Spelrum
Giraffen33
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
33
Inloggade68
Mobilspel
Pågående19 360

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ttiittii - Ej medlem längre2010-08-27 21:25
Antal inlägg: 37631

jag är hundra% gamaldax kvinna ,jag skulle aldrig byta till vinterdäck på bilen,eller göra någonting manligt,kvinnosakskvinnor har förstört mycket ,skulle aldrig dela föräldrapenningen med en man,jag vill bli försörjd',jag har inga behov av att vara manlig eller bygga muskler,spela fotboll eller klippa gräs skulle inte vilja ha en mann som lagade mat ,eller tvättade kläder,en man behöver inte veta vad som är skilnaden på tvättmaskinen eller tumlaren,skulle ej heller klättra upp på en stege eller utföra gubbsyslor ,och jag är helt nöjd med mitt liv,en man som byter blöjor skulle jag inte stå ut med,sätt igång och skäll nu

mjangsan2010-08-27 21:29
Antal inlägg: 76

Håller med Elsa89

Måns_E2010-08-27 21:29
Antal inlägg: 12045

Jag har inga behov av att bygga muskler, spela fotboll eller klippa gräs. Däremot så är jag rätt bra på att laga mat.

Trots det så känner jag mig inte särskild omanlig :)

Satyra2010-08-27 21:43
Antal inlägg: 4561

Miss_jk - "Satyra: Hur kan du säga så?? Männen är ju våra liv! ;-)"

Oh nej, det var inte en önskan eller åsikt kommen från mig - Jag älskar också män! - utan det är helt enkelt en evolutionisk utveckling jag hört/läst om ska ske med tidens gång.

Delicious - Ej medlem längre2010-08-27 21:45
Antal inlägg: 11661

Jag vill inte heller vara någon man, för det är jag ju inte :P Men jag vill kunna stå på egna ben och inte lita på att någon ska ta emot mig om jag faller, det är för farligt enligt mig. Att vara beroende. Jag är stolt över att jag kan byta proppen som gått, mecka med elektronik på amatörnivå och jag tycker att det är ganska underhållande att gå på Clas Ohlsson.
Med det inte sagt att jag kan låta någon annan, i detta fall en man, hjälpa mig byta glödlampa eller betala middagen. Däremot vill jag veta att om inte han (eftersom jag är hetero) finns där kan jag klara det själv.

mishizaki2010-08-27 22:03
Antal inlägg: 2533

det sägs att det gör skillnad att män har mer mer muskler. Männen gör jobben vid datorn, fingermusklerna arbetar möjligen. I vård, äldrevård och dagis finns de tunga arbeten idag med lyft och kroppsarbete. Och vilka jobbar där?

apbur2010-08-27 22:31
Antal inlägg: 9699

Vårt sätt att reproducera oss ändras väl inte för att tjejer börjar boxas.

Hur tänker man sig att det skulle bli evolutionärt fördelaktigt att ha stora mängder testosteron som kvinna (som minskar fertiliteten) eller ha stora mängder östrogen som man (som minskar fertiliteten)?

Guanyin - Ej medlem längre2010-08-27 22:49
Antal inlägg: 1120

Fö ökar inte testosteronhalten av att man arbetar med kroppen eller östrogenhalten pga balettdans vilket i sin tur gör att vi inte behöver oroa oss så mycket :)

Däremot tvistas det väl huruvida mycket eller lite sex påverkar och då blir det lite ekorrhjul av det hela. Och så bör visst karlar undvika lakrits.

blue_moon2010-08-27 22:52
Antal inlägg: 9713

ttiittii, att vara självgående bör vara ett mål för varje människa. Hur klarar du dig om din man hamnar på sjukhus, eller vice versa? Jag minns en kvinnlig patient, som oroade sig mer för sin man därhemma än över sig själv och sin sjukdom. Hon hade lagat mat i portionsförpackningar åt honom och lagt i frysen, men han tog inte fram och värmde dem utan levde på mackor...

