Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 955 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Spillmåns | 2010-10-15 17:19 | |
![]() | E det inte så att alla inkomster läggs ihop? Man kan ju inte ha flera jobb o tjäna max 17999 på varje, utan att deklarera? eller har jag fått allt om bakfoten. Misstänker att TS inte ska leva på hundrastningen, utan ha det som x-tra, o då läggs det väl till övriga ink? Alltså får man göra det svart om man har annan inkomst oxå, om man inte vill deklarera för det, blir ju liksom inget kvar....eller?? | |
| med | 2010-10-15 17:35 | |
![]() | Mona Sahlin sa att det är häftigt att betala skatt. | |
| LisaLong | 2010-10-16 15:36 | |
![]() | YJ nä du har fel. Såg att den nya summan är 18.200 | |
| annakvack | 2010-10-16 15:43 | |
![]() | Min dotter är nog rätt smart. Hon är bara 12 år och fattade direkt att en lapp i affären är rätt smart. Hon passar 3 hundar varje helg. Promenader och hon tjänar 400:- på det. | |
| annakvack | 2010-10-16 15:45 | |
![]() | Per hund alltså:-) | |
| Bardagas | 2010-10-16 15:49 | |
![]() | man kan ju vara nöjd med en hund ring | |
| YamahaJet | 2010-10-16 15:54 | |
![]() | Oj, jag skrev fel "Det du avser är inkomst av näringsverksamhet", jag menade inkomst av TJÄNST naturligtvis. Och detta gäller fortfarande. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-16 19:02 | |
![]() | YJ har ofta fel. Det är utrett flera gånger på forumet. | |
| Tompas syrra - Ej medlem längre | 2010-10-16 19:17 | |
![]() | GER DIN HOBBY INKOMSTER? Om du får överskott på din hobbyverksamhet ska du betala skatt för det. Hobbyn kan till exempel vara hemslöjd, biodling, trädgårdsodling, djuruppfödning, jakt, fiske, hästsport eller kulturell verksamhet. Vad menas då med hobby? Två saker är utmärkande: • Hobby är något du själv utövar på din fritid. • Hobbyn är inte din huvudsakliga försörjning. Du deklarerar överskott av hobbyverksamhet i din inkomstdeklaration. INKOMSTER I princip är alla inkomster från hobbyverksamheten skattepliktiga. UNDANTAG Inkomst av försäljning av vilt växande bär, svampar och kottar som du själv plockat under ett inkomstår är skattefri till den del den inte överstiger 12 500 kr. Detta gäller bara om inkomsten inte på annan grund kan hänföras till näringsverksamhet eller till lön eller liknande. Skattefriheten gäller t.ex. inte för den som har anlitats av någon annan för att plocka bär. www.skatteverket.se/.../3 4409.pdf | |
| kaffedryck | 2010-10-16 22:34 | |
![]() | YamahaJet: du är en typisk korrekt moderat i mina ögon! låt folk få tjäna pengar om de vill utan att krånga till det! Till Er som tänar extra: ring till skattemyndigheten och kolla och lita inte på vad andra säger eller skriver utan det är myndigheten som kan komma men korrekt information! och dessutom behöver man inte ha ett registrerat företag bara för att tjäna extra för det blir faktiskt för mycket besvär. Att ha ett eget företag kräver mer än vad man tror! | |
| kaffedryck | 2010-10-16 22:34 | |
![]() | tjänar | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-10-16 22:43 | |
![]() | Men är det någon som vill ha bara rastning? Vi har haft hund hos dagmatte... Man vill liksom kunna lämna dom som på dagis... | |
| witchgame | 2010-10-17 01:29 | |
![]() | Vem köper kottar ? bär och svamp fattar jag , men kottar ?! vad ska man ha det till ? | |