Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade1
Mobilspel
Pågående19 894

Forumkategorier

Användare Inlägg  
YamahaJet2010-09-29 20:29
Antal inlägg: 2239

Och plötsligt illustrerade Delicious precis vad TS, miss_jk och jag vill ha sagt.

Addera därtill alla ungdomar som också hellre säljer sin själ till djävulen än blir smutsiga, andfådda, uttråkade eller iklädda McDonalds-kläder.

Miss_jk2010-09-29 20:30
Antal inlägg: 8941

superulf: Stämmer det att du bor i Västerås? I så fall finns det massa jobb att söka.

Kolla www.arbetsformedling...ts ort.html och klicka dig fram till din kommun.

Delicious - Ej medlem längre2010-09-29 20:33
Antal inlägg: 11661

Jag är hellre arbetslös än att bli kallad dum i huvudet, hora med mera för pengar.. Konstigt. Mycket konstigt.

Sigrids mor2010-09-29 20:34
Antal inlägg: 858

Håller fullständigt med Yamahajet!!!

Dessutom blir jag fascinerad när man får höra att "jag tog studenten xxx och har än inte fått något jobb...ska man behöva läsa vidare eller?.
Öh....ja.....du kommer INTE få ett välbetalt toppjobb direkt efter studenten eller året efter det. Det är folk med högre utbildning som har dessa toppjobb med hög lön som eftertraktas.
Får du inget jobb - läs vidare!
Då har du en rejäl chans till jobb med en hyfsad lön dessutom

ttiittii - Ej medlem längre2010-09-29 20:35
Antal inlägg: 37631

om man ine kvalar till de jobb som fins,och inte fixar pling jobbet,gå till en arbetspsykolog så ni tillsammans kan komma fram till någonting ,dom kan ge uppslag till saker man aldrig tänkt på,dom är porffsiga,de har bra tester så man kan se vilka studier som man ska undvika,tx vad kommer dom att söka för folkom 6 år? utbilda dej till det

Dino782010-09-29 20:36
Antal inlägg: 194

Jag var arbetslös i flera år, sökte ALLT inom handel. sökte till varenda affär inom en 10mils-radie. Fanns inget att få.
Sökte jobb utan krav på utbildning - fick inget.
Under en period på 3 år fick jag komma på EN intervju (fick inte jobbet) och så hade jag en projektnställning på 6 veckor där jag fixade inredningen på Ö&B och fick på det sättet in en fot som städerska i några månader (3 timmar om dagen). Lyckades inte ens få jobba i kassan fast jag hade masa års erfarenhet inom handels. Däremot tog chefen in massa ungdomar (billigare?).

Till slut fick jag ernjudande om USK-utbildning genom arbetsförmedlingen och fick börja som tim-vikarie på min första praktikplats och där har jag nu gått på schemarad i 1½ år och har fast fr o m1 november.

Det är INTE lätt få jobb. Jag har inget körkort och det spelar förmodligen in antar jag.

YamahaJet2010-09-29 20:38

Du är hellre arbetslös än att bli kallad dum i huvudet därför att dina föräldrar eller staten ändå ger dig pengar att överleva.

Om du dock hade noll kronor i kassaflöde så hade även du blivit telefonförsäljare. På tal om "aldrig" och "sälja sin själ till djävulen".

Delicious - Ej medlem längre2010-09-29 20:38

YJ, Jag har haft "skräpjobb" men jag skulle aldrig jobba som säljare eftersom folk är så sjuka i huvudet när man ringer upp dom, men det vet ju inte du eftersom du är en så myndig herre.

YamahaJet2010-09-29 20:41

Jaja okej, men kan vi åtminstone enas om att det finns jobb att få om man vill arbeta, medan det inte finns jobb för prinsessor som inte går med på vad som helst?

ttiittii - Ej medlem längre2010-09-29 20:41

Yamaha varför är inte du telesäljare i stället för arbetslös?