ingson2010-08-27 22:53
Antal inlägg: 4285

Har du inte förläst dig på Trofim Lysenko, SkySpy?

apbur2010-08-27 23:08
Antal inlägg: 9699

Nog ökar väl testosteronet när man kroppsarbetar? Speciellt om man kämpar på så man bygger muskler.

ttiittii - Ej medlem längre2010-08-27 23:38
Antal inlägg: 37631

hur jag klarar mej,jag åker med bilen till en bilfirma ,jag klarar att göra mans "pynt"men gör det inte, det är under min värdighet,jag nedvärderar inte mannen utan mej själv om jag skulle göra sådana sysslor,

Tvålis - Ej medlem längre2010-08-27 23:42
Antal inlägg: 4429

Jag skulle vilja träffa den rackaren som var med "förr i tiden" och har berättat så detaljerat om hur män och kvinnor gjorde då. För personligen tror jag att det som är värderat idag i relationen mellan man och kvinna har varit värderat alltid. Grottmänniskan och dess genusindelning är nog en av vår tids största myter.

mollee - Ej medlem längre2010-08-27 23:42
Antal inlägg: 6087

Kvinnor är mer naiva än män

Tvålis - Ej medlem längre2010-08-27 23:45
Antal inlägg: 4429

Det finns starka män och kvinnor och svaga män och kvinnor som förhåller sig till varandra på ett sätt som bidrar till högsta möjliga levnadsstandard för den specifika kombinationen. Har alltid funnits och kommer alltid att göra. Jag kan lova er att familjen Flinta hade samma fåniga genusdiskussion...

SkySpy_2010-08-28 00:04
Antal inlägg: 4418

Tvålis: Förr i tiden arbetade man och gjorde det man var mest lämpad för av det som fanns att tillgå. Datatekniker, ekonomer, revisorer mm fanns inte. Det är ju ganska logiskt att förr i tiden så arbetade man då med det man var bra på och var mest lämpad för. Skulle man ut och jaga så var männen mest lämpade för det pga av deras överlägsna styrka samt snabbhet. Det handlade om att överleva och få mat. Kvinnor föder barn, dom var mest lämpade att ta hand om barn.
Så du tror att dagens värderingar mellan man och kvinna är lik gårdagens? Jag tror att man uppskattade varandra. Kanske pga att man var beroende av varandra på ett annat sätt.
Jag är inte emot att män och kvinnor ska göra samma saker. Men menar bara att de är mer eller mindre lämpade för det pga av fysiska och biologiska olikheter.

adamis - Ej medlem längre2010-08-28 00:11
Antal inlägg: 253

Ekonomistuderande kvinnor känns lite maskulina.

vet ej varför.

Delicious - Ej medlem längre2010-08-28 00:23
Antal inlägg: 11661

Men hallå, de män som är spinkiga eller inte kan springa snabbt då? Fick de också jaga? Nej den teorin håller inte. Sådan "forskning" görs av en mängd antaganden, ibland stämmer det säkert och ibland säkert inte.
Det är en seglivad myt att kvinnor var så passiva gällande inskaffande av mat. När folk tänker mat-på-stenåldern tänker dem genast KÖTT=spjut och farliga saker som kvinnor inte får röra (senare i tiden och än idag) och antar att män var de enda som fick använda dessa. Sen fanns det annan mat än kött.

SkySpy_2010-08-28 00:34
Antal inlägg: 4418

Jag syftade på just jakt som kräver styrka, snabbhet. (det är du som skriver som kvinnor inte får röra) har inget med det att göra.
Men göra det man är bäst på för att utnyttja tiden så bra som möjligt under jakten. Kvinnor var väl med och skaffade mat också men jag tror inte att kvinnor jagade.

SethGecko2010-08-28 00:45
Antal inlägg: 635

diskussionen känns rätt märklig.
"förr i tiden var det på ett visst sätt"
jahapp? så är det inte längre och tur är väl det.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?