Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 20 082 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-10-29 17:25 | |
![]() | Hoppas inte barn här på söder få gå runt ensamma (?) eller i områden där man inte känner folket. Usch nu kom jag att tänka på den där äckliga tanten som erbjöd oss skolbarn godis och att komma hem och klappa på hennes hund och få mer godis. | |
| Subutai | 2010-10-29 17:25 | |
![]() | Får komma ihåg att ha godis hemma, förra året gav jag barnen som kom förbi ett äpple. De såg så besvikna ut. :( | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-10-29 17:27 | |
![]() | Eller ägg så man kan kasta tillbaka? ;) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-10-29 17:33 | |
![]() | Jag har köpt en brutal påse med blandgodis varav jag redan har hejdat min man från att länsa denna i förväg.. | |
| Unikabox - Ej medlem längre | 2010-10-29 17:36 | |
![]() | Trick or treat med maken. Härligt förspel, ;-) | |
| slånbär | 2010-10-29 17:37 | |
![]() | Förstår inte varför folk irriterar sig så på detta med Halloween. Ungarna tycker det är kul och hur kan man vara så grinig att man inte låter dom få lite godis om dom ringer på. Jag har alltid godis hemma både på påsk och halloween. Mina ungar hann bara gå nåt år innan dom var för stora för det har ju inte hållt på i så himla många år ännu. Ni som gnäller och tycker det är fel att ungar tigger godis-gick ni aldrig påskkärring/gubbe när ni var små? Det gjorde jag och det var ju jätteroligt. Nuförtiden är det nästan inga påskkärringar längre men desto fler monster så dom har väl bara bytt helg. Det är ju klart att det är mycket roligare att klä ut sig till monster och vampyrer än påskkärringar med fräknar och sjal!!! | |
| garder | 2010-10-29 17:37 | |
![]() | Halloween firas 31 oktober. Een är förkortning av evening, alltså afton. Alla Helgons afton = Halloween. På Druidernas tid var det slutet av sommaren - Samhain. Sedan kom katolikerna och gjorde om det till en kväll då man firade de döda, och tände brasor för att skrämma bort onda andar. Nu för tiden är det bara trams, typiskt för USA, där det är jätte stort. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-10-29 17:42 | |
![]() | Alla som grinar på Halloween är bara att vifta bort. | |
| Unikabox - Ej medlem längre | 2010-10-29 17:43 | |
![]() | Vår gammeldags allhelgonaafton är mäktig med alla tända ljus på kyrkogårdarna. Halloween känns mer som gimmick och business. | |
| slånbär | 2010-10-29 17:48 | |
![]() | Unika-visst är det så men ungarna fattar ju inte det. Dom ser bara ett kanontillfälle att få ha kul, klä ut sig, gå på fest och tigga godis. Låt dom hållas säger jag-det är bara kul när gatans ungar kommer. | |
| Unikabox - Ej medlem längre | 2010-10-29 17:50 | |
![]() | Ja, jag håller fullständigt med. | |
| lightningpaw | 2010-10-29 17:56 | |
![]() | Någon som provat välja bus istället för godis? Händer det nåt eller? | |
| slånbär | 2010-10-29 18:02 | |
![]() | Japp-dom lindade in soptunnan i toapapper | |
| lightningpaw | 2010-10-29 18:28 | |
![]() | coolt | |
| lightningpaw | 2010-10-29 18:55 | |
![]() | nä det blir väl en drive-by lite senare på kvällen.. | |
| mjf | 2010-10-29 19:13 | |
![]() | Vi tvingades välja bus en gång på den tiden innan vi hade barn och var nyinflyttade i ett radhusområde. Och det var bland det gulligast jag varit med om. För när jag gick och hämtade tidningen morgonen därpå låg det två st två cm långa strängar ketchup på plattorna framför ingången! Jag har hört att halloween firades även i Europa, kanske tom i Norden, innan katolicismen kom och motarbetade detta hedniska sätt att bete sig. Någon mer som hört det? | |
| garder | 2010-10-29 19:17 | |
![]() | Som sagt, druiderna på Irland ... | |
| garder | 2010-10-29 19:30 | |
![]() | som var i Eorpa innan - Celter | |
| catta65 | 2010-10-29 19:36 | |
![]() | Halloween är i år den 31 oktober och det är då det ska firas, om man nu ska göra det genom att gå ut med barnen och göra trick or treat. Har själv alltid låtit barnen få göra en pumpa som vi ställer ut, och även gå på maskeraddisco om de velat, men att gå runt och tigga? Nej där går gränsen. Det är dessutom inte en tradition hos oss utan i USA och vad jag har förstått så är det på tillbakagång här.. | |
| mjf | 2010-10-29 19:43 | |
![]() | Aha, det var kelterna..? Tack för det garder. Apropå "de sura" - Jag tyckte det var oändligt pinsamt å grannens vägnar när våra utklädda barn gick hem till dem för att säga bus eller godis och de blev märkbart irriterade och körde iväg dem med "ser ni inte att vi har gäster". Nästa dag säger vår yngste, titta där är ju han som inte gillar bus eller godis - och då fattade grannen att det var våra barn som varit där... Jag håller med slånbärs barn om att det är imorgon - varför skulle ungarna få gå runt och försöka få tag på godis på en söndag? Nej, imorgon ska det ätas, OM det ska ätas, tycker jag. | |