Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 954 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bizzzy - Ej medlem längre | 2010-10-05 16:26 | |
![]() | Sjukt jobbigt med alla mammor som blir som besatta av sina barn och helt tappar verklighetsförankringen de hade innan de fick barn. Glömmer bort vilka de är och blir "bara" mamma och lever genom sina barn resten av sina liv. | |
| playboydiiva - Ej medlem längre | 2010-10-05 16:28 | |
![]() | @bizzy: Bra skrivit :) | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2010-10-05 16:32 | |
![]() | Tack playbojdiiva och skönt att det finns mer än jag som känner så. | |
| playboydiiva - Ej medlem längre | 2010-10-05 16:33 | |
![]() | @bizzzy: :D | |
| Savi | 2010-10-05 17:40 | |
![]() | Playboydiva_ Vet inte hur många gånger jag precis har sagt de orden du skrev & folk anser mig helt puckad.Men så är det verkligen.Man blir så trött på att lyssna på andras superungar som började gå innan de kröp eller åt ett helt äpple utan tänder.Och det håller i sig,min 10-årings föräldramöte är likadana.Deras unge kan räkna xy-mattetal baklänges samtidigt som de gör en piruett på en tändsticka. Jag fattar inte varför man ska vara så? Alla barn är ju olika,alla lär sig inte lika fort eller klarar vissa saker.Föräldrar skryt är det värsta som finns | |
| Snoosy | 2010-10-05 18:46 | |
![]() | TS, ja det blir så tjatigt. Märkte precis samma sak. Berättade en grej som jag tyckte var så rolig som mitt barn gjorde när hon var runt halvåret. Inte menat som skryt Direkt sa den man pratade med. Min gör så och så och så. Då lade jag ner ett tag. Nämnde ingenting min dotter utan lät dom prata om sina bebisar som var bäst i allt :) Tjatigt värre! | |
| Snoosy | 2010-10-05 18:47 | |
![]() | * ''Nämnde ingenting min dotter gjorde''. Ska det stå | |
| reson - Ej medlem längre | 2010-10-05 19:00 | |
![]() | Vad är det som får mammor att hela tiden jämföra sin barns färdigheter?? Lår barnen utvecklas i sin egen takt. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-10-05 19:12 | |
![]() | Rekommenderar att du köper barnboken från "inte utgivna bok tråden"... "Du är annorlunda- och det är inte bra." :-) Skämt åsido... Det där är en grej som inte avtar eller slutar direkt. Det blir mer subtilt men vad betyder väl det? Och sen blir det märkeskläder... Sen kan du ge dig tusan på att när vi sitter där som pensionärer så skryts det om min son har minsann bättre jobb än din son. Jag antar att den riktiga vinnaren i slutändan är den som faktiskt får besök av sina ungar på hemmet.... | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-05 19:24 | |
![]() | är det kanske lite så här att om jag frågar - när började din flicka säga de första orden? och du svarar vid 1 år. och jag fortsätter att prata om min flicka. åh, visst är det roligt , min började vid 1 år och två månader- då är det sunt. men om jag fortsätter. åh, visst är det roligt , min började vid 10 månader- då är det osunt och jag "tävlar". | |
| F_Errari | 2010-10-05 19:49 | |
![]() | Vem av oss vuxna minns förresten vid vilken ålder och i vilken ordning vi själva gjorde alla de här sakerna, och har det verkligen påverkat oss som vuxna? Knappast! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-10-06 12:42 | |
![]() | ja det kan vara svårt för nyblivna föräldrar ,och inga kan vara så elaka mot varan som nyblivna mammor,alla vill att deras barn ska väga lite mer en kompisens barn det kan vara tävlingar utans dess like,typ min unge gick när den var 10m mamman med 1åringen som inte går,känner sej kränkt,så här var det 1980när jag fick mitt första barn och så var det 2003 när jag vick kanske mitt sista barn ,det har tävlats i ungar alla tider,och det är specielt första barnet som är viktit!sen i skolan tävlas det igen vem som räknar,kan alfabetet,vem som kan stå på händer,både föräldrar och barn mår inte bra av detta,för ett par år sedan var jag och minsta mycket på en öppen förskola och det var vidrit hur elaka mammor kan vara mot varann,en mamma fick tårar i ögonen för hennes 1åring inte vägde 10k och var ett år,hon mådde fruktansvärt dålit av det,så till er som måste hävda sej och tycka att era barn är å bäst,se filmen av astrd lindgren albin och stig ,den kan man lära sej en hel del av | |
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2010-10-06 13:18 | |
![]() | Ett barn får föräldern att fokusera och inte tänka på den "hemska" verkligheten. På vilket sätt detta tar sig uttryck kan ha att göra med det katastrofscenario föräldern har som omedveten fantasi. Barnet kan då ses som frälsare, skräptunna, partner, jaktkamrat i gruppen etc. När ett barn blir bärare av omedvetna fantasier vill man kanske framhäva denna "funktion" hos den lille. Allt för att råda bot på egen osäkerhet/otrygghet. Ungefär 45% av ovanstående är sant. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-10-06 13:33 | |
![]() | typ 92 %ar osant | |
| Franci01 | 2010-10-06 13:49 | |
![]() | Har inga egna barn, men känner igen det du skriver om från min tid som praktikant (pryade på ett daghem). Och jag tyckte att det var minst lika irriterande som du. Grattis till pojken, förresten. :) | |
| playboydiiva - Ej medlem längre | 2010-10-06 14:02 | |
![]() | Tack, men är det mig du gratulerar så fick jag en flicka :) Jag tror absolut att man "jämför" hela livet men det ska ju inte bli detta tävlande om vem som vet bäst & kan mest hela tiden *iirriterad* :)))) | |
| nystan1 | 2010-10-06 15:21 | |
![]() | ramsay 2010-10-05 19:24 Antal inlägg: 5322 är det kanske lite så här att om jag frågar - när började din flicka säga de första orden? och du svarar vid 1 år. och jag fortsätter att prata om min flicka. åh, visst är det roligt , min började vid 1 år och två månader- då är det sunt. men om jag fortsätter. åh, visst är det roligt , min började vid 10 månader- då är det osunt och jag "tävlar". Word. Egentligen ska man inte prata om sina barn alls. Det är faktiskt skrytigt mot dem som inte har några. Jante-Sverige! | |
| SethGecko | 2010-10-06 15:53 | |
![]() | min son pratade inte rent förrän han var i sexårsåldern! SLÅ DET NI! HA! | |
| nystan1 | 2010-10-06 15:56 | |
![]() | Men Seth, du kan inte hålla på och skryta på det här viset!!! | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-10-06 16:35 | |
![]() | Det är väl inget? Jag är 40 och kan fortfarande inte prata rent enligt många (skåning U know). | |