Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 286 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| wildman | 2010-08-23 11:14 | |
![]() | I valtider kan jag bjuda på en av mina dubbelmoraliska sidor. inom mig är jag egentligen ganska vänstervriden, men jag tycker att de vänsterpartier vi har är så usla så jag röstar hellre höger än har dåliga vänsterpartier. | |
| les fleurs | 2010-08-23 11:15 | |
![]() | jag vill gärna se mig själv som väldigt lugn och tålmodig, men när det kommer till min egen familj så kan jag vara sjukt lättirriterad | |
| wildman | 2010-08-23 11:16 | |
![]() | I trafiken anser jag att man aldrig ska hetsa upp sig över någon annan. Det vinns verkligen ingenting på det. Och ändå kan jag inte låta bli att brusa upp inombords när vissa saker händer. Hatar mig själv för det och försöker verkligen jobba bort det. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-23 11:20 | |
![]() | Det med TV licensen.... Taskigt mot oss andra som tvingas betala för eländet. Men jag antar att det är mer rätt att fyrabarns familjer gör det? Men nu var det ju inte det jag skulle reta mig på... Min värsta dubbelmoraliska sida är att jag kan tycka att min man slösar när det är något bara han är intresserad av medans alla mina inköp av någon konstig anledning är fullkomligt befogade.... | |
| micro113 | 2010-08-23 11:43 | |
![]() | Jag ligger på soffan och rapar och tjatar på ungarna om hur viktigt det är att alla hjälps åt för att livet skall fungera -- samtidigt som de serverar mig kaffe *dubbelmoral - icke* hehe Man är väl full av dubbelmoral. Jag brukar ursäkta min med att det är tur att jag gör så många fel - för om jag vore perfekt så skulle ungarna ha en omöjlig förebild att leva upp till, nu ser de ju att de är okej att göra fel också. Den funkar --- för mig -- maken skiter jag i att fråga ;) | |
| le-lou | 2010-08-23 12:07 | |
![]() | Kan inte låta bli att läsa fjortisbloggar jag heller. Skyller gärna på att jag gör det för att det är "viktigt att hålla koll på vad ungomen nu för tiden pysslar med". Men jag gillar ju att frossa i banala saker som solariebränna och svindyra kläder man själv inte har råd med. Kommer nån på mig så upprepar jag att jag minsann tar ansvar för vår kommande tonåring och "hänger med". Det är rent bullshit med andra ord. Jo, jag skräpar ner i naturen också. Får bannor av dotter och sambo jätteofta för detta. Säger ibland dumheter om andra människor men moralpredikar att man ska vara snäll och att jag avskyr skitsnackare. | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2010-08-23 12:20 | |
![]() | Jag hatar särskrivare men skriver själv fel med flit när jag skriver sms med mina vänner för att inte verka för duktig. | |
| micro113 | 2010-08-23 12:25 | |
![]() | Egenskap Skriver fel med flit - den var rolig - men sluta med det. Det är en dum vana, skriv rätt istället och andra kommer att ta efter dig och lära sig något. Bjud på din kunskap. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-08-23 12:32 | |
![]() | dubbelmoral är ofta förknippat med att man försöker skydda sina intressen genom att lägga moraliska aspekter på sådant som uppfattas skadligt smärtsam för en själv. banalt exempel. en kvinna ska inte ligga med annan kvinnas man. alltså, om ngn ligger med min man är hon moraliskt dålig, gör fel. om jag då ligger med en annans man har jag dubbelmoral. nu tycker jag inte att det är moraliskt fel att ligga med min man. däremot blir jag sårad och ledsen men lägger ingen moralisk aspekt i det- alltså kan jag ligga med din man med min egen moralfilosi i behåll. | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2010-08-23 12:35 | |
![]() | micro113: Roligt? Den var sann. Det är ingen dum vana, kan jag skriva. Det handlar om image, allt handlar om image. | |
| micro113 | 2010-08-23 12:52 | |
![]() | Egenskap Jag menade inte att det inte var sant - jag tyckte bara det lät roligt, de flesta strävar ju åt andra hållet - att framstå som så smarta och välutbildade som möjligt, så kontrasten blev lite rolig helt enkelt. Image ja, men varför ha en image som inte visar vem du är utan visar en "sämre" upplaga så att säga. Om man är duktig på något varför inte låta andra ta del av det? Att andra lär sig är faktiskt ingen lögn - min dotter är till exempel dyslektiker och har lärt sig skriftspråket just genom att se på hur andra skriver. Själv gör jag likadant, blir jag osäker på stavning eller särskrivning så försöker jag hur andra skrivit. | |
| torstensito | 2010-08-23 12:55 | |
![]() | Jag känner avsky inför hela spekuationsekonomin....tr or ni jag pensinssparar i fonder..... | |
| -bollkalle- | 2010-08-23 13:07 | |
![]() | Klarar inte av lågkvalitetssåpor som till exempel Hem till gården och 7th Heaven. Men jag har fastnat i Våra Bästa År-träsket. | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2010-08-23 13:36 | |
![]() | micro113: Okej, du behöver inte läxa upp mig. Det är inte min skyldighet att lära andra skriva eller stava. Nu skrev jag bara som jag gjorde så sluta säg emot eller säga hur jag ska göra. Jag klarar mig så bra själv. | |
| micro113 | 2010-08-23 13:49 | |
![]() | Egenskap Det var inte meningen att läxa upp dig - ledsen över att du uppfattade det så. | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2010-08-23 13:53 | |
![]() | :) Kram. | |
| Take Aim - Ej medlem längre | 2010-08-23 14:08 | |
![]() | Jag har sedan tonåren varit ganska engagerad i frågor om jämställdhet och feminism. Män och kvinnor ska ha samma rättigheter och skyldigheter. Könsrollerna suger osv. Men i hemlighet tycker jag till exempel att killen ska betala när man går ut på en dejt. Han ska hålla upp dörrar, betala min taxi hem, hämta mig med bil om vi ska åka någonstans. Jag tycker dessutom att han, som man, ska kunna laga och fixa saker som inte fungerar. Om han i sin tur skulle förvänta sig något av mig som är "kvinnogöra" skulle han få en häftsmäll. :) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-23 14:28 | |
![]() | Är lite som Take Aim, men jag tycker bara att killen ska betala om han tjänar mer pengar än mig. (omg vilken sosse jag är!!!...) Jag och exet hade ungefär lika risig ekonomi så vi splittade notan. Dock inte som Ove i Solsidan "Nej du tog mineralvatten och jag tog en sån där måltidsdryck" Utan bara rakt av hälften av summan. | |
| Take Aim - Ej medlem längre | 2010-08-23 14:39 | |
![]() | käftsmäll, skulle det stå :D | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-23 14:39 | |
![]() | Jag tycker att människor är fina "som de är". Typ på morgonen med lite rufsigt hår och påsar under ögonen. Men jag klarar inte av tjejer som har fint formade ögonbryn men som har småstrån utanför som förstör hela grejen. Eller killar med utstickande näshår och äcklig andedräkt. Då vill jag bara gå fram med pincetten och en årsförbrukning av Extra. | |