Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 452 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| _abc_ | 2010-09-23 22:26 | |
![]() | Ska man eller ska man inte skämmas om prutar ljudligt på bussen bland folk, din mage är dålig och du kunde verkligen inte hålla tillbaka den och din prutt luktade verkligen vidrigt. Ska man eller ska man inte skämmas nu över denna högst naturliga process som du inte kunde styra över? | |
| nystan1 | 2010-09-23 22:26 | |
![]() | På Swedbank tar de minst 50:- för att växla in pengar, så har man 55:- i 50-öringar känns det smartare att ta det i en affär istället. Jag hade dock aldrig kunnat med det, då jag skäms för allting. Jättetramsigt, jag vet.. Skänkte mina istället, så slapp jag skämma ut mig. =P | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-23 22:27 | |
![]() | Mobba nu inte mynt. Dom vågar faktiskt ta debatten om att dom behövs när dom klirrar till i plånboken. Stackars förtryckta 50-öringar. | |
| _abc_ | 2010-09-23 22:27 | |
![]() | pruttar, inte prutar | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-23 22:30 | |
![]() | Finns folk som prutar ljudligt på bussen också ;D Fast dom finns mest vid tunnelbanan. | |
| nystan1 | 2010-09-23 22:30 | |
![]() | Hahaha, ni två =) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-09-23 22:30 | |
![]() | Äh, jag tycker att man ska skämmas lite ibland. Jag har så svårt för alla "frigjorda" som ser varenda skrymsle och inrättning på jordens yta som deras unika lilla serviceenhet. Byta om i lager och grejer... Njae... Det finns banker och växelautomater för växling och om man tar upp en annan männsikas tid för att man inte vill använda dessa lösningar och kanske till och med hindrar dom i att utföra annat arbete. Då tycker jag att man ska skämmas lite grann. Jag gillar när folk respekterar mig och min tid och jag skäms om jag inte respekterar andras. Det funkar för mig. | |
| krillo18442 | 2010-09-23 22:31 | |
![]() | Växla in mynt är möjligen avgift på men inte säta in pengar så gör som jag ha både insättningsavi och uttagsavi redo. Då brukar de ge me sig. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-23 22:33 | |
![]() | Jag la mina fyra 50-öringar i en sån där insamlingsbössa för röda korset eller vad det var. Hade jag haft fler (50kr eller mer) hade jag växlat dom ^^ | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-23 22:36 | |
![]() | Inte för att jag känner för det, jag är bara lite fattig just nu. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-09-23 23:18 | |
![]() | Haha, Tvålis - du reagerar precis sådär som min mamma. Tar för givet att man liksom dundrar in opassande o tar över. Givetvis frågar man snällt om lov, kollar om det går för sig innan. 50-öringarna växlades på en tidpunkt när det va tomt i en kassa. Lager o restaurang för ombyte av strumpbyxor krävde ingen personlig assistans. Hotelltoaletten står i foajen, stör ingen. Givetvis visar man stor tacksamhet för att man fått "låna" deras service. Det är inställningen att man gör ngt störande/stötande, fast det inte alls är så som jag inte begriper mig på. Att automatiskt negativt. Det är när man får ett sådant bemötande som man kan förstå hur/varför min kompis fegar ur. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-09-24 17:35 | |
![]() | Anledningen till att jag tycker på detta sätt är för att jag har arbetat i hotell och restaurang för länge för att ha några illusioner kvar om en viss typ av människor som tar för sig på ett sätt som faktiskt är egoistisk bortom rimliga gränser men eftersom jag har jobbat med service så var det mitt jobb att le och säga att det inte var några som helst problem medans jag inom mig kände mig överkörd och irriterad. Jag har en känsla av att många som tycker att dom är finstämda i själva verket är bulldozers som möts av personer som håller sin del av att sköta ett jobb med "kunden har alltis rätt" till 100%. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-09-24 18:44 | |
![]() | Jahapp. Funderar på om jag ska börja skämmas i efterhand, eller faktiskt fortsätta tro på att man kan be om en tjänst utan att vara en bulldozer. ..... Blir nog fortsatt ombyten på lager. ;) | |
| Megaherz | 2010-09-24 19:24 | |
![]() | Mina strumpbyxor gick sönder när jag var ute och shoppade en gång, nästan hela benet var en stor ful maska. Köpte nya på Lindex och frågade snällt om jag kunde få byta om i deras provrum, kändes pinsamt - men hon skrattade förstående och sa ja :) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-24 19:27 | |
![]() | tvålis har en osvensk inställning. vilken jag delar helt i det här fallet. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-09-24 19:41 | |
![]() | Är inte buskablyg men har - liksom Tvålis - jobbat med service i många år och delar därför hennes inställning i denna fråga :) | |
| justforfun | 2010-09-24 20:15 | |
![]() | Om jag köper ett par strumpbyxor på Lindex så räknar jag självklart med att få låna ett provrum att byta om i. Bara frågar vänligt och gör en svepande gest mot maskan på strumpan. :) | |
| le-lou | 2010-09-25 00:23 | |
![]() | herregud... som jag handlar för enkronor i slutet av månaden haha. De är så jävla trötta på mig i affären med mig och mina en och femkronor :D . Ofta kommer jag med pant också ^^. Då går alltid maskinen sönder av nån konstig anledning. | |
| le-lou | 2010-09-25 00:26 | |
![]() | det är ett tecken på att man är fattig tydligen, eftersom jag har haft flera med mig som väntat utanför affären. En kompis växlar alltid in sina småmynt i en affär och går sen till nästa affär för att handla för dem. Det är pinsamt att flasha "jag är luspank och måste ha toapapper", haha jag tycker det är så sjukt roligt . (inte att vara pank men att verkligen stå och jobba mig med mina mynt i de där automaterna så det verkligen verkligen tar en jävla evighet att få ner 150 spänn i enkronor. Allra bäst är det om det är en kö bakom :D | |
| Kuppchocken | 2010-09-25 00:39 | |
![]() | - Tanten M, jag kan säga att din kompis nog inte har en aning hur fel hon har :) Jag jobbar i butik och där är det väääldigt många som vill växla in sina 50-öringar. Själv orkar jag inte hålla på. De jag samlat ihop tänker jag ge till Hjärtebarnsfonden. | |