Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 286 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Behringer | 2010-08-23 18:45 | |
![]() | Ut i svampskogen | |
| Savi | 2010-08-23 19:10 | |
![]() | Håller helt med Miss_jk | |
| Subutai | 2010-08-23 19:49 | |
![]() | För er killar är det ju iaf nästan obligatoriskt att odla ett skägg. Som en symbol för ens arbetslöshet. Vad ma ska göra ? Tja, betapet, youtube och mer betapet. | |
| tydal | 2010-08-23 20:04 | |
![]() | Vad har du för intressen? Vad har du för utbildning? Vad vill du ha för jobb? Låt din blogg handla om dina intressen, och utveckla dig i ämnet. Är du exempelvis intresserad av matlagning så skriv om det, prova nya recept och berätta om dem. Är du intresserad av foto så ta bilder som du visar och berätta om hur du tagit dem. Och så vidare... Lyckas du locka många besökare så kan du få en slant i reklamintäkter i månaden. Det är inte helt enkelt. Som en fingervisning ger tusen besökare om dagen cirka 300 kronor i månaden. Men om du lägger ner mycket tid på sidan och lyckas komma på något som folk i allmänhet är intresserade av och som gärna är unikt så kommer det löna sig. Testa gärna på vänner och bekanta. Om de spontant känner att de vill tipsa sina vänner och bekanta om sidan så är du på rätt spår. En annan sak kan vara att ta reda på mer om de yrken du helst vill ha, i synnerhet vilken kunskap som kan vara bra att ha, och så försöka skaffa dig så mycket av den kunskapen som möjligt. Mycket finns ju på internet i dag. Exempelvis finns det i iTunes något som kallas iTunes U och det är amerikanska universitet som har videofilmat alla föreläsningar på ett antal kurser. Om du inte har några problem att förstå engelska är det bara att sätta igång i titta. Det ger dig - om inte annat - en bra uppfattning om vad högskolekursen i ämnet innehåller och du kan därför prova på och se om det är något för dig. | |
| schmuppisch | 2010-08-23 23:03 | |
![]() | Ska börja studera igen i januari så mitt jobbsökande ligger väl kanske inte på topp. Sen så finns det inte så hemskt mycket jobb för oss studenter tyvärr. Inte när man gått mediautbildningen i alla fall. SKA faktiskt ner och svara på en butiksannons imorgon så förhoppningsvis så kanske min tre månader långa tristess äntligen är slut. Vi får se. | |
| Bao | 2010-08-23 23:33 | |
![]() | Jag har gått igenom (och är fortfarande inne i) en rätt lång period av arbetslöshet. Så tro mig om jag vet vad det innebär. Förvisso jobbat en del också, men mest tillfälligt och småjobb. Just nu är jag "sysselsatt" på hundra procent. Men jag jobbar ytterligare mellan 25 och 50 procent för att hålla uppe en hyfsad standard. (Jag har något som kallas stolthet och lat är jag definitivt inte.) Jag startade också min filmblogg för att inte leda ihjäl av tristess. Håller just nu på att importera min gamla blogg till www.filmmedia.se. Jag har också lyckats jobba en hel del med information och marknadsföring under de senaste åren och försöker inbilla mig att det kommer att leda någon vart. (även om jag tydligen är sämst på att marknadsföra mig själv) Uppriktigt sagt är jag så jävla trött på att hela tiden famla i luften att jag inte vet om jag orkar mycket länge till. | |
| annakarineli | 2010-08-23 23:42 | |
![]() | När jag var 19 hade jag ungdomspraktik i ett par månader eller så när jag var arbetslös. I princip noll och inget betalt så jag såg till att prova på något jag tyckte verkade roligt, men som man kanske inte har möjlighet att göra/jobba med annars. Jag sökte praktik hos en keramiker. På så vis blev dagarna meningsfulla trots att det varken gjorde till eller från i kassan. Men intresset för keramik är dock kvar så på så vis var det en vinst :) Så; Tipset är att se till att prova något nytt som verkar roligt! Gjuta i betong känns som en grej som kommer att bli min nya hobby! :) | |