Spelrum
Giraffen24
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade38
Mobilspel
Pågående19 356

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Egenskap - Ej medlem längre2010-09-02 11:55
Antal inlägg: 8331

Jag skulle aldrig i livet rösta på SD, men kan till viss del hålla med dem. De har rätt i vissa saker. Resten är bullshit.
Men nu är jag så lite insatt så borde egentligen inte uttala mig.

reallynx2010-09-02 11:58
Antal inlägg: 534

De enda vettiga inläggen i denna tråden (förutom detta då) kommer från Savi.
Att kalla någon nedvärderande saker p.g.a. deras politiska åsikt tyder på bristande intelligens.
Jag är snart 50år och min röst går till SD och jag HAR läst deras partiprogram som består av mer än invandrarfrågor.

Take Aim - Ej medlem längre2010-09-02 12:03
Antal inlägg: 460

Kollade nyss omröstningen på Facebook. Valresultat för röstande över 18 år:

1. Moderaterna 24 %
2. Socialdemokraterna 19 %
3. Sverigedemokraterna 17,8 %

Lord.

Satyra2010-09-02 12:06
Antal inlägg: 4561

Tvålis - Ja det är jävligt oroande. Min 18-åriga son säger att så gott som alla jämnåriga han känner kommer att rösta på SD. :-o När han frågat dem varför de ska rösta på SD så svarar de:

"Invandrarna stjäl våra jobb, våldtar våra kvinnor, snor våra pengar, utnyttjar samhället - vore de inte här så skulle vi ha det superbra. Så tycker alla, men bara SD vågar säga det." ....

Man granskar inte påståendena kritiskt eller granskar dem med egna reflektioner överhuvudtaget, utan köper det SD serverar dem med hull och hår. Så tror jag det går till, tyvärr. :-/

reallynx2010-09-02 12:09
Antal inlägg: 534

Satyra: Precis som med alla partier då med andra ord ;-)

Gautama2010-09-02 12:10
Antal inlägg: 6854

Att SD är ett rasistisk parti kan väl inte ha undgått någon vettig människa?!
De påstår att våldtäkter i sverige är invandrarnas fel t.ex.
Inget av de andra partierna tänker sammarbeta med dem om de kommer in i riksdagen, det säger väl en del?

Här är ett utdrag ur deras sjuka beteende.

www.s-info.se/region...;n ews=2828

Fint parti detta,,jag skäms fanimej!!

Subutai2010-09-02 12:10
Antal inlägg: 234

Gjorde "valpejlen" på valpejl.se och blev förvånad att se att mina åsikter stämde bäst med SD. Så jag jämförde mina egna svar med dem av SDs kandidater och det var inte bara invandringsfrågorna som stämde överens, men även många andra.

Och då klassar jag mig själv som en libertarian så det förvånade mig faktiskt. Är osäker om de ska få min röst dock.

Tvålis - Ej medlem längre2010-09-02 12:11
Antal inlägg: 4429

Reallynx, det är ju din trådkompis Savi som nedvärderar alla som röstar på moderaterna. Tänk på att läsa HELA parti programmet innan du röstar.

Satyra, om det är så att det är det som är basen i deras resonemang så går det ju inte att föra en bra politik som kan tala till denna gruppen. Sorgligt.

Satyra2010-09-02 12:12

Ja, reallynx, men alla partianhängare verkar inte så tankeslöa att de inte ens minsta lilla reflekterar över och granskar trovärdigheten i vad partierna påstår/tycker/vill och försöker se någon slags större helhet i det.

Savi2010-09-02 12:26
Antal inlägg: 1176

Nä jag nedvärderar INTE alla som röstar på Moderaterna.
Jag bara omvände vad Gautama skrev,att de som röstar SD är ärthjärnor.Då kan de som röstar moderat eller socialdemokrat eller va fan som helst för parti oxå vara ärthjärnor.

Alla har sin röst & sitt val,vi väljer bara olika utifrån våra behag & det som vi anser känns bra för oss.
Jag röstar inte SD som rasist,då din son Satyra,hans åsikter kan jag inte hålla med för så tycker jag INTE överhuvudtaget.
Vad han & hans kompisar yttrat sig om är rent rasistiskt.
Jag röstar SD för deras talan om sjukvård,skola,arbete mm mm.

