Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 8 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 338 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-08-10 16:24 | |
![]() | Förstår inte varför man bör ge kvinnor komplimanger och hålla på och bekräfta varandra. Man kan göra det som en del i det sociala spelet, precis som man kan snacka skit om andra för att stärka banden mellan sig och den man pratar med. "Fin frisyr du har" eller "kolla hon som går där vilken ful tröja" ger ungefär samma resultat. Gemenskap. Bägge är löjligt när man tänker på det. Om man bekräftar någon för hennes stil och försöker stärka henne eller om man skapar osäkerhet genom att tala illa om andras stil gör detsamma. Behovet av en ny ögonskugga ökar. 1-0 till L'oreal. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-08-10 16:29 | |
![]() | Kvinnor är avundsjuka och konkurrensinriktade, det har jag erfarit i hela mitt liv. Som tur är så är jag inte som de flesta kvinnor - jag är generös med komplimanger och har inga problem med när kvinnor är snyggare än jag. Jag har råd med att unna andra. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-10 16:33 | |
![]() | Vore ganska trevligt om vi kunde bekräfta varandra med något som inte rör utsidan hela tiden. Tyvärr lär man sig ju tidigt att man får uppmärksamhet om man har en ny tröja eller ny skor genom att någon (vuxen till en början) säger "ååh vilken fin tröja". Pratar om tjejer nu alltså. | |
| eeistan | 2010-08-10 16:33 | |
![]() | om kvinnorna är det täcka könet är då männen det otäcka? | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-10 16:34 | |
![]() | Men insidan berömmer man väl också? När man känner varandra dvs... "Guuud vilken snygg aura du har" funkar liksom inte.. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-08-10 16:36 | |
![]() | Well, Delicious - det ena utesluter inte det andra. Jag komplimerar gärna både in-och utsida, och jag vill hemskt gärna få såväl "ytligt" som "djupt" beröm. Det står inte i konflikt, det hänger tvärtom ihop. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-10 16:36 | |
![]() | Varför måste man berömma alla (spec tjejer) öht? "Trevligt att träffas" "Jag har saknat dig" funkar också om man vill skapa eller upprätthålla band. | |
| apbur | 2010-08-10 16:37 | |
![]() | Larvbrud, jag tycker inte man bör lösa det på det sättet. Jag försöker bara se situationen framför mig, hur tjejerna snackar skit om den förbipasserande tjejen och att det aldrig hade hänt om de minuterna innan hade fått en komplimang själva. Själv har jag väldigt svårt att ge komplimanger till folk som mest behöver det. Alltså, de som gör allt för att få bekräftelse. Fåfänga får mig bara att spara på komplimangerna. När jag väl ger en komplimang blir folk jätteglada. Jag har förstått att det lönar sig att vara lite sparsam. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-08-10 16:37 | |
![]() | Declicious: För att utgångsläget för alla tjejer är ett kvaddat självförtroende. En komplimang kan göra min dag (not). | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-10 16:41 | |
![]() | Det är ganska kul att testa faktiskt. Säg att en tjejkompis klippt sig men du ser eller säger inte ÅÅH va fint. Hon blir garanterad skitlack är min erfarenhet. Man är ju oftast vän med folk för hur de ser ut så klart de ska bli arga om man inte berömmer deras utseende. Säger inte att jag inte vill ha beröm för mina nya assnygga skor, men egentligen har jag ju på mig dem för att jag tycker om dem, inte för att jag ska bli hyllad för dem. | |
| Guanyin - Ej medlem längre | 2010-08-10 16:41 | |
![]() | Happ, det ÄR det som är felet (har varit inne på det i nån genustråd tidigare ;)); tjejer har söta tofsar i håret, fin tröja eller snygg färg på ögonskuggan medans killar är duktiga på fotboll, springer fort eller klättrar som Tarzan. Dags att byta fokus tidigare. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-08-10 16:41 | |
![]() | Förstår inte, Delicious - jag säger "jag har saknat dig!" och jag säger "dina ögon är så vackra!" Jag säger det jag känner - är det fel för att det råkar vara en komplimang som är "ytlig"? Folk är generellt för snåla med beröm i det här landet, som jag ser det. Jag älskar när folk är frikostiga med sina tankar och känslor. | |
| le-lou | 2010-08-10 16:42 | |
![]() | ja! kvinnor är kopiöst dåliga medsystrar. Är en kvinna snygg tittar männen nyfiket - kvinnor tittar med avund och fäller kanske en nedlåtande kommentar...i hemlighet hoppas vi att silikonbruttan ska få ett akut acneanfall och tappa håret. Jag tror det handlar om kvinnlig fåfänga. Vem attraherar mest män och hela den biten. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-08-10 16:42 | |
![]() | Zzzzzzå spårade tråden ut och blev genusförgiftad. Dags att byta tråd. | |
| Roxic | 2010-08-10 16:44 | |
![]() | Det är väl mer eller mindre känt att unga tjejer generellt sett har sämre självkänsla och självförtroende än killar. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-10 16:44 | |
![]() | Genus är farliga grejer.. | |
| le-lou | 2010-08-10 16:45 | |
![]() | Roxic - äldre tjejer då? De är likadana, värre om offret självt är ungt hehe. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-10 16:46 | |
![]() | SP, klart man ska ge komplimanger om man känner för det, men jag tycker det är så jävla trist när det mest handlar om det för många. Folk som man inte berömmer och blir skitsura för det. Då undrar jag varför de klippte sig eller köpte nya skor från första början. | |
| Guanyin - Ej medlem längre | 2010-08-10 16:46 | |
![]() | Är det taskigt hos unga tjejer är det väl inte ovanligt att det fortsätter i den banan? | |
| Goajag80 | 2010-08-10 16:49 | |
![]() | Detta ämnet är lite passé kan jag tycka. | |