Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 39 |
| Inloggade | 84 |
Mobilspel
| Pågående | 19 865 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| dinodog | 2010-10-23 11:21 | |
![]() | Skulle vilja gå i ide. Hade vart perfekt och bara sova bort eländet. | |
| janne121212 | 2010-10-23 11:27 | |
![]() | le-lou skriver Man får ändå ibland en känsla av att alla påståenden om det kyligare vädret är ett beställningsarbete från oljeindustrin och andra fossila bränsleleverantörer..." Då frågar jag mig vem har beställt dom andra rapporterna som säger att det blir varmare, men det är förståss de "goda" människorna. Fy vad trött jag blir på att så många här alltid ska bemöta saker med sina evinnerliga konspirationsteorier. Tänk om det är så att vi verkligen går mot kallare tider trots att ni sååå gärna vill att klimathotet (växthuseffekten) ska vara sant. Jordens klimat är svårt att förutse och man måste betänka att vi har en alldeles för kort tidsperiod (noggranna globala temp. mätningar har bara funnits ett hundratal år) för att säga att det antingen blir kallare eller varmare. | |
| JiZzMaSTeR89 | 2010-10-23 11:28 | |
![]() | @ Mitch Ryder Lättare sagt än gjort. Ska dock flytta innan jul är det tänkt. Då blir det till en varm lägenhet där det finns varmvatten i duschen. *Längtar* | |
| vigren | 2010-10-23 11:39 | |
![]() | Vi överlever nog den här vintern också! Som föregående inlägg redan påpekat: hur kan man veta detta, vem har facit från de senaste 1000 åren??? Och vad är kallt? Endast en titt på termometern? 0-gradig fuktigt gråväder känns betydligt kallare än - 10 en klar och solig vinterdag! Själv hoppas jag på en vinter som den förra, den vintern gjorde själ för namnet och det var verkligen vinter när det skulle! ( okej då, kanske inte riktigt lika mycket snö )... | |
| strömavbrott | 2010-10-23 11:53 | |
![]() | Nyss skulle det bli global uppvärmning, nu ska det bli global istid. Jag gissar på att det blir nånstans mitt emellan, ungefär som hittills alltså. Annars är ju vi i Sverige rätt väl rustade mot olika väder, speciellt mot kyla. Utom SJ och SL förstås. De kan ju inte minska sina vinster genom att satsa på underhåll. Men jag ska köpa en riktigt varm vinterjacka, utifall.... | |
| Jobbar | 2010-10-23 11:58 | |
![]() | Uppgiften om att det blir den kallaste vintern kan inte ha kommit från någon seriös, eftersom atmosfärs-havssystemet inte medger prognoser över längre tid än i gynnsamma fall några veckor. SMHI mörkar nog därför inte, eller tystar ner, utan försöker väl bringa lite förnuft i detta moras av spekulationer | |
| Snoosy | 2010-10-23 12:00 | |
![]() | Macks, men hur kan många gå med på att det läggs ner så mycket pengar på att prata om klimatförändringarna. I åratal har det pratats om att vädret går mot ett varmare klimat. Nu går samma personer ut med att det går mot en istid. Mediatrick? för att tjäna pengar?? Kanske kan det vara så att SMHI inte vill vara med i dessa spekulationer just precis som du säger, pga att man inte kan sia om vädret inför framtiden. | |
| Jobbar | 2010-10-23 12:01 | |
![]() | Det ska givetvis vara "träffsäkra prognoser" i mitt inlägg ovan. Prognoser kan ju vem som helst göra | |
| Snoosy | 2010-10-23 12:01 | |
![]() | Bitte, håller med dig. Man måste tänka själv. Men många gör inte det. Lite därför jag startade tråden. För att höra tankar kring detta. | |
| YamahaJet | 2010-10-23 12:04 | |
![]() | Hehe, det är så kul. När vi hade milda vintrar 2007 och 2008 hetsade klimativrarna upp sig till döds och menade på att det var ett bevis för deras teorier och även illustrerade hurpass akut hotet var. När vi sedan fick en extremt kall vinter så förklarade miljömänniskorna att även det var ett resultat av klimathotet - det kan bli kallare också. Så oavsett väderutfall så är det alltid Stockholmsbilisternas fel som måste beskattas mer. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2010-10-23 12:07 | |
![]() | Ja det är ditt fel yama för att du inte cyklar.. | |
| boffertomte | 2010-10-23 12:07 | |
![]() | Huvudsaken är att det är någon annans fel. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-10-23 12:09 | |
![]() | Om TS har rätt så ska jag köra min gamla snöskoter ner för Sveavägen i vinter. Då gör jag YamahaJet nöjd eftersom den spyr ut mer avgaser än en 3-liters SUV, om jag har tur så tar jag chansen att tackla ner någon cyklist samtidigt. | |
| Unikabox - Ej medlem längre | 2010-10-23 12:25 | |
![]() | Som sagt, för ett par år sedan var det de milda vintrarna som var ett bevis på att klimatet var uppfuckat (snack gick om att vi snart skulle kunna odla vindruvor i Stockholmstrakten). Nu går snacket istället om en snart annalkande istid. Tja, kvällstidningarna får iaf kränga några extra lösnummer - vädret har alltid intresserat folk. Jag tror visst att människosläktet har fuckat(snart med i SAOL) upp klimatet till viss del. Till hur stor del är det dock givetvis svårt att säga. Vädret har ju varierat väldigt mycket genom historien - även innan vi började använda fossila bränslen och annan skit. Om jag får tippa så tror jag knappast att vi får uppleva en lika kall och snörik vinter som förra året. Jag pratar då utifrån min horisont här i Stockholm. | |
| remvanrijn | 2010-10-23 13:11 | |
![]() | att gå ut med budskapet att klimatet blir kallare passar inte riktigt i den agenda som drivs av politiker och miljönissar som försöker pumpa oss på extra skatt ( politikerna) och en massa onödiga eftergifter på vårt sätt att leva ( miljönisserna) , så därför är det tyst. Men var så säker, så fort en februarimånad visar 0,001 grad över norma,l så basuneras hotbilden om öknar i europa och översvämningar här o där ut innan kalenderbladet visar 1a mars. | |
| Satyra | 2010-10-23 13:15 | |
![]() | Ingen här tar alltså klimathotet på allvar? Är det korrekt uppfattat? .... | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2010-10-23 13:23 | |
![]() | Först tjuter ni för att ni inte får någon snö på julafton, sen tjuter ni för att ni får snö på julafton. HUR ska ni ha det?! | |
| YamahaJet | 2010-10-23 13:23 | |
![]() | Jo jag är fett nervös. | |
| ocki | 2010-10-23 13:40 | |
![]() | Växthuseffekten, rädda oss!!!! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-10-23 13:56 | |
![]() | Älska snö och kyla. Elräkningen är kanske mindre rolig. Då släcker man ner och går ut och åker pulka (och hittar ett barn att åka med som täckmantel). | |