Spelrum
| Giraffen | 50 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 75 |
Mobilspel
| Pågående | 19 654 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Peddape | 2010-08-25 23:58 | |
![]() | Vänner, stygga träningspass (ett krossat hjärta kan ge superkrafter i spåret), musik och TID. Tiden suger, men likväl måste den genomlidas. Gråt och kämpa! | |
| canvas | 2010-08-26 02:05 | |
![]() | När man har hamnat/satt sig i en "dålig" situation, kan det va bra att försöka se den utifrån från flera olika perspektiv. Det gäller att fokusera på de möjligheter situationen kan ge upphov till, om du nu blivit dumpad kanske du får mer tid till annat, vad vet jag... Det är viktigt att komma ihåg att hypotetiskt tänkande inte kan ändra det som redan inträffat, av den anledningen är det onödigt att tänka ifall jag handlat så istället så kanske... Grubblande är även det dåligt, det leder bara till att man ifrågasätter sig själv mer. Men det är även viktigt att lära sig av sina misstag. Måste ändå säga att du redan kommit ganska långt, du har insett problemet, börjat leta förslag på hur du ska lösa det. Tyvärr kan jag inte ge några mer konkreta lösningsförslag då jag inte har någon aning om vem du är och inte heller riktigt vet ditt problem. | |
| Drejo | 2010-08-26 06:44 | |
![]() | Läs t.ex. "Sorgebearbetning" av John W James & Russel Friedman. | |
| Evil Angel | 2010-08-26 07:23 | |
![]() | Det viktigaste är att verkligen gå igenom sorgeperioden. Tillåt dig själv att vara ledsen ett tag (stäng dock inte in dig!). Under den tiden så kommer du sakta men säkert att acceptera de som hänt och lättare kunna gå vidare. Som många andra här har skrivit så ska du inte döva med alkohol eftersom att ångesten bara kommer bli värre efteråt. Börja inte leta efter någon ny på en gång för det underlättar inte heller. Hoppas att du inte gräver ner dig för mycket nu. Fortsätt kämpa, du kommer klara de! | |
| Savi | 2010-08-26 07:47 | |
![]() | Vissa läker snabbt,andra inte alls.Jag förlorade "ett ragg",som var bara "ett ragg" hur länge som helst.Våra vänner trodde vi var tillsammans,våra föräldrar trodde detsamma,men vi själva ansåg oss bara vara vänner.Jag var inte kär,men jag var attraherad av honom,sen tog vi ett gemensamt beslut att vi inte kunde fortsätta ha det som vi hade & vi gick skilda vägar.Idag har både han & jag familj på varsitt håll men jag tänker fortfarande på honom ibland,vad han gör,vad vi gjorde,vad vi sa.Och de få gånger vi träffas så slår hjärtat ett extra slag & när han kramar om mig så vill jag aldrig att han ska släppa taget.Hans sms efteråt brukar lyda " Det var så skönt att få krama om dig,hoppas vi ses snart igen".....Det är väldigt jobbigt även om jag inte har några känslor för honom & jag verkligen älskar min man. Så vad vill jag säga med det här? Jo just att ibland glömmer man inte,men man kan gå vidare i sitt liv. | |
| Liz1 | 2010-08-26 08:00 | |
![]() | Det går inte få bort alla minnen mer än med tiden och som andra sagt så försvinner de aldrig helt ändå. Det ända som hjälpt för mig tidigare är just sysselsättning för att tänka på annat. Träna, vara med vänner, bio, film, gå på kurs, städa, ut och res. Vad som helst egentligen för at inte tänka på det konstant. | |
| les fleurs | 2010-08-26 08:41 | |
![]() | Endel människor är helt enkelt inte bra för oss även om de är vad vårat hjärta begär, viss hjärtesorg lär man sig att leva med. Den blir mindre med tiden och smärtan försvinner. Sysselsättning är bra men prata också så att du får perspektiv. Jag har upplevt många förluster i mitt liv o jag har sett som om man sitter vid stranden med alla tankar o känslor som stora sanddyner framför en som skymmer sikten för havet. Varje gång du pratar om det som gör ont så kommer det som en våg och sköljer bort lite sand. tillslut, efter en tid, kan man se havet igen. Dålig bild kanske. Hoppa absolut inte in i något nytt förhållande! Det är det sämsta du kan göra mot dig själv och den andra stackars männskan. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-26 13:28 | |
