Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade7
Mobilspel
Pågående20 025

Forumkategorier

Användare Inlägg  
gghh2010-10-28 23:27
Antal inlägg: 1

Bruden e ju äääääägd

snurrman2010-10-29 02:24
Antal inlägg: 21

Du kommer uppenbarligen aldrig kunna lite på killen igen och vad är ett förhållande utan tillit?

Tyvärr finns det nog bara en utväg där du kan komma undan med hedern i behåll, get rid of the cheating bastard.

Hoppas du inte mår alltför dåligt!

le-lou2010-10-29 03:26
Antal inlägg: 17500

jag håller med gautama. dumpa nu, för du kommer ångra dig om du drar ut på det.
han grejar med andra tjejer, vill du dela honom så häng kvar. Han lär inte sluta med det beteendet och du kan räkna kallt med att det inte är andra gången heller.

ANDERStG2010-10-29 06:17
Antal inlägg: 7560

Du skriver ju i snabbfrågorna att du också lever dubbelliv. Men lämna den där typen, helt klart.

Mouche - Administratör2010-10-29 06:28
Antal inlägg: 24193

Flyttas till Snack

__1__ - Ej medlem längre2010-10-29 07:20
Antal inlägg: 1103

Seriös tjej!

Det låter ju tyvärr som att TS inte är helt seriös - jag tycker att han borde dumpa - att hålla på och tjuvläsa sin partners SMS vittnar om en gravt bristande respekt. Han har antagligen slutat lita på TS, och vad är ett förhållande utan tillit?

Sote2010-10-29 07:52
Antal inlägg: 3557

Kvinnor som misstänker att mannen är otrogen har i alla tider letat efter bevis i form av lappar i fickorna, kvitton, brev, telefonsamtal m.m. Allt i smyg naturligtvis för man vågar ju inte bara fråga sådär utan att ha några belägg för det som ett vittne eller brev tex. Nu för tiden är det sms som gäller och jag tycker inte det är konstigt alls att man smygläser. Det konstiga är väl att man håller på och skickar sms till andra när man har ett förhållande. Det är ju inte kollen som är sviken här utan tjejen och det självklara är ju att dumpa honom för han kommer inte sluta men det är som sagt lätt för andra att döma.
Mitt råd är att lämna honom för du kommer alltid gå omkring med misstankar om vad han gör för all framtid. Tro mig jag vet. Min sambo var otrogen i början av vårt förhållande och det tog många år att komma vidare för min del. Det går men då ska båda vilja det och den här killen verkar ju inte vara seriös i förhållandet så jag tror inte det kommer funka.

Tvålis - Ej medlem längre2010-10-29 08:28
Antal inlägg: 4429

Cath, om du undrar hur du ska tolka det. Vilket ju faktiskt är frågan... Så tolka det så här. Han har fler relationer än den han har med dig. Sen hur djupa och allvarliga dom är kommer du aldrig få reda på. Så det är faktiskt upp till dig att bestämma om du är intresserad av att leva med den ovissheten.

Sen är det ju lite så att folk har en tendens att agera utefter hur dom bemöts. Å andra sidan så har du varit ärlig och sagt att du har läst hans sms så av två onda ting så tycker jag att han drar längsta strået. Det sämsta man kan göra i en relation är knappast att göra det.

Sen om man vill satsa på en relation där att snoka på varandra är en del....Det är upp till dig.

klobba2 - Ej medlem längre2010-10-29 09:14
Antal inlägg: 2332

Ordet seriös verkar förbehållet killar allena......
Hör aldrig att det används om tjejer.

Delicious - Ej medlem längre2010-10-29 09:26
Antal inlägg: 11661

Tack för att du påminde mig om hur härligt det är att vara singel och slippa sånt där. Dumpa.

