Spelrum
Giraffen | 36 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 24 |
Inloggade | 61 |
Mobilspel
Pågående | 19 541 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Maja G | 2010-08-06 11:00 | |
![]() | Bilförsäkring ( folksam) Barnförsäkring via kommunal Hemförsäkring via kommunal sjukförsäkring via kommunal pensionsförsäkring via kommunal, där också folksam som bilen | |
Tess 08 | 2010-08-06 11:02 | |
![]() | Synd att jag inte kunde läsa ttiittiis inlägg... Vi har diverse försäkringar, men inte barnförsäkringar. Mest för att jag inte kan försäkra alla alt. försäkra alla, men itne kunna få ut ett öre på ett av dom | |
Guanyin - Ej medlem längre | 2010-08-06 11:10 | |
![]() | Grådask; "Du törs ju mata försäkringsbolagen med pengar varje år! Det är garanterat en säker förlust!" Det är det. Absolut. Frågan är om, såvida man inte har någon försäkring, ett banklån eller inga pengar alls är så bra den dag de verkligen behövs..? | |
gottmix71 - Ej medlem längre | 2010-08-06 11:21 | |
![]() | Barnförsäkring har jag som sagt aldrig haft. Fick inte försäkra något av barnen pga kejsarsnitt ej fullgången tid och då får man inte försäkra barnet förens det är fyllda 2 år (tror jag det är, kan ha ändrats) det har gått igenom läkarkontroll och är friskförklarat! Sedan får man i alla fall inte ut något för skulle det hända något så skulle de skylla på prematurfödseln, även om barnet ramlat av en häst eller så.. Det är ju så försäkringsbolagen fungerar.. De skrämmer folk till att försäkra och överförsäkra för att sen inte betala ut ett öre när något händer!! Bilen FÅR man ju inte skita i att försäkra för då kommer det brev från trafikförsäkringsförening en med inbetalning, ca 110:- per dag bilen varit oförsäkrad. | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-08-06 11:22 | |
![]() | Jag har nog plussat på mina försäkringar grnom åren. Stulna cyklar, idrottsskador, misshandelsskador m.m. Nu senast var det den ideella förening jag är ordförande i som framgångsrikt kunde driva ett rättsfall eftersom vi hade rättsskydd. Annars hade vi aldrig vågat göra det eftersom det hade blivit så dyrt om vi hade förlorat. Statistiskt sätt är försäkringar en förlustaffär, men det handlar om att minska risker. Vem vill gå från hus och hem när olyckan är framme och man får en vattenskada, bara för att man inte har en ordentlig hemförsäkring? Sedan tror jag att folk generellt sett är för dåliga på att pressa ut pengar frpn sina försäkringar. Jag drog åt tumskruvarna på mitt försäkringsbolag som trots att jag hade läkarutlåtande på kroniska smärtor efter en avslagen käke inte ville bevilja mig invaliditetsersättning. Till sist fick jag rätt! | |
Kanin_En | 2010-08-06 11:34 | |
![]() | Man tecknar inte försäkringar för att gå med vinst. Man tecknar en försäkring för att få trygghet om någonting händer. En försäkring har du ingen användning för och kostar bara pengar om inget händer. Men den dagen något händer så kommer du vara väldigt glad att du hade en försäkring. Personligen kände jag mig odödlig och trodde aldrig jag skulle behöva använda en försäkring. Men jag hade ändå försäkringar för att känna trygghet. Sen när jag p.g.a. en olycka förlorade lukt & smaksinnet var jag väldigt glad över att jag har försäkringar. Men som någon sa, om man inte är i behov av att känna tryggheten som försäkringar ger kan man spara pengarna på ett separat konto för att kunna använda när en skada uppstår och hoppas att kostnaden för att åtgärda skadan inte är alltför stor. // K_E | |
Tess 08 | 2010-08-06 11:55 | |
![]() | gottmix, så var det för mig med förutom att min dotter aldrig kommer att friskförklaras.... | |
Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-06 12:35 | |
