Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten3
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
10
Inloggade21
Mobilspel
Pågående19 150

Forumkategorier

Användare Inlägg  
anneli72 - Ej medlem längre2010-07-18 02:02
Antal inlägg: 11612

Själv kan jag så mycket om fotbol så jag vet att maradona ett geni som spelare och inget annat den perfekta hållningen, stark i kroppen, snabb, utmärkta frisparkar, enrom blick för spelt som nog troligen var han främsta egenskap, med mera// jag anser att visst vinnarskallen är en bristvara i dagens fotboll och att allt för många viker ner sig när man verkligen behöver prestera

bobo flux2010-07-18 02:02
Antal inlägg: 11371

anneli72, spelar det nån roll? blir dopningen mindre tvivelaktig bara för att det skedde i slutet på hans karriär?

anneli72 - Ej medlem längre2010-07-18 02:04

nej jag menar att han förbättrade inter sina egenskaper som fotbolspelare genom dopning när han var som bäst och jag vill verkligen inte säga att det inte spelar någon roll utan jag inte förringa han presationer under t.ex. vm 86

Kirgizistan2010-07-18 02:12
Antal inlägg: 1188

Jag förmodar att man måste kunna likställa sig moralmässigt för att kunna förstå sig på det Maradona gjort för att kunna prisa honom på det sättet.

Han är och förblir en spelare med talang men utan moral och med ett vinnarsinne för fusk.

Vinnarskallen är ingen bristvara, alla som når högt, oavsett vad, besitter den egenskapen. Det han däremot har som inte många gör (som man kan hylla) är talangen.

bobo flux2010-07-18 02:13
Antal inlägg: 11371

Diego fuskade till sig ett mål med "Guds hand" i VM -86. Blir hans fusk mindre fuskigt bara för att "alla andra också fuskar"?

Johan Cruijff var ett fotbollsmässigt geni, han förändrande så gott som på egen hand vissa grundläggande principer för hur spelet fotboll ser ut idag.

Diegos bidrag till dagens fotboll är möjligtvis fuskandet och den skrupelfria förhållningen till sporten fotboll.

anneli72 - Ej medlem längre2010-07-18 02:17

Man kanske har vinnarskallen men inte tillräckligt.. moral? det handlar inte om det utan vad han presterade på planen där har ingen annan varit närheten. Visst han har ingen moral och är ingen bra männsika men är fortfarnade ett geni ute på planen. Om man kan sin fotboll borde man kunna förstå men tyvärr är det allt för många även på mycket hög nivå som saknar kunskap inom fotboll och det är sorgligt.

anneli72 - Ej medlem längre2010-07-18 02:21

Jag säger inte att det är mindre fusk för att alla andra fuskar men man jag undrar vrf man målar guds hnad så hårt det skulle lika gärna verit en feldömd frisåpark mitt på plan som senare ledde till mål men det har ni så svårt att förstå. Diego har bidragit till myclet inom fotbollen. Han är den opå 80-talet som likar mest dagens spelare i teknik och framförallt hållning där har han verkligen tagit fotbollen ett steg framåt anser jag.

anneli72 - Ej medlem längre2010-07-18 02:24

Cryuff var inte i närheten vad mardona hade för skottteknik, hållning, pass treknik etc. Sedan holland och cruyff kom med total fotbollen har fotbollen gått stadigt framåt och nutidens fotboll liknar inte alls hollands total fotboll

anneli72 - Ej medlem längre2010-07-18 02:26

Kirgistan jag prisar honom inte som människa utan jag säger att han är ett geni som fotbollsspelare och den bäste just på det planet genom alla tider

Kirgizistan2010-07-18 02:27

Viljan att vinna finns hos alla, det som skiljer många åt är resten av egenskaperna så hjälper eller stjälper en att nå det målet.

Det beror på såväl som psykiska som fysiska egenskaper.

Jo, det handlar mycket om moral. Det är moralen som avgör om man är villig och därmed benägen att fuska för att vinna. Har man hög moral så fuskar man helt enkelt inte.

Mycket av det han prisas för som han gjorde på plan är ett resultat av fusk, inser inte du det?

Jag vet mycket väl att han åstadkom en hel del trots sin kompakta kroppsbyggnad osv., men det innebär inte att man kan borste att han gjorde det på grund av fusk.