Reispower2010-10-29 09:57
Antal inlägg: 384

Måste man läsa sin killes sms så litar man tydligen inte på honom så då är det nog bäst att göra slut... utan tillit så har man ingenting.

sparx2010-10-29 11:15
Antal inlägg: 35

Kan inte hjälpa att undra:
Vad är det som gör att han är otrogen? Dvs vad saknar han i sin relation med dig? Kan vara värt att få reda på om ni ska fortsätta...

För man kan aldrig hindra någon ifrån att vara otrogen - vill en människa vara otrogen så kommer de att lyckas vara det.
Så oavsett vad... lägg inte ner tid på att försöka "låsa in honom" eller försöka att förhindra honom ifrån att vara otrogen då är det bättre att bara dumpa rätt av och gör något vettigare med din tid.

wildman2010-10-29 11:20
Antal inlägg: 3860

Två dårar. En som ljuger för sin flickvän och en som inte respekterar andras integritet. Vet ärligt talat inte vem som inte förtjänar vem.
Om ni verkligen vill gå vidare tillsammans så tror jag ni måste jobba på det på lite andra håll. Han måste sluta ljuga, ni måste fundera ut varför han gör så, och du måste fundera på om din bristandetillit kanske driver honom från dig?
Grundregeln är som alltid, det är sällan ens fel att två träter.

wildman2010-10-29 11:23

Fö vill jag betona att detta är ju bara responsen på den ena partens inlägg. Hade vi hört killen hade det antagligen sett helt annorlunda ut. Ja sannolikt hade vi säkert suttit här och tyckt att han hade en rabiat flickvän eller något....

le-lou2010-10-29 11:24
Antal inlägg: 17500

typiskt moralråttorna på betapet att poängtera att det var fel av henne att ta reda på otroheten istället för att råda vad hon ska göra nu.
Om jag hittar en lapp med telefonnummer och orden "till sötnosen" till min killes älskarinna i hans jeans.
Är det viktigare för er att höra HUR jag hittade lappen :
a) skulle jag tvätta måhända?
b) kollade jag för att jag sedan innan hade en känsla av att han var otrogen? Kanske har det ringt här hemma flera gånger utan nån i luren, kanske har det varit en tid där han helt enkelt varit underlig?

Oavsett. Sitt på era höga hästar och säg att ni aldrig har "snokat". Jag har snokat och det säger jag stolt för det var precis det som gjorde att jag blev av med fanskapet istället för att sitta i ett år till och bli tragglad med lögner. Snoka är det enda du kan göra om du sitter i en sits där din intuition säger dig en sak, men killen säger en helt annan och där flera tecken pekar åt ett håll.... Om nu det är så många som t o m har svårt att lämna nån efter en otrohet, hur många går från ett förhållande bara för att man TROR att han/hon ljuger? Man vill ha bevis. Bevis hittar man, de rullar inte in från under dörren och presenterar sig.
Majoriteten av de som är otrogna blir avslöjade.
Hade en killkompis som jag aldrig glömmer, han satt och svor högt över hans tjej som hade kollat mobilen och kommit på honom med otrohet. Hon lämnade honom med 2 barn och han satt själv i sitt hus. istället för att tänka att han gjort fel som dejtat en brud i över ett år samtidigt - så låg fokus på att hon hade snokat.
Vilken sopa.

wildman2010-10-29 11:30

Och då kontrar jag Le-Lou med att många, jag säger inte alla, både tjejer och killar är otrogna för att deras förhållande inte är bra. Det är självklart inte rätt att vara otrogen ändå, men så ser det ut. Då kanske även den "bedragna" parten borde fundera på vad den gjort fel i förhållandet. Tyvärr är det så att många är så säkra på att dom är helt korrekta och det bara är motparten som är "ett svin" att dom inte lär sig ett skit av det hela och går in i nästa förhållande med samma brister.
Det är extremt komplext, så man kan inte säga att bara för att en part är otrogen är den andra "oskyldig" .
Alla parter bör rannsaka sig själva.
Sen om du väljer att göra fel genom att kolla din killes SMS så är det ju upp till dig. Då sätter du ju förhållandet på spel genom att chansa.
Ta bara en sådan detalj att du kanske inte vet vilken jargong och vilket språk din kille använder till olika personer. Han ska knappast behöva redogöra det för dig och än mindre behöva förklara sig om du hittar något suspekt i hans SMS (Enligt dig)
Visst, hittar du bevis och det hjälper dig att dra, fine för dig.
Det är ungefär som om polisen skulle spöa upp någon på stan som ser ut som en pundare och känna sig rättfärdigad med det om dom hittade knark på honom. Ja se där, han var ju skyldig!

