Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 336

Forumkategorier

Användare Inlägg  
johanjos - Ej medlem längre2010-08-31 18:15
Antal inlägg: 232

Fan, jag hatar när folk skriver Vietnamn och så skriver jag det själv, ha ha. VEITNAM!

johanjos - Ej medlem längre2010-08-31 18:15
Antal inlägg: 232

Ha ha, vad fan. Vietnam!!

Tvålis - Ej medlem längre2010-08-31 18:28
Antal inlägg: 4429

Franschise? Det skulle nog passa dig.

le-lou2010-08-31 18:32
Antal inlägg: 17500

yamaha - med din hjärna så anser jag att det är att kasta bort mycket om du inte pluggar vidare. mitt råd är alltså : in i skolan och bli nåt stort.

MTM742010-08-31 18:35
Antal inlägg: 1992

Vad vill du göra med ditt liv? Det är väl ändå den frågan du ska ställa dig först.

ttiittii - Ej medlem längre2010-08-31 21:14
Antal inlägg: 37631

i stckholm så fins det arbets psykologer på arbetsförmedlingen ,som gör tester och så får man fylla i kryss frågor i drivor ett sådant test tar en hel dag,sen får man komma dit efter någon vecka när arbets psykologen gjort en utverdering ,det kan vara en början ,dom kan komma fram till saker som man inte tänkt på själv,

Behringer2010-08-31 21:15
Antal inlägg: 3575

Synd på din kraftigt tilltagna selektivitet vad gäller arbetets art och arbetsplatsens geografiska läge. Annars skulle du nog kunna få in en fot hos min arbetsgivare. Vi har en hel del anställda med föga svenskklingande namn, ett antal medarbetare i åldern 20-30. Dessvärre är det blåställ som gäller och ägarna har lokal anknytning, varför företaget lär stanna på orten.
Men vill du hellre sitta i soffan och smula popcorn, så visst...

slånbär2010-08-31 21:45
Antal inlägg: 5539

Har du verkligen möjligheter att bara välja nånting som du tycker verkar kul hur som helst? Jag trodde att om man var arbetslös så var man tvungen att ta dom jobben som finns att få även om det så är ett städjobb eller på Donken så länge det är ett jobb. Även om man är väldigt överkvalificerad så är väl vilket jobb som helst bättre än att vara arbetslös och lyfta bidrag? Trodde jag i allafall.

manda892010-08-31 21:48
Antal inlägg: 125

Det är bara att ta nåt sk skitjobb och börja på botten. Sen jobbar man sig uppåt :)

wildman2010-08-31 21:51
Antal inlägg: 3860

Ljug om en examen, hitta bara på något. Det värsta som kan hända är sannolikt att du inte får ett jobb om dom kommer på dig. Knappast någon som kommer ödsla tid på en stämning ;-)

Grundsnygg - Ej medlem längre2010-08-31 21:58
Antal inlägg: 3451

Yama, nu har du provet företagandet med en av de sämsta avkastningarna (vilket jag redan skojat med dig om) men i mina ögon tycks du vara en god entreprenör, så varför inte komma över ditt akademikerkomlex och bara skapa nya bra företag. Sen är det aldrig för sent att skaffa sig en akademisk utbildning.

mrperfect2010-08-31 22:12
Antal inlägg: 11437

reseledare? Måste man kunna något inom den branschen?

hade jag haft rätt fysik och inte varit tekniknörd så skulle jag gått kockskola , jag är ordentligt intresserad av mat och smaker.......

jag är bara en sketen civilingenjör så du får nog jobb före mej!

Uisge-beatha - Ej medlem längre2010-08-31 22:15
Antal inlägg: 1338

Jag tycker du ska läsa till sjöingenjör. Du ska ha en chefsposition på ett fartyg! Min sinnebild av en teknisk fartygschef ser exakt ut som du gör. Det bör bli helt perfekt...ett par slitsamma år på Chalmers och sen är det klart. Japp, sjöingenjör it is!

apbur2010-08-31 22:16
Antal inlägg: 9699

Ja, det rullar ju även på sjön :)

Grundsnygg - Ej medlem längre2010-08-31 22:17

U-B: Har ju så klart rätt, varför skriver du så sällan numer?

YamahaJet2010-08-31 22:22
Antal inlägg: 2239

För att förtydliga, jag lyfter inte bidrag och kommer inte göra det heller. Jag har valet att sitta hemma och äta popcorn i flera år, och den initiala tanken var faktiskt att göra just så åtminstone resten av året, men detta var inte så kul som jag trodde det skulle vara under tiden jag arbetade. Det är också därför tråden heter ~Vad är kul att jobba med? och inte -Snälla, har någon ett jobb åt mig?

Utbildning hade väl varit ett alternativt, om det inte vore för min urusla studiemotivation (klarade knappt gymnasiet) och det faktum att jag varken har något specifikt yrke som mål eller längre drivs av pengar, som många andra studenter. Studieresultaten hade blivit katastrof och jag hade mest mått dåligt över att ha varit inproduktiv i flera år.

Sjöingenjör är ett bra förslag såtillvida att jag älskar havet, däremot har jag hittills haft alldels för nära samarbete med sjötrafiken såtillvida att jag även hunnit bli allergisk mot den.

Grundsnygg - en liten nöt för dig att knäcka med tanke på dina återkommande påståenden om usel lönsamhet i vår bransch - varifrån får vi kapital och vilja att köpa lastbilar för miljoner om lönsamheten är så usel?

adamis - Ej medlem längre2010-08-31 22:24
Antal inlägg: 253

Läs några år på tandläkarhögskolan..sedan lär du tjäna pengar.

om det var det du ville.

Grundsnygg - Ej medlem längre2010-08-31 22:25

Yama: Jag ber om ursäkt, men vad jag har hört så är marginalerna väldigt små i transportsektorn. Om du har andra siffror om transporter i Sverige får du gärna slänga fram dom.

Uisge-beatha - Ej medlem längre2010-08-31 22:26
Antal inlägg: 1338

Grundsnygg: Jag skriver sällan för att jag lika sällan har något relevant att förtälja. Denna gång tyckte jag att jag satt på ett klockrent förslag - tyvärr avvisades ju detta ganska abrupt, vilket är synd. Synd på ett sådant perfekt litet fartygschefsämne :(

YamahaJet2010-08-31 22:37
Antal inlägg: 2239

Jag hade väl inte haft något emot att bli fartygschef, problemet är väl att det behövs sisådär 20 års arbete för att nå dit. Jag hade på snabbare tid byggt ett eget rederi.

Grund, vad vackert att se dig så ödmjuk, sedan du beslöt dig att vara "snäll mot alla". Beträffande marginalerna i transportbranschen så varierar dessa kraftigt, både mellan nischer och konjunkturer då lönsameten många gånger är beroende av volymer som överskrider beläggning om 40 timmar i veckan. Marginalerna är även svårmätta eftersom åkeriföretag ogärna redovisar för höga vinster, samtidigt som vi gärna klagar över marginalerna för att pressa ner de anställdas löner och avskräcka nyetableringar. Generellt om lönsamhet har jag dock att säga - mycket god, men många gånger på bekostnad av hårt arbete.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?