Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 307 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| dragabol | 2010-07-14 23:55 | |
![]() | minsingens pappa fick gå iväg medan jag återupplivades, lite dramatiskt för honom tror jag men för mig var det helt lugnt, när jag avtog minns jag iallafall att smärtan försvann :) Han fick baby för sig själv en hel natt | |
| mrperfect | 2010-07-15 00:04 | |
![]() | Jag är alltid lugn som en filbunke och tar kommandot, läkaren kan gå hem och jag ber min tillkommande att andas rätt osv. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-15 00:04 | |
![]() | dragabol, hemförlossning?;) | |
| regression | 2010-07-15 00:10 | |
![]() | Jag gillar den HBT-säkrade titeln. Så att inte födande pojkvänner/män ska bli förnärmade. | |
| Tess 08 | 2010-07-15 00:13 | |
![]() | ElectricEye- Där slog ni min son :) Han hade navelsträngen lindad 5 varv runt halsen och hade den längsta navelsträng doktorn sett (typ). Han bad om ursäkt efteråt att de glömt att mäta den :) Pappsen har varit med alla tre gånger. Första (han ovan med navelsträngen) akutsnittade dom efter 4 dagar utan värkar, men med vatten som gått osv... Han var otroligt intresserad och det första jag fick veta när jag kom till sans (fick bedövningen lite högt och blev lagom väck i huvudet när lillfisen kommit ut) var: -Vet du?!?!?! Dom skar i SJU lager!!! (det är sant, men kanske inte det första man vill höra :)) De andra två kom den normala vägen.. Och han var bredvid mig hela tiden :) Gottmix- här är "regeln" 2 kejsarsnitt=alltid kejsarsnitt.. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-07-15 00:17 | |
![]() | Han hade influeansan. | |
| regression | 2010-07-15 00:19 | |
![]() | Jag var tyvärr tvungen att jobba under båda förlossningarna, men det hade varit roligt att vara där! | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-07-15 00:22 | |
![]() | Men han var där!! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-07-15 00:34 | |
![]() | Förlåt. Vad gjorde du när din Kvinna födde barn? (Tänkte mer på att folk har olika typer av förhållanden: sambo, fru, intevetjag, men Kvinna it is, förutom den där mannen/forna kvinnan som födde rå) | |
| malman | 2010-07-15 07:47 | |
![]() | jag ska ha barn den 9/10 den första så vi får se vad min sambo gör då men han är fast besluten om att han ska klippa navelsträngen | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-07-15 08:05 | |
![]() | Svårt det här. Jag och min man satt och pratade om just detta i går kväll. Ibland tror jag att det var lättare när männen inte var med per automatik. En mindre att bekymra sig för så att säga. I november ska jag föda mitt fjärde barn. Pappan till mina andra tre var med, men det är ju svårt att hitta tillfällen i livet när mannen mer tydligt har en bi-roll. Han fick blåmärken på armarna. Han förhöll sig fin fint till situationen. Mina ända förväntningar och önskemål på min nya man är att han håller sig lugn och klarar sig själv samt följer med barnet om något går på tok. | |
| wildman | 2010-07-15 08:07 | |
![]() | Första gången så var jag 55 mil från frun, men fick snällt sätta mig i bilen mitt i natten och åka hem. Jag hann som tur var i god tid och var med utan att svimma. Och tur var väl det eftersom vår andre kom hemma innan vi hann iväg, och innan sjukvårdspersonal hann fram. Så då fick jag agera barnmorska själv... | |
| le-lou | 2010-07-15 09:39 | |
![]() | Pappan till dottern var med hela tiden och stöttade och hjälpte så gott han kunde, kraken. Rätt otacksamt jobb får man nog säga iaf, fram till att bebisen kommer. Jag var urförbannad på alla och ingen blev skonad :/ | |
| gottmix71 - Ej medlem längre | 2010-07-15 13:29 | |
![]() | Tess 08, inte här! 3:an skulle jag föda normalt, sa barnmorskan, men min kropp ville lite annorlunda och det blev urakut snitt i v 27+4.. :) Nr 4 var det inget snack om däremot.. | |
| Maja G | 2010-07-15 13:39 | |
