Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 331 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| schmuppisch | 2010-09-09 08:37 | |
![]() | Har man ingen vetekudde eller liknande så kan man koka upp vatten, hälla över i en petflaska som man sedan lindar in i en handduk och som man sedan lägger mot buken. Lindrar skönt. + alvedon. När värken inte är explosiv längre så har jag hört att det är bra att röra på sig. Så alla gånger man sagt innan gympan "tyvärr, jag har mensvärk" så hade det egentligen vart bättre att vara med. | |
| Guldplate | 2010-09-09 08:40 | |
![]() | En liten fråga. Blev det verkligen så att det var en grabb som hade bästa förslaget mot mensvärk? I så fall ger du oss andra män mindervärdighetskomplex SkySpy_ =) Se bra ut, utbildad pilot (har jag för mig) och förstår dig så pass bra på de mest typiska kvinnliga problem som finns att du överträffar dom själva i hur man råder bot på dom! ;-) (Jag har själv fem syrror och har ändå haft noll koll på hur man råder bot på mensvärk !) | |
| Pocaloca | 2010-09-09 08:50 | |
![]() | ...om du har problem med detta som inte lindras av vanliga medel, sök läkarhjälp =) Och kolla gärna upp varför du har dom besvären....det kan vara bra att göra en grundligare undersökning. | |
| Träsmak | 2010-09-09 08:53 | |
![]() | Bli gravid så slipper du värken i nio månader. Ha Ha! | |
| schmuppisch | 2010-09-09 09:40 | |
![]() | Kommer det inte en massa andra värkar i samband med graviditet? VÄRRE värkar? Höhö | |
| marängtårta - Ej medlem längre | 2010-09-09 10:01 | |
![]() | Har en dotter som har så kraftig mensvärk att hon kräks. Tog henne till ungdomsmottagningen och fick minipiller till henne. All värk försvann och nu efter 6 mån har hon inte varit dålig en enda gång fast hon har mens. Kan bara rekommendera det!! | |
| pytagoras | 2010-09-09 10:11 | |
![]() | www.earthclinic.com/ Där finns det huskurer mot det allt. | |
| lolinonek | 2010-09-09 10:22 | |
![]() | läs lite om endometrios, många har det fast vet inte om det. Det brukar vara värst när man har mens. Ett utdrag från wikipedia: Symtom kan vara: Mycket kraftig menstruationssmärta, smärta som för vissa kan förvärras i slutet av menstruationen Riklig menstruation, vissa drabbade kan blöda över en deciliter blod per menstruationstillfälle Samlagssmärta Smärta vid användning av tex. tampong Smärta i korsryggen och ut i benen Smärta när man kissar eller har avföring Förstoppning och/eller diarré Trötthet, utmattning Feber Infektionskänslighet Ofrivillig barnlöshet Depression | |
| Megaherz | 2010-09-09 11:12 | |
![]() | Jag äter Agnus Castus regelbundet vilket hjälper mot mensbesvär, det gör mindre ont och jag gråter inte lika mycket. Vet inte vad medicinen kan heta i Sverige :( | |
| le-lou | 2010-09-09 11:46 | |
![]() | lolinonek - dra åt .... det är EXAKT som jag har det. Förutom ofrivillig barnlöshet, iaf vad jag vet om. Usch, nu blir jag orolig. | |
| le-lou | 2010-09-09 11:47 | |
![]() | Nje, jag har nog 9 av de symptomen iaf. Vad otrevlig läsning hur som helst, finns det nån test att göra om man har det el inte? | |
| marängtårta - Ej medlem längre | 2010-09-09 11:51 | |
![]() | Man kan ju gå till doktorn:-) | |
| le-lou | 2010-09-09 11:57 | |
![]() | men usch, det vågar jag inte :(. Om jag har endomivad de nu hette så kommer jag att bli deprimerad om jag inte varit det förr. Faktum är att med mina symptom och att min gynekolog aldrig nämnt saken tycker jag är lite skumt. Hon säger åt mig att bita ihop i princip, att "mångaaa kvinnor har detta". | |
| sandringen | 2010-09-09 12:40 | |
![]() | Jag vet att det låter dumt.... Men jag är väldigt seriös. Doppa en bomullstuss i sprit, krama ur och stoppa in i... Örat! Det funkar! *lovar* Allt blod rusar till örat och krampen släpper i magen. | |
| lolinonek | 2010-09-09 14:10 | |
![]() | Man kan bara se om man har det med titthålskirurgi och det skall jag göra på måndag, skall bli gott att veta om det är det jag har lidit av i herrans många år... | |
| Gautama | 2010-09-09 14:46 | |
![]() | Le-lou jag har endometrios och de flesta av dessa symtom hade jag också innan. Jag fick tyvärr operera bort livmoder, äggstockar, äggledare jag allt helt enkelt. Men mitt var väldigt kraftigt, jag fick apelsinstora cystor på äggstockarna. Mitt började senare i livet, jag har ju två barn som jag fick vid 20 och 24¨år och det var inga problem att bli gravid då. Men vid 30 år började det på mej och vid 35 fick jag ta bort allt. Iofs ofarlig sjukdom men överjävligt smärtsam. Den är kronisk också så man blir aldrig av med den. Men nu när jag opererat bort allt så lider jag inte av den längre. Den finns ju kvar men jag har aldrig ont av den. | |
| Gautama | 2010-09-09 14:48 | |
![]() | På mej upptäcktes den med ett ultraljud. Jag bad om det när jag var hos gynokologen. | |
| Gautama | 2010-09-09 14:52 | |
![]() | Det är de som har riklig mens och mycket värk som ligger i riskzonen att få denna sjukdom. Jag har alltid blött kraftigt, knappt tagit mig ur sängen de två första dagarn, alltid varit sjukskriven två dagar och överjävlig värk som knappast lidrats med värmedyna och värktabletter. | |
| justforfun | 2010-09-09 15:29 | |
![]() | Megaherz Hittade detta när jag googlade: "Munkpeppar Förekomst: Växten förekommer i sydeuropa och har sedan gammalt använts mot övermåttlig könsdrift. För homeopatisk beredning används mogna fruktkroppar. De verksamma ämnena är casticin, agnusid och aucubin, som vid kliniskprövning gav en stegring av mjölksekretionen hos ammande mödrar. Biverkningar är inte kända. Inom homeopatin används Agnus Castus vid potensstörningar, ovariella störningar, myomblödningar och premenstruella besvär." www.alternativmedici...m- 018.html | |
| le-lou | 2010-09-09 15:32 | |
![]() | "Det är de som har riklig mens och mycket värk som ligger i riskzonen att få denna sjukdom. Jag har alltid blött kraftigt, knappt tagit mig ur sängen de två första dagarn, alltid varit sjukskriven två dagar och överjävlig värk som knappast lidrats med värmedyna och värktabletter." Huh. Det där är jag. :( gode jösses, jag vill icke ha det där. Jag måste söka läkare och kolla upp detta tror jag. Skönt att du inte har ont av det längre Gautama. | |