Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 334 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| adamis - Ej medlem längre | 2010-08-24 23:22 | |
![]() | Nej,jag förknippar den med depression. | |
| elsa89 - Ej medlem längre | 2010-08-25 00:57 | |
![]() | Alltså... Tillbaka till Aidensfield och Hem till Gården är ju det sista jag ser på TV om jag får välja.. vad är det egentligen som gör det uthärdligt överhuvudtaget? :O | |
| sejmårr | 2010-08-25 00:57 | |
![]() | Lillstölla; Du skrev att du hoppades att Grayson sulle få vad han förtjänar och att du hade dina sympatier hos Perdy! Själv tycker jag INTE alls om Perdy men tycker att Gray är den mer sympatiske personen! Underligt hur det kan bli. Men det visar väl också på de många bottnarna i serien. Jag menar; i Dallas exempelvis så var JR skurken. Sen kunde man gilla honom pga att han var skurk, men i vårt fall är ju Gray ingen renodlat elak människa - bara mänsklig. | |
| sejmårr | 2010-08-25 01:01 | |
![]() | elsa89, jag tror att man måste ge serierna en chans. Lära känna de olika personerna och hänga med i svängarna. Det är svårt att se ett enstaka avsnitt eller kanske tom bara en snutt och med hjälp av det bilda sig en riktig uppfattning tror jag. Gör Emmerdale till ditt förstahandsval under en vecka = 5 timmar i Yorkshire och SEN får du racka ner på serien om du fortfarande känner för det! :) | |
| sejmårr | 2010-08-25 04:01 | |
![]() | Efter dagens två avsnitt lider jag med Laurel och Ashley! Och skickar en tanke till när Laurel dök upp första gången i serien, utklädd till en humla! Så himla söt! | |
| LisaLong | 2010-08-25 09:40 | |
![]() | Ingen här som har fastnat i Eastenders?:) | |
| bobo flux | 2010-08-25 09:43 | |
![]() | Lillstölla, det var väl Greengrass som försvann och ersattes av Vernon? Greengrass hade ju stil och finess. Vernon var bara burdus. | |
| sejmårr | 2010-08-25 13:52 | |
![]() | Är det Vernon som tog hand om David? Som nu bor hos sin moster/faster? Tyvärr är jag alls inte lika bevandrad i Aidensfilds kvarter som jag är i Emmerdale. Nu ska jag sätta mig och se dagens avsnitt på Tv4 play med en kopp kaffe, en leverpastejsmörgås med smörgåsgurka och en new foundlandshund draperad över fötterna. Livet är gött ibland... | |
| sejmårr | 2010-08-25 15:59 | |
![]() | Idag rev Laurel ut sidorna i Vivs kondoleansbok. Slutscenen med stackars stackars Perdy var praktfull! | |
| eeistan | 2010-08-25 16:21 | |
![]() | Familjen Ashton väcker ljuva TV-minnen:/) | |
| sejmårr | 2010-08-25 17:14 | |
![]() | Mmmmm. Jag kommer ihåg det typiskt engelska huset de bodde i, med den trånga hallen med trappan till övervåningen, vardagsrummet in till höger och serveringsluckan mellan vardagsum och kök. Den enda jag egenligen kommer ihåg av människorna var den söta lilla mamman och Sheila. Jag var nog lite för ung för att komma ihåg mer. | |
| Lillstölla | 2010-08-25 20:31 | |
![]() | Bobo. Vernon försvinner också. Jag lovar. Och Sejmårr, Grayson är väl knappast mänsklig. Han är lika jävla elak och grym som sin mamma. Perdita har ju fått utstå så mycket och nu ville hon bara ha sin sista chans till att få bli mamma. Men men, smaken är ju olika. Jag har alltid älskat brittiska serier, Hem Till Gården var det första jag föll för och jag har kollat på det i stort sett ända sen högstadietiden. Men kollade även på Herrskap och Tjänstefolk och Huset Elliott. Sen är jag ju även helt såld på Morden i Midsomer. Men hällande dagens avsnitt avsnitt av Hem Till Gården så tror jag ju att både Gray och Katie kommer få vad de förtjänar vad det lider och att Matthew kommer få ångra sig bittert att han slängde ut Perdita. | |
| sejmårr | 2010-08-25 22:01 | |
![]() | Herrskap och tjänstefolk! Underbar serie. Jag köpte 2:a säsongen på DVD och det blev många högtidsstunder framför TV:n. Jag valde 2:a för att det sägs att den 1:a var riktigt lågbudget vad det gällde kulisserna, men jag ska nog köpa alla säsongerna. Jag åker till London imorgon och ska kolla in beståndet! Morden i midsomer är jag förstås också djupt förälskad i. Jag bryr mig inte så mycket om själva morden och intrigen, utan njuter av landsbygden, husen och människorna! Jag tror att Perdita tar livet av sig.... | |
| adamis - Ej medlem längre | 2010-08-25 23:03 | |
![]() | Jag blir imponerad av hur man kan hålla reda på alla karaktärerna i den här serien! den känns som någon rysk roman..där det gäller att vara skärpt. | |
| sejmårr | 2010-08-26 07:55 | |
![]() | Haha Adamis, du ha så rätt. En viss skärpa och koncentration behövs. Dock har folk inte lika långa namn som de brukar ha i ryska romaner! Eftersom jag åker bort idag kommer jag att missa fyra episoder (som jag förstås kommer att se på nätet när jag kommer hem) men jag ska absolut kolla in engelsk TV och se hur långt de har kommit i serien! | |
| sejmårr | 2010-08-30 16:05 | |
![]() | Nu har jag kommit hem efter en liten weekend i London. Tyvärr var det inget Emmerdale, dock var det ett avsnitt av Eastenders när jag knäppte på tv:n. Ska försöka titta ikapp på tv4 play redan idag! | |
| les fleurs | 2010-08-30 16:33 | |
![]() | jag vet inte. jag har typ slutat titta på tv men jag gillade Prisoner: Cell Block H, jag googlade o tror det heter kvinnofängelset på svenska. | |
| sejmårr | 2010-08-30 21:46 | |
![]() | Ojoj! Kvinnofängelset! Var inte det en australiensisk serie som .... ja..... vad ska jag säga....kanske var lite av en lågbudgethistoria...typ.. . Utspelades sig INTE i någon engelsk by i alla fall! Men ändå! Kul att du ville skriva i min tråd! | |
| sejmårr | 2010-08-31 19:57 | |
![]() | Upptäckte idag (!!!) att "orginalpersonen" Annie Sugden fortfarande lever - men bor i Spanien - och är sjuk!!! | |
| sejmårr | 2010-09-02 19:12 | |
![]() | Har inte hunnit uppdatera mig på Emmerdale och är samtidigt lite sorgsen över att min tråd halkat bakåt så in i sjuttsingen! Skriver därför nu, i hopp att någon kan skriva om något intressant som hänt sedan i torsdags.... eller något över huvud taget! | |