![]() | Första barnet så satt pappan hos mig hela tiden och fick order om att inte säga ett knyst till mig. 36 timmar från första värken tills gossebarnet föddes efter att de fick ta hål på fostervattenhinnan.. När den andre gossen skulle anlända, så sa jag till pappan att han kunde gå ut för att äta något. Det skulle ju ta lika lång tid som den förste...trodde jag i min enfald. Han hann gå utanför BB så fick de ropa in honom igen och gossebarnet kom efter 2 timmars värkar allt som allt.. Nu är de stora och utflugna..eller en är tillbaks snart i pojkrummet här:) | |
| Satyra | 2010-07-15 14:06 | |
![]() | "Jag var urförbannad på alla och ingen blev skonad :/" (le-lou) Under min första förlossning var jag som beskrivet ovan. Barnafadern (och alla barnmorskor/personal som kom innanför dörrarna) bad jag fara åt helvete. Morrade så fort någon petade på mig och bet hål i handen på barnets far dessutom (för att han försökte klappa mig på magen). :-O Så ... vad jag minns så försökte nog barnafadern vara så osynlig som möjligt bara, hehe. Barnafader nummer två hade jag varnat innan om mitt förmodade kommande ilskebeteende, men var istället väldigt, väldigt vänlig mot honom (även mot barnmorskan). :-O Fast någon direkt nytta gjorde han ju inte förstås. Dock är det ju en unik gemensam upplevelse man ändå får, som består resten av livet, oavsett om man fortsätter att leva ihop senare eller inte. Har även haft den stora äran att vara med när mitt äldsta barnbarn föddes, då den barnafadern inte hade lust med det ... :-/ Barnmorskorna behövde inte göra ett smack mer än precis mot slutet då barnet skulle ut, resten skötte dottern och jag utmärkt själva. Är övertygad om att varje förlösande kvinna skulle behöva/må bra av en annan kvinna som fött barn som stöd, om inte annat så som komplement till de mer handfallna fäderna. ;-) Det slog mig förövrigt, då jag betraktade dotterns förlossningsarbete, att om man inte själv fött barn så kan man omöjligt förstå HUR extremt hårt arbete det ÄR. Det ser helt klart mycket mindre jobbigt ut utifrån än det i själva verket är för den som genomgår det! :-o | |
| Dammen | 2010-07-15 14:50 | |
![]() | Hade tur, för jag födde alla mina fyra barn på Sabbatsbergs sjukhus i Stockholm. Det underbara sjukhuset som senare revs till mångas bestörning och förtvivlan, hade väl som första sjukhus i Sverige börjat informera om avslappningsgymnastik och värdet av att barnafadern var med så långt som möjligt. Alltså var han med och när jag inte orkade suga ur lustgasen så det klickade till i apparaten så sög han ut resten. Masserade runt svanskotan där det värkte så enormt, torkade svetten i pannan, talade lugnande och tröstande samt peppade mig däremellan. Vilken trygghet. Det gavs ju varken ryggmärgsbedövning eller annat och det är jag tacksam för. De två förlossningarna därefter så var han också med, men den fjärde gången fick han inte då vi fick den sista smittkoppsepidemin i Sverige. Ja, det är minnen detta.... oj, oj. Men jämfört med mina mammas förlossningar så var detta himmelriket. Hon hade varken pappa med eller fick ligga i enskild förlossningssal utan de låg tre kvinnor och födde i samma rum med endast draperi emellan. Att höra andras vrål måste ju ha varit fruktansvärt....... Jag tänker ofta på hur kvinnor genom tiderna har klarat av och fortfarande i många länder under olidliga förhållanden klarar detta MÄSTARPROV. | |
| Satyra | 2010-07-15 15:04 | |
![]() | "Sabbatsbergs sjukhus i Stockholm. Det underbara sjukhuset som senare revs" (Dammen) :-O Jag opererade min armbåga på Sabbatsbergs sjukhus för två veckor sedan. Men jag antar då att det funnits ett äldre som rivits och ett nytt byggts upp? | |
| branog - Ej medlem längre | 2010-07-15 15:29 | |
![]() | Min sambo, inte pappan till barnet.. satt snällt bredvid mig, mer minns jag inte.. och nu ska vi ha en till =) | |
| carann04 | 2010-07-15 22:56 | |
![]() | Vi försökte lösa göteborgspostens nyårskryss, personalen var ute på balkongen och tittade på fyrverkerierna. Läkaren sa att "det blir barn den 1 januari", men det dröjde tills den 2:a innan dottern kom. | |