![]() | Tack alla som svarat! Det jobbigaste är nog att försöka "acceptera" att någon som sagt att den älskar en kan såra en så himla mycket. Kärleken är borta, det vet jag, men tycker det är så lågt att såra någon man en gång älskat för sin egen vinning.. | |
| elsa89 - Ej medlem längre | 2010-08-26 14:02 | |
![]() | Stor kram till dig! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-26 15:43 | |
![]() | Tack :) Kram | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-28 17:07 | |
![]() | Hur slutar man vara så enormt förbannad på människan? | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-09-28 17:36 | |
![]() | Varför sluta vara förbannad vill jag tänka då, men det är klart att det är jobbigt att vara det med ju... (Har själv varit arg en vecka på en person som jag jobbar med och avskyr det.) Hmm... Skulle tro att det enda alternativet faktiskt är att förlåta... | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-28 17:55 | |
![]() | Ja det tar väldigt mycket energi. Hur sjutton förlåter man någon som inte verkar ångra sig mer än "hoppsan" och som inte sagt förlåt ordentligt. Blev trampad på som en gammal vante på gatan. Plus att människan tror att jag fortfarande vill ha honom tillbaka och målade ut mig som en psykopat fast det var tvärtom. Bra självkänsla eller idioti? | |
| TakeAim - Ej medlem längre | 2010-09-28 18:03 | |
![]() | Skicka mig hans adress så ska jag ta hand om saken! | |
| clinton | 2010-09-28 18:05 | |
![]() | Att vara arg tar ju som sagt bara energi. Varför ska något som någon annan gjort ta energi av dig? inte rättvisst eller hur? Klart man blir förbannad på folk ibland men om de bara slår ifrån sig så är dert ju meningslöst. Ge honom en rejäl utskällning och rensa dig själv på allt du tycker och tänker om honom och sen så behöver du inte ägna honom mer av din energi/tankar/tid. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-28 18:12 | |
![]() | TakeAim, Gärna :) Jag förstår inte hur man kan vara så feg att man väntar tills man hittar någon annan innan man vågar släppa den första. Men man tycker ändå att den första ska "fatta" det och man "kan väl vara vänner ändå". Asg. Någon som fattar? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-28 18:14 | |
![]() | En kompis kompis frågade mig om jag ville skicka lite dåliga personer på honom. Då är det illa. Men jag känner inte för att sitta på kåken x) | |
| TakeAim - Ej medlem längre | 2010-09-28 18:14 | |
![]() | Nämen seriöst. Been there, done that. Du måste försöka inse att det inte spelar någon roll vad han tror eller tycker. Han är en liten, meninglös människa. Du är den viktigaste personen i ditt liv - inte han. Så vad han tror eller tycker spelar ingen roll. Försök komma till den insikten. Fokusera på saker som får dig att må bra och umgås med människor som bekräftar dig. Tänk på vad du är bra på och vad DU vill göra med ditt liv. När det har gått en tid ska du träffa andra killar. Även om det tar emot lite till en början och du kanske jämför de killarna du träffar med exet. Någonstans på den där vägen kommer du att komma över honom. Och du kommer knappt ha märkt det själv eftersom du ägnar dina tankar åt andra, mer givande saker! | |
| clinton | 2010-09-28 18:16 | |
![]() | Vänner "my ass"....vänner kan man lita på, vänner respekterar man, vänner sviker inte. Ok det gör ont nu, men med tiden kommer du att inse att det här var bra för dig. En människa som beter sig så är ingen bra livspartner. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-28 18:19 | |
![]() | Tack. Jag känner också så. Känns väldigt irriterande att jag sitter och skriver om det men det stör mig så mycket, även om det blir mindre för varje dag. Blir rädd för att jag ska träffa en ny sån person. | |