Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 19 245 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| dalapower | 2010-08-03 18:31 | |
![]() | ...regnar det varje dag ...katten har begått självmord ...äter vi Sushi idag | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2010-08-03 18:37 | |
![]() | ... bor jag och min gamla trotjänare Rottweilern ... är datorn aldrig avstängd ... ligger det travar med böcker om avancerad metod på skrivbordet ... saknas all form av köttighet i kylskåpet ...dammsugs det varje dag ... syns det att jag gillar kläder, handväskor, elefanter och proteinshakes ...är gymväskan alltid redo framför dörren ...hörs oftast musik | |
| guni | 2010-08-03 18:45 | |
![]() | Hemma hos mig bor jag, min man, 11-åring, 18-åring, en hund och katt och för tillfället en kusinbarn från Vasa i Finland som fick jobb på Gröna Lund i sommar. Det är lugnt och fridfullt trots att huset är fullt. Hockey- innebandyklubbor, bollar, fotbollsskor m m är det första man ser när man kliver in innanför dörren. Sportfånefamiljen. | |
| Klungan | 2010-08-03 18:58 | |
![]() | - lugnt, stillsamt, rymligt, repor i golvet av alla hundklor | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-08-03 19:02 | |
![]() | Dammsuger ni varje dag? Ni är inte kloka. Hemma hos mig dammsugs det vid behov, dvs när jag ser (eller trampar på) matsmulor eller damm. Disken kan stå i ett par dagar. Om man lyfter blicken från golvet och diskhon så ser man möbler med patina och färger i harmoni. Bokhyllor som brukade vittna om vem jag är, men som nu samlar damm. (Folk som besöker mig studerar titlarna.) Om nätterna badar jag och ibland släpar jag hem folk på efterfest med på tok för hög musik. Stackars grannar. Och ja, jag lever ensam, med en snusdosa intill sängen. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-03 19:02 | |
![]() | ..Bor jag och en knasig katt ..Finns det för lite blommor just nu ..Är det nystädat | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-03 19:04 | |
![]() | SP, Jag dammsuger en gång i veckan. Då är det katthår typ överallt, smulor och kattsand på golvet. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-03 19:04 | |
![]() | Ba så du vet liksom | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-08-03 19:09 | |
![]() | Now that's my girl! :) Jag vill gärna ha ett hyfsat städat hem om jag får besök, dock. Där kommer min mammas arbetarklassordentlighet fram. | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2010-08-03 19:17 | |
![]() | Om jag inte dammsög varje dag skulle alla som hälsade på gå härifrån med Chewbacca-dräkt :( | |
| Lill-IT | 2010-08-03 19:18 | |
![]() | Om jag inte dammsög varje dag skulle jag på tre dagar få stampat jordgolv. | |
| Snowlion | 2010-08-03 19:20 | |
![]() | Bor jag, min sambo och våran busiga son på 10 månader som älskar att röja runt. Det är bara tyst när han sover... Men det är underbart med stök o barnprat... | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-08-03 19:20 | |
![]() | He he, isåfall är du förlåten. ;) Jag vill gärna besökas av folk med Chewbacca-dräkt, men det är förstås en helt annan tråd... | |
| Winell | 2010-08-03 19:29 | |
![]() | är vi tre 22-åriga ungkarlar, med en fjärde som tillfälligt sover på soffan står det ölflaskor överallt äger inte en fungerande damsugare, har dock en trasig finns ingen mat i kylskåpet har en granne som vi misstänker vara knarklangare | |
| Maja G | 2010-08-03 19:35 | |
![]() | Hemma hos mig så: -Bor jag, min man och en son som är två meter lång -snubblar man över skor i storlek 45 som står preciiis innan för dörren -snubblar man över träningsväskor om man nu råkar hoppa över 45:orna innanför dörren - står balkongdörren alltid vidöppen - står det nästan alltid disk på diskbänken - lagas det mat av köttfärs minst två gg/veckan - dammsugs det kanske en gång i veckan - sitter jag eller någon annan vid datorn mest hela tiden | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-08-03 19:36 | |
![]() | Trevligt med stora mansskor. :) | |
| Savi | 2010-08-03 19:41 | |
![]() | Hemma hos mig ... ... bor jag, min man våra 2 barn & vår hund ... är vi gravida ... är det aldrig lugn & ro då minstingen trotsar,skriker & skäller hela dagarna ....får det aldrig vara fritt från disk ....finns det 8 rum & kök,men ändå för lite utrymme | |
| Satyra | 2010-08-03 19:42 | |
![]() | I en småstad i Stockholms skärgård, med havet ett stenkast ifrån oss, i en gammal fin lägenhet från början av förra seklet bor jag, min mansfigur, en hund och varannan vecka även mitt yngsta barn (18-årig pojke). Här går inte att finna en enda pryl från IKEA - all indredning är hembygge/auktions-loppisf ynd/arvegods. Hela lägenheten har jag, för några år sedan, renoverat HELT på egen hand, från golv till tak. Väggarna är målade i mjuka nyanser av brunt/grönt/äggskal. Till det har jag gamla fina trägolv, burspråksfönster, högt till tak, gamla originalsnickerier på dörrar och karmar och andra gamla fina detaljer. Stormtrivs! Det enda som fattas är en öppen spis. (Det finns dock skorsten på huset så det är inte alls omöjligt att det går att fixa vad det lider! :-)) Jag och resten av familjen är städmanibefriade, småbohemiska individer som hellre sitter runt köksbordet - vid stearinljusets sken - och diskuterar allt mellan himmel och jord och/eller sjunger/spelar gitarr och/eller pysslar med allehanda ting, än använder vår tid till att hålla total materiell reda omkring oss. ;-) | |
| Guanyin - Ej medlem längre | 2010-08-03 19:44 | |
![]() | ...bor det fler datorer än människor ...är det bara orkidéer som trivs i blomväg ...behöver det dammsugas ofta, tre katter hårar, men det görs inte fullt lika ofta som det behövs :p ...finns det alltid färsk frukt i en skål och körsbärstomater i en annan ...spelas det nästan alltid musik | |
| Em78 | 2010-08-03 19:50 | |
![]() | ... tittas det sällan på TV ... finns det mycket gröna växter och orkidéer ... bestämmer de två katterna ... finns det massor med kuddar (på golv, i soffa osv) ... är harmoni i fokus | |