Lapska | 2010-06-24 22:52 | |
![]() | Min hund är kastrerad, och jag skulle inte vilja veta hur han hade varit om han inte varit kastrerad. Han är PIGG och alert och ganska så kaxig. Hade han inte varit kastrerad hade han förmodligen varit ett monster. Jag tror att om man vill uppnå en förändring i beteendet genom att kastrera måste man göra det före 1½ års åder. Annars har den nog redan hunnit befästa alla beteenden, så det hjälper inte att kastrera. | |
| kremlan - Ej medlem längre | 2010-06-24 23:01 | |
![]() | Det var det dummaste jag hört!!! | |