Larvbrud - Ej medlem längre2010-10-29 11:32
Antal inlägg: 4050

Hehe. Är det frågan om 19-åringar eller 40-taggare för det första?

Hos unga par är det ju inte ovanligt att en relation präglas av oseriöst beteende och flirtande från bägge håll.
En omogen 18-åring kan komma undan med att skicka flirtiga sms eller ha en flirtig jargong på nätet, medan det är snudd på oacceptabelt för nån som uppnått medelåldern för detta forum.

Guldplate2010-10-29 12:23
Antal inlägg: 1212

Wildman:

I och med att du kontra Le-lous inlägg, som jag ansåg var väldigt bra, så vill jag kontra dig.

Visst är det både tjejer och killar som är otrogna. Många gånger är det något som inte är bra i ett förhållande fast det förekommer nog också i en del bra förhållanden. Bägge parterna bör som du säger också rannsaka sig själva efter en sån här sak.

Fast om man har känslan av att den andra smusslar med något, att han eller hon ljuger, att något pågår som man vet undanhålls för just en själv... Vad gör man?

Att likna tjuvläsandet av en annans sms och att polisen spöar upp någon och sen hittar knark på honom är orimlig. Det enda man vet är att man vill ha fram sanningen och man vet också att den andra personen aldrig skulle erkänna att det man tror sker är sant. Att kolla den andres privata saker är det sista man gör men det är också många gånger det enda sättet att verkligen få reda på sanningen.

Gautama2010-10-29 12:27
Antal inlägg: 6854

Håller fullkomligt med le-lou i inlägget 2010-10-29 11:24!!

Wildman så du menar att om min pojkvän är otrogen så är det jag som ska rannsaka mig vad jag gjorde för fel som förde honom i armarna på en annan kvinna??
Herregud så föråldrad syn du har på det. Om man känner att något är fel i förhållande så får man väl prata om det och om det inte hjälper så lämnar man väl sin partner istället för att behålla vederbörande och ha andra vid sidan av. Det kan aldrig vara den otrognas partner fel.

Sen gör man inte alltid rätt, det kan jag hålla med om. Jag har också varit otrogen i slutet av ett förhållande men jag har aldrig lagt skulden på den jag varit tillsammans med. Det var jag som gjorde fel och fick ta på mig det givetvis. men jag lämnade också förhållandet eftersom jag insåg att om jag ville vara med andra så kunde jag och ville jag inte leva med den partner som jag hade. Det var inte rätt för varken honom eller mig själv.

0zazza02010-10-29 12:32
Antal inlägg: 75

Har man ingenting att dölja så tycker jag det är okej att man läser den endres sms. jag och min kille har tillochmed sagt till varandra att vi får läsa varandras sms, för vi har ingenting att dölja.

Till din fråga så har jag vart med om samma sak. killen lovade att sluta prata med denna tjej men fortsatte ändå efter att han sagt det, jag tyckte om honom och gav honom chansen 3 (gånger) det var han som ville komma tillbaka efter att ha gjort slut. nu är jag riktigt glad att jag inte pratar med honom nu och att jag har träffat den mest underbara personen som finns.

jag tycker att du ska göra dig av med honom, det finns mycket fler underbara personer som vill ha dig och som vill vara ärlig mot dig och ha BARA dig!

Stå på dig. du fixar det.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?