Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 260 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| wildman | 2010-06-21 16:17 | |
![]() | Men självklart tror jag att man ibland slarvar med säkerheten, det görs nog dessvärre överallt. frågan är ju om BP varit värre än vad som kan anses normalt. | |
| p_warnberg | 2010-06-21 16:20 | |
![]() | Jaha... man kan i varje fall konstatera att alla vill ha en syndabock och det lär bli den som har det högsta ansvaret. Sen sparkar man honom och låser in honom på ett par år om det går. Men vad händer sen? vi har nog tyvärr inte sett alla konsekvenser som all den här oljan har och kommer att få på djur och växtliv i havet. Hjälper inte mycket att sätta dit en ansvarig. Man borde ta 50% av BP :s kommande vinster framöver för att gottgöra skadorna. Fast det blir väl inte så länge till eftersom man säger att oljan håller på att ta slut... Hur man än gör så har man ändan bak. | |
| ankanka - Ej medlem längre | 2010-06-21 16:22 | |
![]() | Det är väl fan bara anpassa sig. Vi har ju baddräkter i burka-modell va är problemet liksom? | |
| Syntax-Fe | 2010-06-21 16:23 | |
![]() | Wildman: Ett "projekt" som riskerar katastrofala konsekvenser för miljö och människor, kräver ett ansvarstagande som BP uppenbarligen inte levt upp till, då de inte tagit riskanalyserna på allvar. Nu är katastrofen ett faktum och Hayward har tagit ledigt för att ägna sig åt kappsegling...hur faen kan nån försvara BP's ledning? Miljardärer som sitter på höga poster och när det blir kris så åker man på semester. Fuck them all! | |
| ankanka - Ej medlem längre | 2010-06-21 16:27 | |
![]() | Men shit för fan om den fabriken jag jobbar på läcker ut förorenat färgvatten så kommer väl inte ägarna för hela koncernen och torkar upp det? Knappt ens produktionschefen på platsen tar i det där. Jag ser hellre folk som kan jobbar med det där än kostymnissar. | |
| wildman | 2010-06-21 16:29 | |
![]() | Syntax-Fe Att dom borde skaffa sig bättre PR folk är väl det enda som vi som lekmän kan konstatera just nu. Det håller jag med om. | |
| Slagruta - Ej medlem längre | 2010-06-21 16:44 | |
![]() | Wildman: Jag tror att även det vasaste esset inom "public relations" skulle ha svårt skapa något bra av detta, alla fall i närtid. Men "lekmän", framförallt invånare på USA's sydkust kan konstatera andra faktum, än det att det behövs bättre PR-folk på BP. | |
| wildman | 2010-06-21 16:46 | |
![]() | Jo det är ju en hemsk katastrof, därom är det nog ingen som tvistar. Men att dra slutsatsen att BP har klantat sig mer än någon annan (utom rent PR mässigt då) är nog svår att dra för lekmän. | |
| kajix | 2010-06-21 16:55 | |
![]() | amerikanerna kanske skulle sluta åka bil. inte? skyll er själva då jag sätter mig i grottan igen | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-21 17:03 | |
![]() | fy bp! illa, illa. och fy amerikanska kongressen som tillät den tveksamma borrningen. | |
| Frizk | 2010-06-21 18:16 | |
![]() | Candino2 2010-06-20 16:47 Bra att det inträffade i det mäktiga Usa så att någon tar BP i örat och det blir konsekvenser. Måste skratta lite.. USA har skett hanteringen skitdåligt och bara förlitat sig på att företaget ska städa upp efter sig. | |
| YamahaJet | 2010-06-21 19:19 | |
![]() | "Nu är katastrofen ett faktum och Hayward har tagit ledigt för att ägna sig åt kappsegling" Sant, han borde arbeta dygnet runt i ett halvår med att sanera olja eller något. Intressant att alla plötsligt motsätter sig djuphavsborrning också. Får vi frakta råolja med fartyg då? Det är också förenat med risker har jag hört. | |
| Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2010-06-22 00:05 | |
![]() | Nu ska dom ju borra ytterligare hål brevid för att avlasta på trycket på det första hålet ( som bara är 16 cm brett! ) ....men kommer det inte ÄNNU MER olja ut då, om man har två eller flera hål? Eller? .... | |
| Slagruta - Ej medlem längre | 2010-06-22 07:39 | |
![]() | YamahaJet: Kom ut ur din skyddade verkstad. Livet kan vara besvärligt ibland, ansvar kan utkrävas t.ex. | |
| Keiward | 2010-06-22 08:43 | |
![]() | yyg: Inte om man tar upp oljan från det nya borrhålet. | |
| MrLitzkie | 2010-06-22 09:17 | |
![]() | Dom borde ringa Bruce Willis | |
| Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2010-06-22 09:21 | |
![]() | Keiward: Aaahaa, I see! :-) Good! :-) | |
| kajix | 2010-06-22 09:22 | |
![]() | ja, bp vet nog vad de gör. eller | |
| Slagruta - Ej medlem längre | 2010-06-24 21:46 | |
![]() | Hmm vad hände med den här tråden? Känns som att jag fick rätt, skumt...YamahaJet brukar ju vara ettrig ( i det lilla) | |