Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 34 |
Mobilspel
| Pågående | 19 954 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-10-27 17:33 | |
![]() | Å vad många bra tips :-)... En 14 månaders som slåss... Rotar i gamla minnesbanker här... Stoiskt lugn och så lite uppmärksamhet som möjligt på att slåss. Positiv innan barnet hinner slå och beröm för att hon inte slåss... Det skulle jag tro är bra. | |
| gnill | 2010-10-27 17:42 | |
![]() | det som jag märkte när mitt barn kom in i "perioder" av att slåss var att "kärleksbombning" funkade bra för att bryta. Två dagar av totalt mammafokus (här finns ingen pappa, annars går det lika bra såklart), leka titta i böcker, mysa, etc, så bröts bäst en sån period. Annars så är ju tillsägelser för 14-månaders mer för vuxnas skull än för barnens, i den åldern har man inte tillräckligt med utvecklad mentaliseringsförmåga för att förstå att det gör ont på andra när man slåss etc. | |
| Tess 08 | 2010-10-27 18:38 | |
![]() | Jag har ingen aning vad en åkpåse kostar nuförtiden (även om jag gissar att 5 milj är något överdrivet) och har aldrig köpt någon. Ärvde en marinblå manchesteråkpåse med "ludd" i, skitbra!! Annats skulle jag kunna tänka mig att det är rätt enkelt att "sno ihop" en fleecevariant med skyddande yttertyg vilket troligtvis blir rätt varmt och mysigt också. Det finns overaller som inte har ben utan en påse nedtill som verkar skitbra! Sen kan man linda in lillfisen i någon filt innan han/hon stoppas ned i vagn. Det är ju desutom rätt vindstilla i vagnen... 14-månaders som slåss... Tror du har fått bra tips redan :) | |
| nystan1 | 2010-10-27 19:12 | |
![]() | Tack Tvålis, ska försöka att inte fästa så mycket vikt vid det. Och som du säger gnill, det är väl mest för sin egen skull man säger till. Samtidigt känns det konstigt att inte reagera, men min taktik har ju inte fungerat hittills så jag testar gärna något annat. =) | |
| Sigrids mor | 2010-10-29 09:42 | |
![]() | Eftersom det drar mot vinter så kan ju åkpåse vara en bra idé. Om du tar den åkpåse du har och lägger i liggdelen, sedan tar du det som blir över vid fotändan (du skrev att den är för lång) och bara viker över, så det blir dubbla lager vid fotändan liksom. Funkar utmärkt! Jag jobbar på dagis och här har flera barn sovsäckar att sova i ute i vagnen, och eftersom vissa av dessa är alldeles för långa så viker vi bara över överblivet liksom. | |