Om du vill ha någon fotbollspelare att se upp till så läs några utav bobo flux's inlägg igen, i dem nämner han många bra spelare värda att lägga på minnet.

anneli72 - Ej medlem längre2010-07-18 02:32

Du inser inte att fotbol inte bara handlar om resulat hur många mål man gör etc. det handlar oxå om prestation och där är mardona överlägsen ni tror bara att maradona var bra bara för han smål och ass fotbol hndalar om mycker mer än så. och det borde väl du förstå? Visst han fuskade till sig vissa mål men man kan inte fuska till sig själva prestationen han gjorde på planen. Visst cruyff var duktig och en mycket bättre människa än maradona men han oxå fuskat men inte lika tydligt. Som du sa fuskl är alltid fuskl

anneli72 - Ej medlem längre2010-07-18 02:34

BTW mardona hade ingen extrem kompakt kroppsbyggnad det fanns dem som ahde bättre utan hna var den bäst kombinerade hållning med den perfekta kroppstyungden . Han hade dessutom en god kropps kontrolll vilket gjorde att han kunde utföra offensiva tacklngar med bollen i väldigt hög fart

Guldplate2010-07-18 02:42
Antal inlägg: 1212

Bobo Flux: Om du nu kan kalla Cruyff för ett fotbollsmässigt geni innebär det att han aldrig fuskade?

Samma sak gällande Gary Lineker. Fuskade aldrig han heller?

Vi kanske ska studera deras fotbollskarriärer lite närmare... =)

Jag håller med anneli72 i det mesta hon säger. När det kommer till Maradonas så kallade doping så tycker jag ni kan läsa denna kommentaren.

wiklander.fotbollska...sk arpning/

Missbruk av kokain är svårt att kallas för doping. Det förbättrar knappast ens prestationsförmåga.

Maradona var och förblir ett fotbollsmässigt geni. De lärda må diskutera om vem som var bäst, han eller Pelé, fast han gudabenådade talang och känsla för spelet kan ingen ta ifrån honom. Inte ens allt som hänt efter hans karriär kan få det att försvinna. För det mesta som har varit negativt kring Maradona har kommit efter hans karriär, bortsett från "Guds hand".

anneli72 - Ej medlem längre2010-07-18 02:46

Som guldplate säger snarare försämrade han sin prestionsföråga men vistt det är aldrig okej att missbruka heller eftersom det skadar sporten

kajix2010-07-18 03:02
Antal inlägg: 7767

man kan inte vara ett geni i fotboll. och det var inte cruyff som uppfann totallfotbollen.

pefl2010-07-18 03:02
Antal inlägg: 11

Om jag skulle välja spelare till mitt lag på skolgården skulle jag välja Maradona årgång -78 -82 -86 långt före nån årgång av Cruiff.

Att vara geni handlar inte om hög moral utan om vad man faktiskt presterar. För att dra ett motsatt exempel borde inte Einstein kallas för geni, utan snarare pucko. Hans höga moral stod i vägen för att inse att kvantfysiken, som inte var förenlig med hans religion, kunde vara nåt. Så helt utan belägg förkastade han den. Jävligt synd och otroligt korkat.

Kirgizistan2010-07-18 03:08

Vad är vitsen med att titta på fotbollen om resultatet är det enda viktiga?

Du vet inte vad du talar om. Älskar man fotboll tittar på spelet, resultatet är ju enbart ett svar på vem som spelat bäst, målen är alltså bara ett sätt att hålla koll på det.

Det som gör resultatet så viktigt är pengarna vilka också har gjort sporten till en industri och det har i sin tur lett till att allt fler fuskar.

När pengar blir en allt större del av något så tenderar moralen att bli en bristvara.

Resultaten är ju bland annat vad Maradona fuskade fram så ofta, så om man ska utgå från vad du sagt så har han fifflat med det viktigaste i spelet och om det inte är det grövsta man kan göra så vet jag inte om du ens tänker efter på riktigt.

Ännu en gång, bara för att andra fuskar så rättfärdigar det inte hans fusk.

anneli72 - Ej medlem längre2010-07-18 03:21

Det du säger bevisar bara: den som inte begriper, bergriper helt enkelt inte.

Kirgiztan det jag hela tiden försöker säga är att han är ett fotbollsgeni till hans prestationer på planen sedan att han fuskat till sig ett mål i vm -86 verkar något som du hakat upp dig på. Du måste se helheten han är den bäste genom alla tider med bred marginal ingen är i närheten in ens Pele. Du skriver oxå att du inte tycker att resulatet inte är det enda viktiga och där håller jag med utan presatioen får du aldrig resulatet och utan preatioen kan du inte heller utveckla fotbollen till en ny dimension. Men eftersom som du tjatar om att diego har fuskat och det han har fuskat till sig är nju resulat i form av mål aldrig en prestation och du börjar jag undra vem sonm är resulatfixerad. I senior fotboll är resulatet vikigt jag vet annars blir man stekt oavsett men hur mycket har han egentligen fuskat vad jag vet är det gudshand vad mer ? säkert är det det men det är marginaellt. Jag tycker inte att man kan aknlaga som en stor fuckare som du verklar antyda

anneli72 - Ej medlem längre2010-07-18 03:22

*fuskare jag är ledsen

anneli72 - Ej medlem längre2010-07-18 03:24

Nej kajix det var inte cryuff som upfann den men han var en av dem som var med utveckla eftersom att var den störste stjärnan i det laget som utförde denna typ av fotboll

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?