![]() | Grådask. Jag betalar kronor om månaden för 4 (snart 5) barn tilsammans. Det ger en årskostnad på 2136 kronor. När jag pajade knäet och blev delvis invalidiserad så cashade jag för 16 år sedan ut 100000 på min olyksfalls försäkring. Detta var för 7% invaliditet. Låt säga att ett rimligt belopp så här 16 år senare på 7% kanske ligger 115 000. Då måste jag alltså spara i 53 år om 1 barn skulle råka ut för en motsvarande olycka. Sen tror jag att många föräldrar känner att en ekonomisk kris vars omfattning man har svårt att beräkna i det fall det skulle hända dina barn något är helt enkelt mer än man klarar av. Det känns skönt att veta att när allt annat skiter sig, så har man försäkrat sig i alla fall ekonomiskt. | |
Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-06 12:46 | |
![]() | Måste referera till www.konsumenternasforsakr ingsbyra.se "Skolans försäkring räcker inte Skolförsäkringen (även dagis och förskola) gäller bara för olycksfall och inte för sjukdomar. Dessutom gäller den bara under skoltid och oftast inte på fritid." | |
Grådask - Ej medlem längre | 2010-08-06 15:13 | |
![]() | Självklart kan du köpa dig en begränsad trygghet med försäkringar. Jag anser dock att det är bortkastade pengar som man kan ha mycket annat kul för (eller spara på "olycks-konto"). Svenskar är ju trygghetsnarkomaner till sin natur så jag förstår att försäkringsbranchen går bra i Sverige. | |
gubbi | 2010-08-06 15:45 | |
![]() | Det här är vad jag kallar en försäkring: www.aftonbladet.se/n...75 77581.ab | |
Lillstölla | 2010-08-06 16:53 | |
![]() | Har hemförsäkring, drulleförsäkring, personskadeförsäkring, livförsäkring och så är katten självklart försäkrad! | |
Grådask - Ej medlem längre | 2010-08-06 17:26 | |
![]() | En ny kattunge får du ju gratis av bonden`olyckan skulle vara framme. Ibland förstår jag mig inte på folk... Måste vara stadsbor | |
M_Queen | 2010-08-06 18:02 | |
![]() | Det blir en del försäkringar! | |
Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-06 18:28 | |
![]() | Grådask. Hur kul är "kulkontot" när olyckan har varit framme? Sen vågar jag sätta en spänn på att du inte har ett konto där du sätter in pengar varje månad istället.... | |
Lillstölla | 2010-08-06 18:42 | |
![]() | Grådask, jag värderar liv högre än dig tydligen. Om bönderna, som du refererar till, tog lite större ansvar och kastrerade och steriliserade sina katter så skulle det inte vara så många som rännde omkring, som hamnar hos andra lika oansvariga personer som sommarkatter och så vidare. Tänk att s.k. stadsbor kanske inte är så dumma alla gånger. Och för övrigt så är jag uppvuxen på landet, så bit i den du! | |
Lyckobaronen | 2010-08-06 20:05 | |
![]() | Ja, usch va stygga dom giriga försäkringsbolagen är. Faktum är att många av våra stora svenska bolag är s.k. ömsesidiga bolag vilket innebär att de är kundägda och således har som enda syfte att tjäna försäkringskollektivet. Det hela började när bönderna la gemensamma stålar i en brandkassa (brandstodsbolag) för att ingen skulle få ta ner skylten pga oflyt. Vad de hade kommit på var nämligen att även om det, precis som nån påpekar, naturligtvis är ekonomiskt fördelaktigt att själv lägga undan pengar och sen använda det till en ev. skada, så finns ju risken att man inte har hunnit spara ihop tillräckligt när det börjar brinna. Låt oss för enkelhetens skull säga att en brand statistiskt inträffar vart 100e år och kostar 100 000 kr att "laga". Det skulle innebära att man får spara ca 83kr/mån. Vi gissar att försäkringsbolaget, för att täcka sina kostnader, istället tar ut 100 kr/mån (20% marg). Den som kan lassa in uppåt 100 kakor och sen fortsätta betala sina 83 spänn/mån alt. har tur nog att det börjar brinna år 100 har ju gjort en bra affär, men låt oss leka med tanken att vissa inte har det djupet på fickorna. Då kanske det är värt att betala 17 spänn extra i månaden för att slippa risken? Och tänk om han med stålarna åker på en vattenskada på sommarstället och drar omkull med cykeln samtidigt? | |
dragabol | 2010-08-06 20:21 | |
![]() | hem, bilar, motorcyklar, vapen, liv, olycksfall, olika drulleförsäkringar, djur, special på en del prylar å alltid en extra reseförsäkring trots hemförsäkringen :) - helt klar är jag/vi överförsäkrade men GÖTT när det händer o hittills har jag gått med plus *på gott o ont* | |