Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 254

Forumkategorier

Användare Inlägg  
grönöga - Ej medlem längre2010-08-13 13:53
Antal inlägg: 5570

MayBley, det föds barn i varma länder också. Och vad menar du med att det är jobbigt för föräldrarna?

Att amma offentligt kan du väl ändå inte se som respektlöst...!? Under den första tiden så är det i mammans bröst barnet har sin mat(som oftast), så länge mamman /kvinnan tar hänsyn till omgivningen och inte "slänger fram tuttarna" så finns det väl inget respektlöst i att ge ett barn mat.

grönöga - Ej medlem längre2010-08-13 13:58

Tänkt lite mer på ditt inlägg MayBley.... små barn bajsar ju offentligt också(blöja). Ska vi kanske förbjuda föräldrar med små barn att gå ut utanför hemmets väggar helt?

*Tokfia* ;)

Louloulou2010-08-13 14:18
Antal inlägg: 4

Vi tycker helt enkelt olika och jag respekterar din åsikt. Jag menar att jag inte skulle vilja resa med småbarn, även om jag inte har barn. Jag tycker inte det låter vettigt.
Jag skulle inte vilja sitta vid matbordet när någon börjar amma. Men de är väl en "barnkultur" som jag inte förstår mig på ännu.

Louloulou2010-08-13 14:22
Antal inlägg: 4

oj, nu skrev jag från mammas. Tänkte inte på att det var hon som var inloggad. Det var jag som skrev, Maybley.

grönöga - Ej medlem längre2010-08-13 14:31

Helt okej Louloulou, det finns många skilda åsikter och alla har rätt till sin.

Om jag ska förklara hur jag ser på det med resande i sällskap av små barn, barn överhuvudtaget... som förälder så har jag ju dessa barn oavsett var jag befinner mig och jag tycker inte/har inte någon gång tyckt att det på något vis har varit "jobbigare" att vara förälder på semester någon annanstans än hemma. Tvärtom, barn, både små och större är oftast "lättare" att ha med sig på resor på nya ställen då det händer mycket, nya spännande intryck och upplevelser. Barn "lever" ju för nya upplevelser och välkomnar det som oftast mycket mer entusiastiskt än vad vuxna gör. Det viktiga är ju bara att man är uppmärksam på barnet och ser till att det känner sig tryggt. :)

Savi2010-08-13 16:34
Antal inlägg: 1176

Barn är lika mycket männinskor som vi & de ska ha samma rätt att va på samma plats som vi,sen är det upp till föräldrarna att ta beslutet vad de anser är lämpligt att ta med sitt barn.

Tvålis - Ej medlem längre2010-08-13 16:42
Antal inlägg: 4429

Jag menar att det finns kvinnor och bebisar som fungerar väl i arbetssituationer men att vi enligt vårt samhälle inte accpeterar detta. Det är märkligt att det är så självklart att man inte kan arbeta för att man har små barn. Jag säger inte att det går i alla situationer, men jag ifrågasätter att det är så tabu.

reson - Ej medlem längre2010-08-13 16:55
Antal inlägg: 408

Men att sitta på flyget med ett litet barn i många timmar, som tex till Thailand, det undrar jag om det är så bra för barnet!!

ttiittii - Ej medlem längre2010-08-13 23:49
Antal inlägg: 37631

själv åker jag på semester för barnens skull ,skulle inte ta ett steg på sommaren om det inte vore för dom,dricka alkohol fins inte med på min karta ,och jag skulle bli olycklig om mina barn började dricka.

jazzballe2010-08-14 05:34
Antal inlägg: 5

det bästa vore om barnen fick spela BETAPET så de lärde sig lite ord.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?