Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 19 877 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Maja G | 2010-10-08 10:21 | |
![]() | Och sedan håller jag med om att det är konstigt att man lämnar storasyskonet på dagis då man är hemma med bebisen?? Det fanns ju ingen bättre tid att vara hemma på o rå om båda knyttena? Finns det inga öppna förskolor som man kan gå på? Det gjorde jag o då fick ju storebror sitt leklyste mättat. | |
| Regal Bunter | 2010-10-08 10:33 | |
![]() | De öppna förskolorna läggs ner på löpande band tyvärr. Men ibland tror jag faktiskt att det kan vara bra för barn med mindre syskon att vara en stund på dagis. Men det finns ju inget som säger att det måste vara 15 timmar per vecka bara för att man har rätt till det. | |
| beta_queen | 2010-10-08 10:38 | |
![]() | Jag ser inget negativt med dagis! Mina barn har trivts där jättebra! Massa barn att leka med och många aktiviteter, tror inte det är många barn som inte gillar det... Men jag håller med om att det är konstigt att lämna storasyskon på dagis när man är hemma med syskon! Här i min kommun får man lämna storasyskon 3 tim om dagen, mellan 08.00-11.00, något annat är ej förhandlingsbart. Så varför stressa iväg för att lämna bort storasyskon när det är så mysigt att vara hemma med allihop! En annan sak som jag tycker är märklig är att många lämnar in syskonen på dagis när ett barn är sjukt! Inte konstigt att sjukdom sprider sig! Är ett barn är sjukt tex magsjukt, varför inte ha syskonen hemma då så slipper smittan sprida sig...? Det gör alltid jag och då säger daghemspersonalen att jag är unik som gör så! Märkligt... | |
| caughtbock | 2010-10-08 10:39 | |
![]() | Otillräcklig personal och mat som ser ut som något hunden har spytt ut... Nej fy fan, jag gillar inte dagis alls, men jag vill gärna ha barn innan jag fyller 26 i alla fall och tills dess lär jag inte ha sparat ihop så mycket pengar att jag kan vara hemma med barnen tills de blir myndiga. Jobbigt läge. | |
| marianne_79 | 2010-10-08 10:44 | |
![]() | Mina barn älskar dagis! När den yngsta föddes funderade jag på att ha de 2 äldre hemma, de var 3 och 5 år då! Men de ville inte sluta på dagis! Vissa barn kanske fungerar bättre hemma eller hos dagmamma, men inte mina. Det är väl du som förälder som vet vad som är bäst för ditt barn om du nu har möjlighet=råd att vara hemma! | |
| Szechuana | 2010-10-08 10:52 | |
![]() | Men är det rättvist att den lilla bebisen aldrig får komma i första hand? Om storesyskonet alltid är hemma, när ska man då få tid till att knyta an ordentligt med nytillskottet? Och hur kul är det för en 3-4-åring och sitta hemma och titta på när småsyskonet ska ammas hela dagarna? Klart att man ska ha den stora på dagis! | |
| schlagertös - Ej medlem längre | 2010-10-08 10:53 | |
![]() | Hur gjorde man förr? | |
| Regal Bunter | 2010-10-08 10:56 | |
![]() | Förr är definitivt inte alltid bättre, om det nu var det du menade. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-08 11:02 | |
![]() | hemma så klart. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-08 11:03 | |
![]() | med sin mamma ska jag tilllägga. | |
| MTM74 | 2010-10-08 11:14 | |
![]() | Szechuana, jag hade då inga problem med att ge båda mina den uppmärksamhet de behövde. Problemet brukar oftast vara att den äldsta blir mindre uppmärksammad och kan känna sig utanför. Därför är det viktigt att låta det äldsta barnet vara med, typ när man ammar, byter blöjor, och låta den äldsta hjälpa till o.dyl.. Samtidigt som man ammar bebisen kan man läsa saga för den äldsta. Jag tycker man ska vara hemma med sina barn så länge man kan och vill. Jag var hemma med mina tills de var 4 och 5. | |
| Maja G | 2010-10-08 11:18 | |
![]() | bra sagt MTM74! Barnen hinner leka och umgås med andra barn tids nog.. | |
| schlagertös - Ej medlem längre | 2010-10-08 11:18 | |
![]() | Hur vet man att det inte var bättre förr? | |
| schlagertös - Ej medlem längre | 2010-10-08 11:19 | |
![]() | Kanoninlägg MTM74 | |
| Emellertid | 2010-10-08 11:57 | |
![]() | schlagertös: tja, kolla på spädbarnsdödligheten, till exempel. I Sverige har den sjunkit rejält sedan 1980. Om man tycker att det är bra att fler spädbarn överlever – för en människa är ett barns död förmodligen det värsta man kan uppleva – så är det bättre nu än det var för 30 år sedan. Kolla gärna statistiken på gapminder. | |
| vigren | 2010-10-08 12:00 | |
![]() | Sote. Vad bra att du skrev detta inlägg för då slapp jag. Håller med till 100 % om det du skriver! Trots alla tänkbara hjälpmedel som finns idag så är det tydligen så JOBBIGT allting? Tror att den del av dagens småbarnsföräldrar är lite bortskämda och bekväma... | |
| le-lou | 2010-10-08 12:11 | |
![]() | finns säkert hemmaföräldrar som stimulerar sina ungar och är engagerade, men det finns också exempel som jag har sett, där föräldern mest suttit och glott på såpor eller annan dögöra medan ungarna klättrar på väggarna...vad bra, för huvudsaken är ju att man är hemma tydligen då dagis är worse case scenario. Skitsnack är när man envist utgår från att man gör rätt som väljer det ena alternativet framför det andra. Alla är olika, både föräldrar och barn - sen utgår inte alla från en och samma livssituation. Man ska göra det som är bäst för ens egen familj och inget annat. Trivs ni hemma med barnen och barnen trivs : skitbra. Trivs ni med att jobba och att barnet trivs på dagis: skitbra. Många hemmaföräldrar delar en stor nackdel och det är att de älskar att peka finger på alla "egoistiska föräldrar som inte borde ha skaffat barn" (dvs de föräldrar som lämnar barn på dagis och arbetar). Ni borde fan skämmas. | |
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2010-10-08 12:12 | |
![]() | Låt ungen va hemma och klinka på pianot. Kanske bli're en ny Hörby Hänkåck. | |
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2010-10-08 12:13 | |
![]() | Eller Kis Järrett. | |
| Megaherz | 2010-10-08 13:06 | |
![]() | Jag var hos dagmamma och kände mig utanför eftersom de flesta andra var på dagis. De hittade nära vänner och formade sina grupper där och det fortsatte fram tills årkurs 9... | |