Jag är anti moderaternas nya regler pga att det jag sett bland människor som fått lida av dom.Och det har väl inte undgått nån att försäkringskassan,akassan mm har blivit helt kaiko.

Men ingen har ju sagt att det blir bättre med det här om nåt annat parti kommer till makten.

Tvålis - Ej medlem längre2010-09-02 12:33

Så du väljer att rösta på ett uttalat rasistiskt parti för att du är missnöjd med en sak i samhället? Varför inte rösta på sossarna då? Dom har ju samma ståndpunkt som du vad det gäller den frågan. Snälla säg att det är något annat än ditt missnöje med en endaste fråga som gör att du lägger din röst på SD?

Gautama2010-09-02 12:37

Att man vill förändra inom invandrarpolitiken är ingen skäl till att rösta på ett rasistisk parti. Bara om man är rasist då förstårs.

Savi2010-09-02 12:50
Antal inlägg: 1176

Jag lägger min röst på SD Just för att de står för vad folk känner men inte vågar stå för själva för typ 5:e gången!

Jag lägger min röst på SD för att de tar upp bra saker bland annat vård,skola,pension,skatt för äldre,brottsoffer

Jag lägger min röst på SD för att jag tror att de kan vara med & förändra på rätt mycket saker till nåt mer positivt.

Jag lägger INTE min röst på dom pga rasisitiska skäl,då jag om nån Inte är rasist med större andelen invandrar vänner.

När jag satt i Folkpartiet för antal år sedan hade de en punkt att invandrare skulle få göra ett prov,ett svensk prov & klarade de inte det så skulle de inte få stanna.Det var ett krav.
Kallades de rasister för det??NEJ! Varför? Jo för att det var folkpartiet som sa det.
Hade SD sagt likadant hade det tagit hus i helvete.
Eller hur?

Nu tackar jag för mig här.
Trevlig tråd föresten,en av de få som faktiskt är lite seriös =)

caughtbock2010-09-02 12:56
Antal inlägg: 7699

Min pojkvän har trots att han är från utlandet aldrig våldtagit mig, han jobbar och har en utbildning. Jag däremot har varken jobb eller utbildning, men jag har ju ingen invandrarbakgrund så det är lugnt. ;)

Tvålis - Ej medlem längre2010-09-02 12:56

Jo dom blev faktiskt kallade för rasister när dom föreslog det.

Men det är alltså din åsikt att SD inte är ett främlingfientligt parti? Jag är förstummad över att vi båda kan titta på samma sak och ändå se så olika.

Det är detta jag tycker är så faschinerande. Hur kan det bli så? Hur kan man inte anse att SD uttrycker en främlingsfientlig politik?

Satyra2010-09-02 13:18

Ett litet Ps bara Savi, min son tänker inte rösta på SD och han är bestört över att hans vänner tänker göra det. Han tänker inte rösta som sin mor (mig alltså) heller dock, tyvärr. ;-)

Satyra2010-09-02 13:20

Savi - Exakt vad, utöver invandringspolitiken, är det du tycker att SD står för som folk inte vågar stå för på egen hand?

bove2010-09-02 13:43
Antal inlägg: 1333

SD har ju kommit ut ur garderoben på riktigt nu. Ni har väl sett deras valfilm? Jag tänker inte länka till den här, men den ger betydligt mer nazi-vibbar än man nånsin fått av dem förut. Hittas lätt på Youtube exempelvis om någon är intresserad.

bokmärke2010-09-02 13:47
Antal inlägg: 147

Jag fattar inte varför man är rasist bara för att man tycker det är orättvist att miljontals kronor pumpas ut i invandringspolitiken. Vilket annat land blir man RIK på att flytta till???????
En ex. Tant flyttar till Sverige med 7 barn. Kan inte intyga på att hon är hon eller att alla är hennes barn. Maken omkom i krig?? Under tiden hon väntade på uppehållstillstånd tickade taxan. Underhållsbidrag 1247x7=8729 Barnbidrag 1050x7=7350. Det tog 13 mån innan allt blev klart. En utbetalning ifrån FK blev Bbidrag 95550:- O Uhållsbidrag 113477:-. Alltså totalt 209 027:-. Detta är 1 familj. Konstigt att vi inte har råd att låta folk vara sjuka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!

Gautama2010-09-02 13:51

Rik?? Haha, helt klart ser man olika på vad rik är.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?