Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 351 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-02 19:17 | |
![]() | ok, du äter för mkt. jag tycker du ska äta ett paket snabbmakaroner om dan. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-02 19:17 | |
![]() | bara. | |
| lolacola | 2010-09-02 19:17 | |
![]() | ? | |
| Gurktrollet | 2010-09-02 19:18 | |
![]() | Du har aldrig funderat på att bre lite av hundmaten på dina grahamsmackor? | |
| lolacola | 2010-09-02 19:22 | |
![]() | föredrar ost | |
| med | 2010-09-02 19:37 | |
![]() | Oj så enformigt!!! | |
| elsa89 - Ej medlem längre | 2010-09-02 20:10 | |
![]() | Alltså jag vill inte vara otrevligt, men vad är egentligen problemet? | |
| caughtbock | 2010-09-02 20:31 | |
![]() | Du äter alldeles för lite för det första och för det andra är det ingen näring i det du äter. Skärpning! | |
| bulll | 2010-09-02 20:34 | |
![]() | Ja, tänkte ungefär som caughtbock här ovanför, om jag åt så jvla lite mat så skulle jag också vräka i mig grahamsbullar på kvällarna. Prova att stoppa i dig vettig mat med bra näringsinnehåll istället så behöver du nog inte äta så stora mängder. Tex linser och bönor är bra mat som kostar få kronor om man behöver hålla hårt i plånboken. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-09-02 20:38 | |
![]() | Jisses. Vill du på allvar ha hjälp här eller har du matfixering? Om dyu har en budget på 500 sek i månaden så fine. Det låter lite och jag undrar lite vad du lägger på t.ex alkohol, nikotin, söta drycker och godis. Men låt oss för sakens skull säga att du verkligen inte har mer än 500 spänn i månaden till mat. Du hade kunnat få ganska okej mat på det ändå. Jag skulle kunna göra en lyxfällan, fast matfällan, på dig om du är seriöst intresserad av att äta bra mat. Men 16 spänn om dagen på mat är i underkant. Vad kan du ändra på? | |
| caughtbock | 2010-09-02 20:38 | |
![]() | Tänkte precis skriva att jag såg att de sålde röda linser jättebilligt idag. En sån påse räcker till hur många portioner mat som helst om man t.ex gör en gryta med krossade tomater, buljong och en massa goda kryddor (typ spiskummin, kanel, curry...). Skitbilligt är det dessutom. Det är ett vanligt missförstånd att billig mat måste vara onyttig och "grå". Den billigaste maten gör man själv from scratch. | |
| bulll | 2010-09-02 20:41 | |
![]() | Japp, linser kan man göra biffar, gryta, soppa och allt möjligt på. Läste också nånstans att man kan blanda baljväxter i degspaden när man bakar bröd, och att man då kan få gott bröd med schysst proteininnehåll i. Har aldrig provat detta dock. | |
| lolacola | 2010-09-02 21:20 | |
![]() | jag äter inte sånt där. Jag hatar böner o linser och annat som bara smakar gägga. De gör ju inte så mö nytta om ja bara spyr upp de igen. Va gäller alkohol, tobak mm så läggs de 0 kronor. Jag går aldrig på bio eller går ut på pubar eller liknande. Godis är jag inte så förtjust i. O ni undrar va problemet är.. ni säger ju olika saker allihoppa, hur fan skall man veta vad som är för mycket :S | |
| 945LTT - Ej medlem längre | 2010-09-02 21:25 | |
![]() | Ställ dig på vågen! Räkna sen ut ditt BMi. Sen vet du om du äter lagom = normalt BMI. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-02 21:25 | |
![]() | om du bryr dig noll om vad du äter (vilket är onormalt) varför bry sig om hur mkt du äter? | |
| lolacola | 2010-09-02 21:41 | |
![]() | onormalt tss de är ju ett jävla ord också | |
| caughtbock | 2010-09-02 21:44 | |
![]() | Alla människor kan inte äta lika mycket eftersom vi har olika energibehov som delvis bestäms efter hur mycket vi rör på oss. Om du anser att du äter mycket lolacola så vet jag inte vem du jämför dig själv med, för det du räknade upp lät väldigt lite. Om det är storleken på portionen du oroar dig över tycker jag att du ska känna efter. Känner du dig övermätt när du har ätit upp har du ätit för mycket. Bättre att sprida ut måltiderna över dagen så håller man blodsockret på en soft nivå. | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2010-09-02 21:47 | |
![]() | Jag ser en fashiion om 10 år. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-09-02 21:49 | |
![]() | Som Ramsay säger. Utan koll på VAD så är hur mycket helt jäkla ointressant. Du verkar ha problem med att ta mat på allvar. Ungefär som att du struntar fullständigt i att du bara har en 3:a och en 1:a att addera och svaret måste bli fem. Så varför du frågar är för min del ett mysterium. Antagligen vill du bara höra att du äter lite lite. Så... Du äter lite lite.... | |
| nystan1 | 2010-09-02 22:01 | |
![]() | Vad är det du vill med den här tråden? Jag menar inte att vara otrevlig, jag undrar seriöst vad det är du frågar efter. Sen vill jag bara säga att jag tycker det är vansinne att inte äta frukost! Om jag har för mig rätt är det på morgonen man har som störst energibehov..? En kopp te kan väl knappast innehålla tillräckligt mycket näring för att du ska stå dig i 6 timmar? Ett paket havregryn kostar inte många kronor, gröt tar mindre än 5 minuter att göra. | |