Megaherz2010-09-29 20:41
Antal inlägg: 3304

Sökte hundratals jobb i Göteborg genom arbetsförmedlingen. Blev nekad av alla, fick tex höra att jag inte är kvalificerad nog för lidl..

ttiittii - Ej medlem längre2010-09-29 20:45

lidl,hur kan dom ställa krav på det skit jobbet dom ska vara glada om dom får någon som vill jobba där

ektis - Ej medlem längre2010-09-29 20:49
Antal inlägg: 4505

vill man ha jobb måste man verkligen anstränga sig. ett litet mail eller ett teletonsamtal räcker givetvis inte. det gäller att gå in på den aktuella platsen, se glad ut, visa sig mycket intresserad och presentera sig. gör man så ett tag så ska det nog lösa sig, även om det säkert innebär att man får gå dit flera gånger eller ringa och påminna, osv.
knyta kontakter och använda dem rätt är en bra grej. alltid finns det någon som känner någon som har en bra idé och som kan lägga ett ord för dig!

Tvålis - Ej medlem längre2010-09-29 20:51
Antal inlägg: 4429

Delicious, att vara säljare är ju ett riktigt bra jobb. När jag hör din inställning blir jag nästan kräkfärdig att människor dömer ut jobb som jag själv har fått ta för att kunna betala skatt till människors arbetslöshet som är för fina för att arbeta som säljare.

Jäklar vad fånigt. Jag utgår ifrån att du representerar någon extremt bortskämd minoritets grupp.

Tvålis - Ej medlem längre2010-09-29 20:56

Däremot så tror jag att det kan vara ganska svårt att få arbete generellt idag. Jag tror att du behöver en uppsättning personlighet som inte riktigt att alla har, men som endå skulle kunna vara extremt bra på det jobbet man söker till. Över lag tror jag att det finns en övertro på vissa "driftiga" egenskaper inom vissa typer av jobb.

Som en husfru i england sa till mig när jag arbetade som städerska på ett hotell ett tag. "Im not looking for a girl that can clean a room, Im looking for a girl that can do it 6 days a week, 4 weeks a month, 12 months a year." Jag var inte den tjejen, men jag förstår var hon kommer ifrån.

Delicious - Ej medlem längre2010-09-29 21:02

Det är ni som sitter och dömer mig via ett forum för att jag inte vill ta ett jobb som telefonsäljare, herregud. Jag har torkat bajsrumpor men okej kalla mig prinsessa. Löjligt.

JiZzMaSTeR892010-09-29 21:02
Antal inlägg: 330

Jag har varit arbetslös i ungefär 3 månader nu.
Sökt jobb både i min hemstad samt inom en 10 mils radie härifrån. Även sökt jobb i städer där jag har släktingar.
Dock utan framgång.

Otroligt svårt att få jobb i dessa tider. Speciellt när man bara har gymnasieutbildning.

Har läst att en tredjedel av alla ungdomar som gått klart sin utbildning står utan jobb. Har du inga kontakter är det skitsvårt att hitta något.

Säkert enklare i större städer men alla kan inte bo i sthlm..

Megaherz2010-09-29 21:03
Antal inlägg: 3304

Med gymnasieutbildning är det lätt som en plätt att få jobb i Tyskland :)

JiZzMaSTeR892010-09-29 21:06
Antal inlägg: 330

@ Tvålis

Jag tror att Delicious syftade på telemarketing-företag när hon menade säljare. Jag tycker att du borde testjobba på något sådant under en period innan du yttrar dig. Är övertygad om att du inte skulle klara av 1 månad ens.

Det är riktigt enkelt att klanka ner på arbetslösa när man själv har ett stabilt och tryggt jobb. Men försök leva dig in i vår situation. Att inte ha något vettigt att göra om dagarna, ständigt få höra att man inte duger till etc. Det tär faktist på psyket hur hård du än är..

Tvålis - Ej medlem längre2010-09-29 21:07

D.. Jag dömer att du hellre dör än att jobbar som säljare.. Du kan göra precis vad du vill om du vägrar jobba som säljare, men var för fin för pengarna som en säljare som jag betalar i skatt då också.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?