Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade52
Mobilspel
Pågående19 298

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Guldplate2010-08-26 09:33
Antal inlägg: 1212

Wildman:

Den där intelligenta frågan brukar jag alltid försöka komma på innan jag ringer. Brukar fungera bra när jag ringer innan jag skickat in en ansökan för att skapa en liten kontakt så att jag sticker ut lite extra.

Vet ett jobb där jag ringde och hade ett par enkla frågor kring vad jobbet mer exakt innebar. Tror jag ringde något dygn efter att de lagt ut ansökan. Under det dygnet hade de haft ca 200 ansökningar som kommit in. Mitt lilla samtal gjorde att jag gled förbi alla så morgonen efter jag skickat in ansökan så var det den första hon kolla och ringde in mig för en intervju före kl 9 den morgonen, trots alla olästa ansökningar som var kvar. Jag fick dessutom jobbet! =)

Problemet nu är att jag redan varit på intervjun och ringt en gång. (ringde ju relativt sent på fredagen för att de sagt att de skulle höra av sig antingen på torsdagen eller fredagen.) Nu börjar det bli ont om intelligenta frågor som det inte skiner igenom att jag mest ringer för att jag är nyfiken på jobbet. Fast ett mail ska jag nog skicka iväg. Det känns inte riktigt lika tjatigt. Hade faktiskt glömt att jag fick hans visitkort med mail och allt. =)

wildman2010-08-26 09:39
Antal inlägg: 3860

Jo men nu sa dom ju att beskedet skulle varit klart som jag förstod det. Då är det i mina ögon helt ok att ringa nu, bara man är ödmjuk och börjar med att fråga om dom har it så att man inte stör typ.
Då är det ju inget konstigt att ringa utan fråga :-)
Men mail är som sagt var ännu bättre, iaf ur mitt perspektiv.

Snowlion2010-08-26 09:41
Antal inlägg: 273

Ja, de stämmer wildman, kan börja med ett mail, gärna tidigt på dagen så kan man hoppas på dom svarar under dagen..

Ulice - Spelvärd/Forumvärd2010-08-26 09:44
Antal inlägg: 3488

Jag har pysslat en del med rekrytering inom assistansbranschen och tycker som följer:

Ringa varje dag går ju bort, men i ditt läge så tycker jag gott att du kan ringa igen.

Det är väl till assistansbolaget du ringer och inte till själva familjen? Då kommer ju knappast själva familjen att uppfatta dig som "tjatig" om så skulle vara risken, såvida inte bolaget skulle säga till familjen att "det är nån tjatig typ som ringer hela tiden...". Föga troligt dock, utan snarare är det så att de säger att just du verkar väldigt intresserad av jobbet, vilket familjen sen kan ta i beaktande när de väljer. :-)

Att välja ut bra assistenter är inte något man gör i en handvändning. För många familjer/assistansberätti gade kan det kännas jobbigt, man släpper ju ändå in människan i sitt eget hem, sitt privata liv, så då händer det att processen tar mer tid än man först trodde att den skulle göra.

Lycka till!

Snowlion2010-08-26 10:00
Antal inlägg: 273

Som sagt, släng iväg ett mail, har du inte hört ngt till lunch, ring efter 13 och hör.. Då visar du ditt intresse samt att dom haft chans att ge dig ett svar iaf... =)

magga2010-08-26 10:44
Antal inlägg: 2533

Jag tycker du ska vänta med att ringa igen till fredag eftermiddag, då har de haft ytterligare en hel vecka på sig att höra av sig och kan inte "klandra" dig för att höra av dig igen

Är/var själv personlig assistent och en person som visar intresse tror jag har större chans än någon som inte alls hör av sig

Nilli - Ej medlem längre2010-08-26 10:46
Antal inlägg: 496

Utan tvekan ringa!

Nilli - Ej medlem längre2010-08-26 10:48
Antal inlägg: 496

Jag rekommenderar inte att maila, och sedan ringa senare och hålla på försöka kontakta på olika sätt. Ringa är bäst, då vet dom hur du låter och att du inte liksom bara verkar desperat och konstig och dom inser vilket intresse du har.

Ckur2010-08-26 10:55
Antal inlägg: 231

Jag jobbar själv inom personlig assistans och råder dig att höra av dig igen. Om det är en "ny" brukare som aldrig haft assistans förut så är det helt naturligt att det är lite "rörigt" och kaosartat i början.
Ofta har Försäkringskassan långa handläggningstider gällande tex beslut om hur många timmar brukaren har rätt till hjälp osv...Tröttande för anhöriga som redan är i en utsatt position!

Lycka till och hoppas att du får jobbet. :)

Guldplate2010-08-26 11:36
Antal inlägg: 1212

Ulice.

Det är assistansbolaget jag hör av mig till. Skulle inte vilja ligga och pressa mot familjen. Dom har ju trots allt ett privatliv och ska jag jobba tätt intill dom så gäller det ju att visa respekt för dom både före, under och efter en ev anställning. =)

-rå fisk - Ej medlem längre2010-08-26 22:56
Antal inlägg: 514

Jag tycker det är okej att tjata en gång, om de inte ringer tillbaka. Tjatar man en ytterligare gång så kan det uppfattas lite underligt.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?