Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 452 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| fairy_Dragon | 2010-09-16 13:49 | |
![]() | När jag var liten så var jag hos min mormor i danmark och lekte ute på gården. Jag lekte med en dansk flicka och mitt danska ordförråd var inte det bästa och jag frågade henne om hon ville bolla med mig, som att bolla gris. Men bolla i danmark betyder knulla och tjejen blev väldigt sur och gick hem. Hon ville inte leka med mig mer efter det. :) | |
| cessely | 2010-09-16 16:02 | |
![]() | Vi skulle på skidläger när jag gick på gymnasiet. Alla deltagarna samlades en vecka innan vi skulle åka för informationsmöte och allt går smidigt tills en av ledarna säger att 'ja o sedan så packar vi ju självklart in allt i bussen här på lördag tillsammans i samlad trupp, det blir nog smidigast så' Då räcker en något förvirrad tjej upp handen och frågar: 'Men du, är det inte bättre att vi packar våra väskor hemma och tar med dem till bussen istället för alla våra kläder?' Jag kan fortfarande riktigt se hennes tankegång och bilder av allas kläder hopblandade i en enda röra i bussen...stackarn | |
| cessely | 2010-09-16 16:04 | |
![]() | När jag var liten så ville jag alltid äta margariner, det var den bästa kakan. (ja alltså det heter ju egentligen mazariner) | |
| lotten_s | 2010-09-16 16:44 | |
![]() | När discovery kom till oss så var jag helt spänd av förväntan på alla juste discolåtar jag nu skulle få tillgång till.....:) | |
| -Nephelia- | 2010-09-16 17:07 | |
![]() | En kille fick mig att gapflabba när han sa; de flesta tjejer har örhängen, men min syster har hängöron (syftandes på hennes töjningar på örsnibbarna) moahahahhaaa jag garvar fortfarande åt det : ) | |
| Lillstölla | 2010-09-16 17:10 | |
![]() | En gammal klasskompis till mig hade lite svårt med vissa ord och dess betydelse. En kille hon inte var så glad på just då fick ett oförtjänt rykte om sig då hon gick o skällde efter honom. Vid frågan varför hon var så arg på honom så sa hon " Han är ju helt impotent" Nu var ju inte det hon ville ha sagt, utan menade att han var inkompetent. Så rätt stor skillnad. Sen min bror när han var liten han var helt galen i persienner, var det bästa han visste berättade han. Inte lätt för icke invigda personer att veta att han menade persikor! | |
| TopBanana | 2010-09-16 17:26 | |
![]() | Hahahahaha! Ooooh vilken rolig tråd! Ska fundera på detta nu, har säkert mer grejer att komma med, allt jag kommer på nu var när jag jobbade på dykcenter så kom det in några ryssar och efter ett tag kom det fram att de ville hyra bil, för vi var ju en "Drive Club" :) | |
| Araknoidea | 2010-09-16 17:31 | |
![]() | En kompis och jag satt och tittade i en tidning där det stod hur nyttigt det var att äta torkade frukter och bär. Sen sa min kompis "Ja jag förstår att det är bilder på färska bär och sen när de är torkade, men vad har en vindruva och ett russin med varandra att göra?" | |
| TopBanana | 2010-09-16 17:34 | |
![]() | När jag var i Libanon i somras med en kompis, så pratar de en annan dialekt arabiska där än vad vi var vana vid från Egypten. Jag dricker mitt kaffe svart, men min kompis bad om kaffe med mjölk vid frukosten. Servitörerna gick och tisslade och tasslade med varann en stund, och till slut kom Food & Beverage Managern fram och ville bara försäkra sig om att hon ville ha kaffe med yoghurt... Det var då vi lärde oss att vad vi kallar mjölk på Egyptiska ("Laban") är yoghurt på Libanesiska... | |
| Emollas | 2010-09-16 17:39 | |
![]() | Jag har ett brorsbarn som hade svårt att säga kruka när hon var liten. Hon kunde inte säga R så det blev "kan jag få kukan" | |
| Araknoidea | 2010-09-16 17:39 | |
![]() | Min systerdotter på 6 år sa till min andra syster som är backpacker "moster Fia, är det för att du inte har något hem som du måste resa så mycket" hahaha | |
| Lillstölla | 2010-09-16 17:43 | |
![]() | När jag pratade med min kompis i USA innan min brors bröllop i somras så frågade hon om maten, hon vet att min mamma är väldigt duktig på att laga mat och eftersom all mat skulle lagas hemma så var hon nyfiken på vad vi skulle få för gott att äta. Så jag berättar ju och när jag kommer till vad vi ska ha till efterrätt så säger jag ju att bland annat ska ha Doggy Bags, och min kompis blir tyst en stund och sen frågar hon, så ni ska inte äta tillsammans då utan alla får med sig en påse mat hem? Jag började gapskratta och försöker samla mig så jag kan förklara, Doggy Bags hemma hos oss är nämligen en sorts kakor som mamma bakar och en vän till familjen älskar dess kakor så hon skickade alltid med honom några hem i en påse, så därav namnet Doggy Bags, men blev ett rejält missförstånd med kompisen. | |
| Emollas | 2010-09-16 17:44 | |
![]() | På tal om mazariner jag kallade dem mandariner vilket är clemetiner typ | |
| revansch | 2010-09-16 17:46 | |
![]() | jag trodde att det hette Hemapan istället för Hemavan | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-09-16 17:48 | |
![]() | Jag var helt säker på att vaniljsås hette familje sås fram tills 9 års ålder... | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-09-16 17:52 | |
![]() | En annan gång skull jag till Anna på Glöggparty... Tog tåget ner från Götet, ringde på sa "heeeeeeej, vad kul med glöggfest" gav present och hon sa ja.... Sen visade det sig att Anna förvisso hade en lugn glöggfest, för 2 andra par som tittade med stora ögon när ja komin i full partyutstyrsel och high heels. Den andra Anna å andra sidan hade den gigantsika partyglöggfesten som jag något senare anlände till.... | |
| Betty29 | 2010-09-16 18:54 | |
![]() | JA sa förtfärssås när ja var liten innan ja visste att de hette köttfärssås :D | |
| gnill | 2010-09-16 20:38 | |
![]() | En betapetare berättade i en liknande tråd här för nåt år sen att hon länge (till tonåren tror jag) trodde att det fanns särskild "Barnlök" som barn kunde äta (för det hade hennes föräldrar sagt). Den tål att upprepas :-). Inte ett missförstånd direkt och kanske en skröna är mamman som sade till sitt barn att när glassbilden truddeluttar betyder det att glassen är slut :-) | |
| glitterdemon | 2010-09-16 21:27 | |
![]() | När jag hade opererat bort blindtarmen så skulle jag skoja till det lite med en väninna jag sa "nu har jag ont på andra sidan av magen, tänk om det är den andra blindtarmen!" Varpå min väninna svarar, "Klarar man sig utan båda?" Bör tilläggas att vi var 16 år vid tillfället. Vi har en busig farbror i familjen som har lite svårt att hålla sig på lagens sida. När min lillebror var liten så hade min farbror ett av sina vanliga besök i fängelset. MIn lillebror frågar min mamma varför vår farbror sitter i fängelset. Mamma svarar lite lagom pedagogiskt att han sitter i fängelse för att han inte har några pengar. Min lillebror tänker till en stund och svarar sedan "Hittade han inte till banken?" Såhär i efterhand var det nog tur att han inte hittade till banken. | |
| Gräzre | 2010-09-16 21:38 | |
![]() | Måste bara tipsa om Avigsidan. | |