Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 336

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Uisge-beatha - Ej medlem längre2010-09-13 10:28
Antal inlägg: 1338

Oh well....

Stubin2010-09-13 10:32
Antal inlägg: 337

LisaLong: Om ett av dina andra barn gör illa sig så är det väl klart att du för en kort stund vänder ryggen till eller hur? Eller tappar fokus på 2-åringen kanske är ett bättre ordval...

LisaLong2010-09-13 10:36
Antal inlägg: 2725

Stubin jovisst självklart, men är man nära en väg får man väl hålla i 2 åringen samtidigt som man kollar det andra barnet.

LisaLong2010-09-13 10:36

ttiittii håller med dig

LisaLong2010-09-13 10:37

nu kommer jag låta som en gamal kärring hehe men men..:) När jag var barn lekte vi ALDRIG på gatan för vi visste att man inte SKA leka där.

Ankara2010-09-13 10:40
Antal inlägg: 1

Om vi tittar på olyckor på det kommunala vägnätet där olika fartdämpningsmedel finns.

1957 dog 107 barn
1958 dog 89 bar
2007 dog 4 barn
2008 dog 0 barn

Det är fakta.

apbur2010-09-13 10:42
Antal inlägg: 9699

Jag tror inte direkt folk menar hårt trafikerade motorvägar utan vägar som går genom bostadsområden. Självklart måste man vara beredd på att barn, hundar och katter kan röra sig på vägen. De råkar ju bo några meter från den vägen folk anser enbart ska vara för bilar.

magga2010-09-13 10:57
Antal inlägg: 2533

Barn är inte vuxna och barns hjärnor är inte utvecklade nog för att de ska kunna förstå och komma ihåg allt som vi vuxna gör. En förälder behöver inte vara lat och ha uppfostrat sitt barn på ett dåligt sätt bara för att barnet springer ut på gatan. Därför måste man vara uppmärksam trots att barn inte SKA leka på eller vid gatan. Som bilister har vi en skyldighet att inte köra på folk. Så är det bara.

slånbär2010-09-13 11:05
Antal inlägg: 5539

Till er som tycker att man ska hålla barnen borta från gatorna-Hur ska dom ta sig till och från skolan? Där jag bor måste dom gå längst villagatorna och korsa flera vägar. Ger det er rätt att köra på i sjuttiblås bara för att vägen är till för bilarna i första hand? Hur gör era barn när dom går till skolan? Eller förresten dom får kanske skjuts av er i bil i sisådär femti-sjutti km i timmen? Råkar ni då köra på nån grannes unge som måste gå till skolan så får väl dom skylla sig själva då eller?

ttiittii - Ej medlem längre2010-09-13 11:16
Antal inlägg: 37631

föräldrar ska passa sina barn så dom inte leker på gatan,det är skolbuss här ,men dom så går i privat skola får vi föräldrar skjussa det är för långt att cyckla,vi kan hålla på att anpassa hela värden efter barn ,så lata föräldrar ska slippa ta hand om dom ,anställ en bärare som bär ungarna till skolan ,om dom är för små att cyckla får föräldrar skjussa

ttiittii - Ej medlem längre2010-09-13 11:20

jag ser dagligen barn till slappa föräldrar,dom släpper bara ut dom 2,åringar 3,,4,5,6,åringar springer runt på gatorna det fins lekparker,det måste blivit nått som är snett i samhället när bilisterna ska hålla sej i träden och ungarna ska vara kungar på gatorna

magga2010-09-13 11:22

Det finns barn överallt, barnfamiljer bor inte bara i nåt villaområde där det är långt till en stor gata utan även inne i trafikerade områden. Man kan uppfostra sina barn så gott det går och försöka se till att de inte leker vid eller på gatan. ALLA barn lyder inte och ALLA barn kan inte Ständigt vara bevakade. Ta hänsyn till det.

CarlJonsén2010-09-13 11:25
Antal inlägg: 41

Om jag har förstått rätt så får ovettiga barn med lata föräldrar skylla sig själva om de blir ihjälkörda?

Det kan vara ett bra avskräckande exempel att ett barn blir påkört. Då förstår ju andra ovettiga barn med lata föräldrar att man inte ska leka på gatan. Den som kört ihjäl barnet får ju också en rejäl tankeställare.

ttiittii - Ej medlem längre2010-09-13 11:26

barn ska inte vara pågatan,

apbur2010-09-13 11:27

Märkligt, jag tycker mig se en annan trend där föräldrar överbeskyddar sina barn så de kvävs. Hålla handen fram till de är nitton, då kan de få undervåningen i villan eller en lägenhet föräldrarna köpt där frysen är full med matlådor.

Visst får man skämma bort sina barn men ungarna måste ju kunna få leka ute på gården, eller om de bor i ett villaområde, runt omkring där de bor där det också kan vara en och annan väg.

magga2010-09-13 11:28

Jag sprang ut på gatan och blev nästan överkörd av en bil när jag var 2. Mina föräldrar är varken lata eller oansvariga. Och jag var inte speciellt olydig. Däremot var jag ett BARN.

Tvålis - Ej medlem längre2010-09-13 11:35
Antal inlägg: 4429

Ttiittii, ja visst är det ok att köra på barn till slarviga föräldrar. När jag tänker efter så kan vi ju strunta i hastighetsbegränsingar helt. Eller?

Det spelar väl för tusan ingen roll om barnet går till skolan, har blivit dittrollat av en elak fe eller har grymt slarviga föräldrar som försöker lata sig genom att låta deras barn leka bland trafiken.

Jag struntar i varför det är ett barn framför min bil. Det spelar ingen som helst jäkla roll. När det står där vill jag bromsa. Vilken värld lever du i där föräldrar latar sig genom att låta barnen leka i trafiken??? Är det någon speciell palts på jordens yta man ska undvika där allt är galet?

ttiittii - Ej medlem längre2010-09-13 11:42

jag bor 5 meter från en å som 6 meter djup,om jag inte passat mina barn har dom varit döda allihop,det handlar om ansvar

Uisge-beatha - Ej medlem längre2010-09-13 11:54
Antal inlägg: 1338

ttiittii... har verkligen inte slumpfaktorer, lyckliga och olyckliga omständigheter någon som helst inverkan i ditt liv? Har du inte vid något tillfälle missat övervakningen, men just då var olyckan inte framme? Eller är du perfekt och tillräcklig åt alla håll och kanter med så många barn? Kan man inte vara ansvarsfull - och ändå göra ett misstag som kan få förödande konsekvenser, eller handlar allt om bristande ansvar enligt dig?

apbur2010-09-13 11:56

ttiittii, tycker du det är lika onödigt och dumt med skyltar som varnar för ficktjuvar eftersom man inte SKA ta andras värdesaker?

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?